recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Western Digital TV Live Hub 1TB  vs. Appletv2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWestern Digital TV Live Hub 1TB vs. Appletv2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Asmodeus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Western Digital TV Live Hub 1TB vs. Appletv2
    Sendt: 12-Marts-2011 kl. 10:01
Hejsa derude.

Ved ikke om jeg skriver det rigtige sted, men prøver lige her.

Jeg står med en ide om at jeg gerne vil ha en eller anden box så jeg både kan se podcast på mit tv samtidig med jeg kan se alle mine film på computeren og sådan.

Jeg havde personligt kigget meget på Appletv2, og var så nede at snakke med en bekendt som mente at jeg skulle lade være med at købe Appletv og istedet købe
Western Digital TV Live Hub 1T.
Det mente han så fordi at den skulle kunne spille mange flere formater plus at han synes dens menu var pænere ?

Så vil jeg gerne hører hvad i mener derude, og om i evetuelt kan fortælle om WD's kan spille podcast da jeg ikke synes jeg kan finde noget om det ? Ihvertfald ikke danske podcast ?

På forhånd tak.

//Lars



Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 10:42
Ifølge det her link http://squareboy.dk/?p=436 skulle det være muligt at se podcasts med en wd tv live, så mon ikke også det virker på hub'en? Jeg forærede min wd tv live væk for at halvt års tid siden, så jeg har ikke mulighed for at checke om det passer.

Hvad angår appletv2 så er den lidt kræsen med filmformater og kræver at du har det hele liggende i iTunes på din computer. Jeg er ikke fan af itunes eller at skulle konvertere min filmsamling til et apple format, så I praksis kan min appletv2 ikke vise mig min filmsamling eller det jeg har optaget fra mine dvb-c kanaler.

En appletv2 kan dog jailbreakes, det fik jeg gjort på min for nylig, og det åbner op for at installere xbmc og få adgang til et hav af formater uden at itunes behøver blandes ind i det. Desværre er xbmc til appletv2 stadig kun i den spæde opstartsfase, det kører ikke rigtigt lækkert endnu.

Hvis du i forvejen kører itunes og har det fint med at konvertere din film og musiksamling til apple formater, så er en appletv2 en lækker lille boks. Hvis den skal kunne trække direkte fra en NAS uden at du har en computer med itunes stående tændt skal du vist have en NAS der har indbygget itunes server før det virker.

En wd tv live er langt mere fleksibel hvad angår formater og du behøver ikke have speciel software på din NAS for at den kan hitte ud af det. Samtidigt har du mulighed for at slutte en usb disk direkte til eller bruge wd tv hub's indbyggede disk til at lagre på så den kan køre helt uden nas eller tændt computer. Til gengæld er interfacet ikke så strømlinet og lækkert, bevares det virker som det skal, men en af de ting der irriterede mig med min wd tv var at det var ret inkonsekvent hvordan man kom tilbage i menuerne, nogle steder var det "pil til venstre" for at komme tilbage, andre steder var det "back" knappen - en lille ting, men med til at gøre at det bare ikke rigtigt føles gennemarbejdet.
Til top
Asmodeus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 11:43
Ja oki.. Men du hvis du siger det er et halvt år siden ? Kan der så ikke være kommet nye Firmware updates til den ?? :) Ved jo som sagt ikke hvordan det præcis fungere på sådan en box ??

Det skal lige siges at denne box jeg kigger på er vist ikke den samme du har haft ? De ligner ihvertfald ikke hinanden http://shg.dk/Multimedia-Afspiller/Western-Digital-TV-Live-Hub-1TB-2234345.html


Redigeret af Asmodeus - 12-Marts-2011 kl. 11:57
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 14:15
Du har helt ret, det kan godt være blevet anderledes siden da. WD tv live hub er såvidt jeg har kunnet læse mig til en wd tv live i en anderledes indpakning med en harddisk monteret, men der kan sagtens være andre finesser jeg har overset.

Hvad angår betjeningen kan det også sagtens været lavet om siden da. Det jeg egentlig ville sige med bemærkningen er, at WD tv'en gav mig det indtryk at interfacet egentlig bare var en slags eftertanke der udelukkende skulle være godt nok til at få opgaven løst, mens at apple's interface bærer præg af der er lagt tid og grundighed i at interfacet skal være så godt og logisk som muligt. Jeg er ret sikker på at der ikke er et eneste menupunkt på appletv'en der ikke har været til debat, "er det godt nok? skal det ændres? skal det ligge præcis der? skal det hedde noget andet?" hvor WD'en gav mig indtrykket af "hov, vi skal også have en option til youtube, den kan vel ligge lige der eller hvad?"..

Uden at ville lyde som en apple fanboy, for det er jeg bestemt ikke, så er en af deres stærkeste sider at de går enormt meget op i at "ergonomien" er iorden, at det er nemt og lækkert at betjene. Mit indtryk af WD tv'en er at den nærmere er designet af ingeniører end af designere og ergonomer, dvs. de bekymrer sig om den har alle de rette features, men funktionerne er smidt ind med en skovl og ligger hvor de faldt.

..men som sagt, det kan sagtens have ændret sig, jeg tvivler dog på at WD har ændret sig fra et "ingeniør-drevet design" til et "ergonom/designer-drevet design".
Til top
Asmodeus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 14:27
Det kan nemt ske du har ret. Jeg synes bare nu hvor jeg har set lidt film om den på WD's egen side at det ser meget nemt og overskueligt ud. Men det skal siges jeg synes også at Apples Menu ser meget professionel ud, og er meget flot og overskuelig.

Jeg har både Ipad og Iphone men min pc er ikke apple, og gider ikke rigtig til at smide både film og billeder og alt ind i Itunes for at kunne bruge det på Appletv :/

Men er lidt i syv sind da jeg helst ikke vil gå ud at bruge penge på noget man bliver træt af hurtigt, enten fordi man SKAL bruge Itunes eller man skal gå rundt i en træls menu :)

Men jeg må se hvad jeg lige gør :/
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 17:13
Det kan jeg sagtens følge. Det er nu heller ikke sikkert at du finder wd'en irriterende, der er masser af mennesker der er vilde med den og min bror, som jeg forærede min wd til, synes også den er herlig.

Mit "problem" er, at jeg i forvejen havde en atom maskine med xbmc, men håbede på at wd'en kunne være en nem og grydeklar erstatning for mit lidt indviklede setup. Det er hårde betingelser fordi xbmc er virkelig gennemtænkt og smart. Min bror, som ikke har prøvet andet end wd'en, synes den er vældigt fiks. 
Til top
Asmodeus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 18:56
ja :) kunne jo være, men håber virkelig den kan kører podcasts :) hvis den kan det må jeg hellere prøve den :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu