recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. kopiering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng. kopiering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Ang. kopiering
    Sendt: 27-November-2003 kl. 15:53

Et dumt spørgsmål MÅSKE!

Jeg har et program på min computer så jeg kan ripe en hel DVD.

Kan man så kopier det hele over på en DRR+R

og afspille den med surround, undertexter  osv. på en DVD afspilder?..

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2003 kl. 17:54

Hej Allan

Du skal bruge 3 komponenter (3 stykker software).

Det første software skal udpakke DVD-filerne, til noget brugbart på en computer. Det er det der kaldes "ripper" programmer, f.eks. Smartripper: http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/smartripper.cfm

Dernæst skal du bruge et program som kan reducere materialet importeret fra den 2-lags købe-DVD til noget der kan være på en 1-lags skrivbar DVD. Til dette formål findes bl.a. DVD2One: http://www.dvd2one.com/

Sidst men ikke mindst skal du have en DVD brænder, og et brænder program som forstår at brænde resultatet tilbage på en DVD. F.eks. Nero: http://www.nero.com

Det var vist alt.

Held og lykke med projektet Smile

  /Lars

 

 

Til top
Allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2003 kl. 11:29

Tak for dit svar, men det var desvære ikke det jeg spurgte om.

For det ved jeg og gør jeg allerede. problemet er bare at det gør kopien dårliger end orginalen, og at det kan tage lang tid at reducere dem. Min rekord er 6 timer som MAX.

Nu skal du / I høre.  Jeg har 2 drenge en på 9 måneder og en på 5 år, og det vil jo sige at jeg bruger en del penge på tegnefilm, nogle er billige men andre er ret dyre. Problemet er at "lillebror" kan finde på at tage nogle af "storebrors" tegnefilm og lege med dem så de bliver ødelagt, og det er de for dyre til "ÆV", Så vil jeg tage nogle kopier istedet for.

Jeg har lagt mærke til at en del af de tegnefilm som "Storebror" har, fylder total under 4.7 Gb. Det betyder jo at de så kan ligge på en alm. DVD+R el. lignende. Så for man trailer, DTS 5.1 , undertexter, flere sprog. Altså en 100% kopi af originalen.

Så kommer spørgsmålet igen..: Kan en DVD afspiller læse sådan en brændt DVD med en original film på, da formatet så er mpeg4 istedet for mpeg2 ???

 For det er jo det format som den normalt læser på købe DVD-film

Redigeret af Allan
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2003 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Allan Allan skrev:

Så kommer spørgsmålet igen..: Kan en DVD afspiller læse sådan en brændt DVD med en original film på, da formatet så er mpeg4 istedet for mpeg2 ???

 For det er jo det format som den normalt læser på købe DVD-film

DVD benytter MPEG2. Almindelige DVD-afspillere vil ikke afspille MPEG4.

MPEG4 er et format som fylder mindre end MPEG2, samt har nogle flere muligheder for advanceret multimedia. MPEG4 benyttes til streaming video (internet), til lav-kvalitets video på små digital-kameraer, mobiltelefoner mv. DivX benytter også MPEG4.

  /Lars

Til top
Allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 11:40

Hmm der kan man bare se, så blev jeg så klog...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu