recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken appstore er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken appstore er bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xhalaber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken appstore er bedst?
    Sendt: 10-Maj-2011 kl. 19:16

Hej

Jeg står og skal til at købe et nyt tv. Her er det selvfølgeligt interessant at se på hvilke systemer og services der ligger på tv'et, men lige så interessant er det at vide hvordan fremtiden kommer til at se ud mht. udviklingen af nye services.

Derfor vil jeg høre om der er der nogen der har erfaring med/hørt løse ryger om/læst interessante artikler om nogle af smart tv appstores'ne? Her tænker jeg specielt på LG, Panasonic, Sony og Samsung?

Nogle af de parametre jeg syntes må være interessante i en sådan sammenligning er hvilke indgangsbarrierer der er for 3. parts udviklere..? 

//x

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af xhalaber xhalaber skrev:

Jeg står og skal til at købe et nyt tv. Her er det selvfølgeligt interessant at se på hvilke systemer og services der ligger på tv'et, men lige så interessant er det at vide hvordan fremtiden kommer til at se ud mht. udviklingen af nye services.

Derfor vil jeg høre om der er der nogen der har erfaring med/hørt løse ryger om/læst interessante artikler om nogle af smart tv appstores'ne? Her tænker jeg specielt på LG, Panasonic, Sony og Samsung?

Nogle af de parametre jeg syntes må være interessante i en sådan sammenligning er hvilke indgangsbarrierer der er for 3. parts udviklere..? 

Jeg tror ganske enkelt ikke på at nogen af de enkelte producenter er store nok til at lave en store der vil få nogen betydende interesse fra udviklerne. Medmindre eksempelvis Google får lavet en (brugbar) platform der eksisterer på tværs af mærker, så er det utopi at købe tv ud fra en forventning om at der skal komme apps til det. Jeg er _stor_ tilhænger af at den slags funktionalitet skal ligge eksternt, og så må tv'et være en monitor - udviklingen sker simpelthen for hurtigt til at det er praktisk at have netværks-funktionaliteten indbygget i tv'et. Om få år ser dét marked helt anderledes ud, og så er dit tv forældet. Køb et billigere tv (med øje for at billedkvaliteten stadig er i orden, naturligvis) uden smart-tv funktionalitet, og brug pengene på et eksternt apparat til at levere dét, og så kan du skifte det apparat ud efter behov.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 15:59

Det er helt rigtigt at der nok ikke sker så meget før en fælles standard er fundet til at levere apps. til TV'et.

Men IP streaming direkte til TV'et er kommet for at blive og det er udelukkende et spørgsmål om tid før det har vendt op og ned på hele værdikæden og f.eks. distributions roller som CATV operatørerne har.
 
Så vil netop forskellige portaler med IP streamet TV få langt større betydning og man kan se for sig at man ikke længere skal have TV abonnement hos traditionelle TV operatører, men nærmere direkte aftaler med de enkelte program producenter. Eller portaler som kan samle indhold og gøre det enkelt for mainstream brugeren.
 
Men før det sker i større stil vil en fælles ensretning være krævet, som f.eks. hbbTV. Indtil da må vi leve med de enkelte TV producenters egne initiativer.
 
Jeg har selv af samme grund stadig mit Media Center og vil skifte TV med udgangspunkt i billedkvalitet mere end Smart TV platform.
 
Men hvis Andoid snart kommer på TV, så var det måske noget andet.
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 16:19
... og jeg er stor tilhænger af, at det hele ligger i TV'et så jeg ikke skal have en (grim) ekstern boks for at kunne leje en film eller lign. Derfor er jeg pt. meget interesseret i LG og Samsungs Smart TV men har ikke kunnet finde ret meget materiale om det på nettet. Men når jeg skifter TV'et i soveværelset ud bliver det i hvert fald enten et Samsung eller LG med den funktionalitet... Samsungs design tiltaler mig mest men til gengæld har jeg læst at LG's interface er bedre og mere flydende, men hvem ved... Det her er kun starten. Jeg er sikker på at om 1-2 år vil alle TV have de her tjenester indbygget og snart er det også slut med TV der ikke har indbygget WiFi. This is the future.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 16:29
Jeg har kigget på både LG og Samsungs Smart TV funktionalitet i anmeldelserne på www.flatpanels.dk og pt. er Samsungs platform nået længst. LGs har dog også et stort potentiale, men f.eks. deres App STore er endnu ikke online. Det kommer den med en senere software-opdatering og derfor er det svært at blive alt for klog på tingene lige nu.
 
Jeg vil dog samtidig sige, at jeg synes 2011 er første år, hvor Smart TV funktionaliteten giver mening i Tv'ene. Der mangler dog stadig meget før man kan kalde det en ny tidsalder. Men igen, smartphones tog jo også lidt tid for at komme op i gear - dvs. der skete først reelt noget da Apple meldte sig på banen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Det er helt rigtigt at der nok ikke sker så meget før en fælles standard er fundet til at levere apps. til TV'et.

Men IP streaming direkte til TV'et er kommet for at blive og det er udelukkende et spørgsmål om tid før det har vendt op og ned på hele værdikæden og f.eks. distributions roller som CATV operatørerne har.
 
Så vil netop forskellige portaler med IP streamet TV få langt større betydning og man kan se for sig at man ikke længere skal have TV abonnement hos traditionelle TV operatører, men nærmere direkte aftaler med de enkelte program producenter. Eller portaler som kan samle indhold og gøre det enkelt for mainstream brugeren.
 
Det er en drømmeverden - sådan kommer det ganske enkelt ikke til at blive. Du skal fortsat have Viasat abonnement for at se Viasat kanaler (TV3, 3+, 3Puls, Viasat Sport etc), Canal Digital abonnement for at se Canal Digital kanaler (Kanal 4/5/6/9 osv) - og de vil fortsat forsøge at tvinge dig til at købe pakkeløsninger, fordi det er dét der er flest penge i. Om distributionen foregår via kabel-tv, parabol eller IP-tv, ændrer ikke noget i dén henseende. Teknisk set er det muligt at lave en meget større opdeling af måden du betaler på, men i praksis er det stadig udbyderne der bestemmer hvordan de vil sælge sine produkter.
 
Og mens jeg er enig i at IPTV (eller noget tilsvarende) på længere sigt helt klart udkonkurrerer kabel-tv og parabol, så mener jeg på ingen måde at dét vil gøre det nemmere at have modtageren indbygget i tv'et - tværtimod. Det er slemt nok at få Viasat og Canal Digital til at blive enige om at understøtte samme modtager, nu skal vi have dem til det _samtidig_ med at Samsung, LG og de andre skal blive enige om en standard for net-tv? No way José. Selv HVIS man blev enige om en standard - eksempelvis takket være Google - så er der meget stor sandsynlighed for at det vil være en "standard" i konstant udvikling, med tilhørende risiko for dårlig bagud-kompatibilitet. Fremtiden er, hvadenten vi vil det eller ej, at distributionsformerne bliver mere og mere spredte, og derfor bliver det mere og mere vanskeligt at få en "alt-i-et" løsning (det gælder iøvrigt både for TV og for musik).
 
Tro mig, jeg kan _sagtens_ se argumentet for alt-i-et, og i en perfekt verden mener jeg bestemt også at det ville være den bedste løsning. Men verden er ikke perfekt, og vi må bare se i øjnene at dagene med én fælles standard for alle, de er forsvundet forlængst. Derfor bør man, som verden nu engang ser ud, affinde sig med at hvis man vil have "alt-i-ét", så skal det skiftes ud med få års mellemrum. Hvis man vil have et tv som man vil beholde i mange år, så skal man betragte det som en monitor og løse distributionen eksternt. Jeg ved ikke hvorfor folk bliver ved med at antage at nu, nu, NU, er vi færdige med alt dét der med forældede tunere - tværtimod, vi har kun set begyndelsen.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 17:36
Slet ikke enig, men lad os se om 5-10 år.
 
Til det oprindelige spørgsmål vil jeg stadig sige at en medie center PC gør det bedre for så kan man abbonnere på alle mulige streamede kanaler og OTT indhold, uafhængig af Tv producenterne.
 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Slet ikke enig, men lad os se om 5-10 år.
 
Til det oprindelige spørgsmål vil jeg stadig sige at en medie center PC gør det bedre for så kan man abbonnere på alle mulige streamede kanaler og OTT indhold, uafhængig af Tv producenterne.
 
 
Det synes jeg jo så er at forsvare dét du siger du ikke er enig i, men okay...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu