recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JBL LS Serie Nu med 2 Subs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JBL LS Serie Nu med 2 Subs

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 11:16
Carsten det måleudstyr du har brugt, var det et som fulgte med din denon?
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af martinmoesby martinmoesby skrev:

Det er flot!! Det er ligepræcis der jeg vil hen...
Angående SR/SB højtalerne - jeg kan se at de er ophængt i loftet og vinklet nedad. Giver det en god lyd/effekt fra den placering?
 
Hej
 
Og tak :)
 
Ja det giver en god effekt her. Også min eneste måde og få "rum" på i min stue. Da der vil være for langt fra bagvæggen til min lytte position


Redigeret af Therock - 19-Oktober-2011 kl. 09:04
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvordan spiller det? Bed lige mærke i, at du har sat højttalerne til large/40hz. Er det bevidst?
 
Hej Jonas Tongue
 
Der er "drøn" på
 
Ja de er default sat til Large/40 HZ De er dog ændret manuelt i Settings til small. Crossover er hævet til 60 HZ, selvom Audyssey helst så dem til 40 Hz. Men har udmærkede subs og vil helst bruge dem udover LFE tracket til at spille fra ca 80-60 Hz og nedefter på alt andet også...Men skal lige have rodet lidt mere med crossover`en..
 
Men der er godt nok kommet smæk på efter denne kalibrering.. Ligesom om det er blevet lidt højere
 
Måske man skulle prøve at fjerne Midt Range Compensation, Mine Jbl`er har jo Skiftet mellem Woofer og Midrange ved 2.6 Khz (Crossover Frequency) Så ikke sikkert kompensation er nødvendig der... Ville prøve uden som du oplyser Jonas


Redigeret af Therock - 19-Oktober-2011 kl. 09:10
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 09:06
@ Martin Wink
 
Nej det er Prokittet Big smile, har købt licensen til 4311`ern, og opgraderet den med pro kalibreringen. Dertil følger der også noget udstyr til at gøre dette med..
 
 
 
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
martinmoesby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinmoesby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af martinmoesby martinmoesby skrev:

Det er flot!! Det er ligepræcis der jeg vil hen...
Angående SR/SB højtalerne - jeg kan se at de er ophængt i loftet og vinklet nedad. Giver det en god lyd/effekt fra den placering?
 
Hej
 
Og tak :)
 
Ja det giver en god effekt her. Også min eneste måde og få "rum" på i min stue. Da der vil være for langt fra bagvæggen til min lytte position
 
Ja, jeg har fuldstændig samme problem - smal lang stue med lytte position i midten - 2 m plus det løse vil give for lang afsand til baghøjtalere - tror jeg må snyde lidt og tage fra dit setup - for jeg kan se, at vi har stort set samme grundplan mht. møbler m.m.
 
Er bare i tvivl om jeg skal sætte mine elskede KEF'ere op på en stander - eller om jeg skal investere i nogle nye lavere højtalere som kan sidde på en stand - en ting er sikkert - de bliver nødt til at blive løftet - og din stue har give mig inspiration ti hvordan jeg skal indrette min egen :)
 
/Martin
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 21:15
Har du stadig dine 2 subs?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu