recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pendletid Vejle-Aarhus N (sorry rimlig offtopic)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPendletid Vejle-Aarhus N (sorry rimlig offtopic)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: Pendletid Vejle-Aarhus N (sorry rimlig offtopic)
    Sendt: 02-April-2011 kl. 10:49
Er lidt panisk. skal bruge en pendletid..

har lige tjekket Maps.Google.dk og Krak. men med trafik og andet, så er dette langt fra noget reelt.

Vi står og skal sige ja til at leje noget, og jeg ser en stor fordel i at beholde 1 bil, ergo så skal vi bo i Vejle Øst. (bredballe) så kan jeg spare ca 4000kr på bil om mdn.

(vi talte meget om skanderborg tidligere)

Google maps siger 1 time fra Bredballe til hedeager i Aarhus, Krak sige 50 min.. 

MEN lad os sige jeg holder den altid stabilt på 130 når det kan lade sig gøre.
det bliver omkring myldretid. kører ved 7 tiden
skal ikke igennem nogle former for centrum, det bliver motorvejs påkørsel Vejle N og afkørsel Århus N 

nogle der har et gæt? eller gør det selv..

bare inden vi smider penge i bolig + ekstra bil
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 11:36
Jeg mener at kunne huske at 50 min er nok som Krak siger. Men jeg kan også huske at bilen var oppe på mere end 130 ind imellem, for tidsrøveren er de strækninger der er før og efter motorvejen Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 12:05
Jeg tror ikke 50 min kan gå i myldretiden... Der ryger nemt 15 min pga trafikken... Det er LANGT at pendle hver dag.. Også når det sner osv. Syd for Skanderborg er fint men der og også en del lige nord for som Hadsten området som er til at komme til for rimelige penge også skal der kun bruges 15-20 min på transport.... Husk du skal jo 2 veje

Ellers så er kolt / hasselager også nogenlunde i pris afh. Af hvad man finder
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 12:46
Ja jeg tør da slet ikke tænke på kørselstiden om vinteren. Brugte selv, i vinteren 94/95, 4 timer for at komme til Vejle fra Brøruphus Efterskole ved SkanderborgOuch
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 18:43
okay....

well huset bliver tæt på motorvejen, og i den nordlige del af vejle, så jeg er fri for vejlefjordbroen, men lyder da farligt..

pendler 45 minutter på forrige job, det var lige til at overleve.

pendler lige nu fra Holstebro til Aarhus, det tager godt 1.40 og er sgu lige lidt for langt, og nu har konen skiftet til Vejle..

well hvis jeg skal have 2 biler, så bliver det helt sikkert Skanderborg, der bliver valgt som bosted. det er sådan nogenlunde fornuftigt i forhold til så meget andet.

Men vil sgu gerne undgå bil nummer 2, kan godt være det er mig der bliver straffet med pendling, men fra skanderborg, så er det bare 2 der skal spilde tid...

og de skal begge UD af byen først før man rammer motorvejen..

Må tage chancen, går jeg i panik, så må man jo flytte fra konen og indlogere sig i Aarhus ;-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 19:06
...eller konen flytter med til Aarhus Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 21:10
Horsens er vel godt i midten
Mvh

René
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 22:11
yes Horsens lyder af det bedste valg.

Skanderborg er bare åndssvag tæske dyr at købe bolig i.
.....
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 22:34
Ja, men det er også fordi det er en by man gider bo i, Horsens skal jeg aldrig sætte mine ben i...

Bryder mig slet ikke om den by... tror bare det bliver vejle, så bliver 207´eren opgraderet... savner 170hk diesel som i min forrige bil.

blevet lidt vild med Mazda 6 163hk diesel premium, får sgu 50k flåderabat + der er 30 k ekstra udstyr i... så kan 45-60 minutter være lidt mere rart..

Konen til Aarhus hjælper ikke meget, så er det stadig 2 biler, da jeg skal bruge bil til mit job, da jeg fræser land og rige rundt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

nogle der har et gæt? eller gør det selv.


Århus N er fucking umuligt at komme til om morgenen. Men det bør du kende til, hvis du selv pendler derind hver morgen allerede nu.

Jeg bor i Hammel og arbejder i Horsens. Jeg tager cirka 3/4 om at komme på arbejde. Konen arbejder lige for enden af Hedeager og bruger lige så lang tid på at komme på arbejde, når hun skal møde klokken 8.

Mit arbejde er hovedsageligt på "landevejen", så ejg har en smule erfaring med Vejle / Århus morotvejsstrækningen.

Hvis du skal møde klokken 8 på Hedeager, skal du sensest hjemmefra 6:45. Du vil ganske givet kunne ramme Hedeager klokken 7:45, men starter du 10 minutter senere tager det 20 minutter længere.

Ejer bavnehøj er altid i "prop", Skanderborg V til Århussyd motorvejskrydset er heller ikke lige til at ræse igennem og ikke mindst fra Århus N til Skejby :-(

Men kan du flytte din arbejdstid 15-30 minutter, så......


Klaus


Redigeret af KlausDM - 02-April-2011 kl. 22:45
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu