recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opensouce or not
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopensouce or not

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nstenberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2011
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: opensouce or not
    Sendt: 26-Juni-2011 kl. 21:03
Citér Defragmenteringen er intet hver i windows, og det har den aldrig været.
 
Denne tråd er i øvrigt fuld af udokumenterede påstande, "mavefornemmelser" og jeg ved ikke hvad. Det er måske meget hyggeligt, men brugbart - det er det ikke. For nogen.
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Klaus du ved at win 7 skal man skrive en kommando i promp'en og aktivere noget i ms config, for at komme på admin brugeren. Og nej det gjorde jeg ikke. jeg kørte på den alm, man laver ved opstarten af win 7.

Nej, det skal man ikke, den første bruger, man opretter, når win7 installeres bliver default admin - mere kræves der ikke. msconfig skal overhovedet ikke ind over, og hvor du skal bruge terminalen til det, forstår jeg slet ikke.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Næ det er ikke fruen der kan, det var hendes veninde der ikke forstod, at fruen ikke ville have det. så jeg måtte finde ud af at få tilladelse til admin brugeren, og så blokere for facebook, og smutvejene.

Se ovenstående svar, der kræves ikke noget specielt, for at få "admin" adgang - kun kodeordet til den første oprettet bruger på systemet.

T-Duck, jeg har total overvurderet dine evner, til at skulle være en computerwiz, og at du har påtaget dig supportansvar overfor dine venner, vil jeg mene har været ganske uansvarligt, når man ser dine svar på spørgsmål her i tråden.
jamen med din bruger du har opretter fra start af, prøv at bloker en hjemme side, efter denne vejledning. det kan du ikke

Edit: http://www.it-artikler.dk/2010/06/12/blokere-hjemmesider-p-din-pc/

Hvorfor er det lige, at du ikke bruger de funktioner, der er indbygget i windows live (family safe) hvor du kan spærre for diverse hjemmesider og andet godt.

Det virker gang på gang, som om du skal vælge den absolut mest bøvlede vej, så du kan fremføre dit korstog om hvor let ubuntu er, og hvor bøvlet Win7 er.. :-(
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

@ Klaus og tvkartoffel.
Jeg kan hører på jer at grafisk arbejde ikke ligger til jer. For det første gælder opensouce som Adobe pakken blender/maya. Det af et års erfaring på min maskine
Hver jeg gemte en fil, kunne jeg se at reg. Databasen, blev lidt rodet fra gang til gang. Og så når den fik diskfragmentering, så ligende den en si, så hullet. Også kunne den ikke klare at rander krævende 3d billeder, uden den gik ked og frøs
Det har ubuntu aldrig gjort med mig

Hvordan ser du at reg databasen bliver "rodet" ?. 

Det er jo ikke en database over alle filer på dine harddisk men konfigurationsfiler samt forskellige biblioteker så programmer der skal bruge dem ved hvor de er. Det den indeholder fra 3. parts applikation er ofte stier til ddl's der er kommet med, stien til uninstaller samt indstillinger osv.

At du gemmer en fil vil i langt de fleste programmer slet ikke blive registreret i registry...




Redigeret af Briam - 07-Juni-2011 kl. 07:26
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 14:33
http://support.microsoft.com/kb/923947
Her er den korrekte måde at editere i hosts filen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Så ved du også at win 7 bliver sløv med tiden.


Sig mig, læser du ikke hvad jeg skriver?
Prøv at læs det jeg skrev til dig lige omkring klokken 23:40 i går aftes!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 13:38
Der står da ingen steder i den guide at du skal aktivere admin kontoen.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 11:44
Ridderdk. Da det var den guide jeg selv brugte og havde den som bogmærke, så ved jeg ikke hvor ukritisk jeg er
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 11:15
administrator kontoen på windows 7 er som default disabled ved installation.
den bruger der oprettes til start er lokal administrator, og har derved alle de rettigheder der skal til for at lave ulykker m.m
Og har hermed også lov at skrive i hosts filen
 
T-duck's sludren om at aktivere admin kontoen er altså ikke taget ud af det blå, jeg tror bare problemet er at han finder forskellige ting på nettet og linker ukritisk til det uden at sætte sig ind i tingene først.
 
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Klaus du ved at win 7 skal man skrive en kommando i promp'en og aktivere noget i ms config, for at komme på admin brugeren. Og nej det gjorde jeg ikke. jeg kørte på den alm, man laver ved opstarten af win 7.

Nej, det skal man ikke, den første bruger, man opretter, når win7 installeres bliver default admin - mere kræves der ikke. msconfig skal overhovedet ikke ind over, og hvor du skal bruge terminalen til det, forstår jeg slet ikke.
jamen med din bruger du har opretter fra start af, prøv at bloker en hjemme side, efter denne vejledning. det kan du ikke

Edit: http://www.it-artikler.dk/2010/06/12/blokere-hjemmesider-p-din-pc/
Jeg er for doven til at prøve det af lige nu, men jeg er 99% sikker på du skal køre Notepad som administrator, for at få lov til at rette i hosts filen. Med andre ord er der fejl/mangler i den vejledning du har fundet. Din omvej med at aktivere "admin" kontoen er ihvertfald 112% misforstået!
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg kan hører på jer at grafisk arbejde ikke ligger til jer.


Det har du ret i, det er kun 10+ år siden jeg var på kurus i Photoshop og jeg bruger den næsten kun dagligt.


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hver jeg gemte en fil, kunne jeg se at reg. Databasen, blev lidt rodet fra gang til gang.


Okay, der fik du mig, jeg kan altså ikke se om registreringdatabasen er rodet eller ej. Jeg har aldrig brug for at kigge i den.


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og så når den fik diskfragmentering, så ligende den en si, så hullet.


Jammen defragmentering klarer den da selv?


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Også kunne den ikke klare at rander krævende 3d billeder, uden den gik ked og frøs


Har du købt Maya, eller bruger du blender?
I så tilfælde er du langt fra den den første der har oplevelser med at blender fryser.....

Er det styresystemet skyld, eller dem der har skrevet programmet?

Klaus
Så ved du også at win 7 bliver sløv med tiden. men gjorde. Du lever i en drømme verden, hvis du tror den ikke bliver sløv. Defragmenteringen er intet hver i windows, og det har den aldrig været.

Jeg har haft lånt maya af en grafiker. sammen problem som blender. og hvis vi tager video redigering skulle jeg med movimaker, eller med powerdirector, kører en reg-cleaner før jeg skulle rande hjemmevideoen,ellers ville den lukke hele computeren ned.
Og er det OS'et skyld at MS office, ikke kan kører på andet end win og mac? eller er det dem der har skrevet det
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg kan hører på jer at grafisk arbejde ikke ligger til jer.


Det har du ret i, det er kun 10+ år siden jeg var på kurus i Photoshop og jeg bruger den næsten kun dagligt.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hver jeg gemte en fil, kunne jeg se at reg. Databasen, blev lidt rodet fra gang til gang.


Okay, der fik du mig, jeg kan altså ikke se om registreringdatabasen er rodet eller ej. Jeg har aldrig brug for at kigge i den.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og så når den fik diskfragmentering, så ligende den en si, så hullet.


Jammen defragmentering klarer den da selv?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Også kunne den ikke klare at rander krævende 3d billeder, uden den gik ked og frøs


Har du købt Maya, eller bruger du blender?
I så tilfælde er du langt fra den den første der har oplevelser med at blender fryser.....

Er det styresystemet skyld, eller dem der har skrevet programmet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 06:10
@ Klaus og tvkartoffel.
Jeg kan hører på jer at grafisk arbejde ikke ligger til jer. For det første gælder opensouce som Adobe pakken blender/maya. Det af et års erfaring på min maskine
Hver jeg gemte en fil, kunne jeg se at reg. Databasen, blev lidt rodet fra gang til gang. Og så når den fik diskfragmentering, så ligende den en si, så hullet. Også kunne den ikke klare at rander krævende 3d billeder, uden den gik ked og frøs
Det har ubuntu aldrig gjort med mig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu