recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til LCD-TV køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til LCD-TV køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til LCD-TV køb
    Sendt: 08-Februar-2006 kl. 20:59
Jeg tænker på at anskaffe mig et LCD TV i prisklassen 13-18.000 kr. Helst 37" eller alternativt 40"
 
Jeg har fået fået anbefalinger på JVC LT37S60 eller SAMSUNG  LE-40M61B
 
Er der andre der har erfaringer med disse TV ......eller med andre mærker i samme kvalitet.
 
Hvad er fordele/ulemper ved modellerne.
 
Skal man generelt holde sig fra 40" og opefter i denne prisklasse?
 
Jeg er ret kræsen med billedkvaliteten - især TV-signal billedet - og regner derfor med at anskaffe en Selector box for at forbedre oplevelsen på LCD skærm.
 
Håber på et par gode tips!
 
Carsten
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 21:37

Nu er vi så småt begyndt på et fælleskøb på JVC LT-37M60, der er en generation nyere og bedre end LT-37S60. (Ikke dermed sagt at S60 er dårlig, det er også et af de bedste på markedet, vil jeg tro).

M60 har Clear Motion Drive, der forbedrer gengivelse af hurtige bevægelser uden slør. Prisen på M60 i fælleskøbet kendes ikke endnu - det er en noget dyrere model end S60. Men skal du have noget der virkelig leverer super billedkvalitet, skal du også op i minimum 17.000,- for et 37" - som S60 står til. JVC'erne er meget gode til at vise tv-signal billedet.

40" og opefter i denne prisklasse (op til 18.000,-) - ja, det tror jeg du skal holde dig fra, kvaliteten ville så nok ikke kunne følge med.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
juulonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 22:58

Lige mit pip.

Jeg har netop anskaffet et Amitech 40" Crystal Line.  Jeg har parabol, og billedet er bare suverænt. Ikke bare DVD-tegnefilm, men også "alm" tv-signaler står knivskarpt.

Her kan du få 37" til 17.000. På Amitech's hjemmeside kan du få adresser på såkaldte demo-shops hvor du kan sammenligne det med andre modeller på markedet. Jeg var ikke i tvivl....

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 23:18

Tak for tippet indtil videre.

I en anden tråd, er der en bruger der påpeger at netop JVC ikke er god til at gengive billede fra PC (Medie Center) pga. at 1:1 pixelmapping ikke understøttes. Har det noget på sig og hvad er 1:1 pixelmapping ?

 

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu er vi så småt begyndt på et fælleskøb på JVC LT-37M60, der er en generation nyere og bedre end LT-37S60. (Ikke dermed sagt at S60 er dårlig, det er også et af de bedste på markedet, vil jeg tro).

M60 har Clear Motion Drive, der forbedrer gengivelse af hurtige bevægelser uden slør. Prisen på M60 i fælleskøbet kendes ikke endnu - det er en noget dyrere model end S60. Men skal du have noget der virkelig leverer super billedkvalitet, skal du også op i minimum 17.000,- for et 37" - som S60 står til. JVC'erne er meget gode til at vise tv-signal billedet.

40" og opefter i denne prisklasse (op til 18.000,-) - ja, det tror jeg du skal holde dig fra, kvaliteten ville så nok ikke kunne følge med.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu