recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ZyXEL Router P-2602HW-D1A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZyXEL Router P-2602HW-D1A

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Emne: ZyXEL Router P-2602HW-D1A
    Sendt: 07-April-2011 kl. 12:21
Undertegnede har ovenstående router via Telenor, som for så vidt fungerer udmærket. Imidlertid bemærker jeg en gradvis hastighedsnedsættelse fra 13.0 Mbit til omkring 11,0 Mbit, hvis jeg ikke en gang om måneden ca. slukker/tænder for routeren. Efterfølgende springer den igen op på omkring 13,0 Mbit ved en hastighedstest.
 
Er det normalt med en sådan affærd for en trådløs Router/Access Point, at man lige skal vasken tavlen ren en gang imellem?
 
mvh
Kaare
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 12:38
Kører du med mange tråde/connections? 

Kan huske denne router fra min tid i Cybercity, og som andre routeren kan den kun håndtere en hvis mængde connections før den begynder at brække sig. Det går så ud over andre ting, som fx båndbredden. Og ja, det er helt normalt hvis det altså er det som er tilfældet. 

Det kan også være at linien (går ud fra at det er en ADSL) retrainer til en lavere hastighed pga noget aperiodisk støj. Den slags kan man tjekke for. Ved ikke om Telenor benytter sig at de sammen værktøjer som dengang (arbejdede en kort overgang for Telenor da CC blev opkøbt), men vi havde mulighed for at sætte noget overvågning på linien, så man kunne se hvis der opstod problemer. Desuden kunne man måle den igennem etc. Uanset hvad burde det være noget de kan hjælpe dig med i supporten. 
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:19
Tak for dit svar. Det er et lille, trådløst netværk, jeg har bestående af to bærbare, printer, telefon og af og til et webkamera med port forwarding, men jeg må prøve igen hos Telenor support, som du anbefaler, selvom jeg stillede dem spørgsmålet for ca. 1½ år siden.
 
Dengang anbefalede de, at man med jævne mellemrum slukkede/tændte for Routeren og det er det, der foranledigede mit spørgsmål, om det er generelt for Routere i al almindelighed, at de bliver lidt langsommere med tiden, hvis man undlader at slukke. Det er ikke det store problem i praksis, det var nærmere ud fra en teknisk betragtning, at jeg stillede spørgsmålet her i forummet, og endnu en gang tak for dit svar.
 
mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu