recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der tegn på en de-facto standard ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der tegn på en de-facto standard ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Emne: Er der tegn på en de-facto standard ?
    Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:01
Hej

SmartTV kommer langsomt men sikkert, men desværre har alle de store deres egen mere eller mindre lukkede løsning.

derfor 

Er der nogen tegn på en eller anden form for de-facto markeds standard indenfor SmartTV ?

Jeg tror først SmartTV rigtigt letter og får luft under vingerne, når app udviklerne kan koncentrere sig om max 2 (måske 3) platforme.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:12
Jeg kan ikke besvare selve dit spørgsmål, men efterhånden ser det ud til at myndighederne har vanskeligt ved at følge med udviklingen når det bliver teknisk.

Opgaven er også blevet vanskeligere da udviklingen går hurtigere end da man introducerede radio, tv, "automobiler" etc.

Det kræver bare mere at være på forkant med alle mulige standarder i dag, og så kan det være lettere at lade markedet slås til der er fundet en vinder.

Resultatet kan netop blive, at nye standarder kommer til at indeholde detaljer, som i praksis lukker dem, eller som gør reel konkurrence vanskelig.

Tag de danske undertekster. Glimrende metode til at give forbrugerne en frygt for at handle uden for landets grænser.

/B
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af finnbrodersen finnbrodersen skrev:


Er der nogen tegn på en eller anden form for de-facto markeds standard indenfor SmartTV ?



Tegn, ja det er der da. Om det bliver til noget, det er så det store spørgsmål. GoogleTV er jo i én eller anden udstrækning et forsøg på at lave en standard - men de er ikke ligefrem kommet godt fra land. Hvis GoogleTV modnes lidt, så har det potentialet til det. Men spørgsmålet er hvor mange generationer vi skal igennem, og hvorvidt de reelt vil lave en standard der er fremtidssikker nok. Det er jo fint nok at alle bruger GoogleTV, men hvis Google så opdaterer til en nyere standard, så folk dropper at udvikle til den gamle, så er vi jo lige vidt. Men dén problematik eksisterer jo uanset hvem der laver standarden.

Jokeren er for mig at se (igen) Apple. De vil næppe lave et produkt der ligesom GoogleTV kan bygges ind i forskellige tv, men spørgsmålet er jo netop også hvor smart det er at gøre dét. Hvis de lancerer apps til AppleTV på et tidspunkt (evt. med en AppleTV 3), så vil jeg påstå at det er en _langt_ bedre løsning at sætte sådan én bag tv'et, end at bygge et system ind i tv'et som der nærmest er garanti for vil være forældet inden for få år.

At jeg så personligt mener at apps på sit tv er et grundlæggende fejlagtigt koncept, er så en anden ting... Den slags fungerer alligevel meget bedre på en tablet, end på et tv. Youtube på tv'et, fint nok, men derudover er det én af de der idéer der er besnærende, men bare ikke virker i den virkelige verden. Lidt ligesom trådløse højttalere. Alle vil have det, lige indtil man opdager hvad det indebærer.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:23
Jeg tror ganske enkelt helt generelt, at tiden for almene standarder (desværre!!) er forbi. Udviklingen går simpelthen for hurtigt til at det kan lade sig gøre at lave en standard, som folk vil affinde sig med de næste 10-20 år. Inden en given standard når op på bare 10% penetration i markedet, så er nye købere allerede i gang med at købe næste standard. Jeg gentager mig selv, men - drop nu idéen om at alting skal bygges sammen. Køb et display der er godt til at vise billeder, højttalere der er gode til at lave lyd, eventuelt en forstærker der er god til at trække højttalerne - og lad så afspilningen foregå via relativt billige, eksterne kasser som kan skiftes ud efter behov. Det er den eneste fornuftige måde at håndtere den hurtige markedsudvikling på.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg tror ganske enkelt helt generelt, at tiden for almene standarder (desværre!!) er forbi. Udviklingen går simpelthen for hurtigt til at det kan lade sig gøre at lave en standard, som folk vil affinde sig med de næste 10-20 år. Inden en given standard når op på bare 10% penetration i markedet, så er nye købere allerede i gang med at købe næste standard. Jeg gentager mig selv, men - drop nu idéen om at alting skal bygges sammen. Køb et display der er godt til at vise billeder, højttalere der er gode til at lave lyd, eventuelt en forstærker der er god til at trække højttalerne - og lad så afspilningen foregå via relativt billige, eksterne kasser som kan skiftes ud efter behov. Det er den eneste fornuftige måde at håndtere den hurtige markedsudvikling på.
Hvilken "SmartTV" kommer der i det nye Otto TV ?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

  Hvilken "SmartTV" kommer der i det nye Otto TV ?


Der kommer ikke noget Otto TV, og der har aldrig været et "Otto TV" på vej. Som jeg har påpeget før, så har det aldrig været "mit" projekt, jeg har blot været en del af et større projekt, som jeg blev bedt om at deltage i, primært som konsulent på billedkvaliteten og sekundært i en salgs-funktion. Det er jeg ikke mere - uenigheder om linien i projektet betyder at jeg har sagt fra. Nærmere vil jeg ikke kommentere det - men nu er katten i hvert fald ude af sækken. At jeg ikke har lavet pressemeddelelser om det, skyldes at jeg ikke mener det er min opgave, eftersom jeg ikke er en del af projektet længere.

Men hvis jeg SKULLE lave et tv efter mit hoved, så ville der ikke være nogen "SmartTV" funktionalitet i det.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 11:50
Tror nu også mere på en seperat f.x. Google boks. Nej ved godt det ikke var et Otto TV, men synd for dem som ventede på dette tv, hvis der altså var nogle købere til den slags tv.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu