recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips, kend det på knækket !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips, kend det på knækket !!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
superac Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2004
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 17:58

Jeg har en Medion LCD-32". Den knækker også engang imellem. Den knækker heldigvis kun når den 'varmer' op de første 10 min. Men det er altså kun engang imellem.

Det er altså når plastikken bliver varmet op af elektronikken indefra.

Heldigvis knækker den aldrig når jeg slukker for den, da jeg bruger den i soveværelset (kan godt forestille mig at det vil vække mig når jeg sov).

Jeg har en Samsung 42" Plasma i stuen som aldrig 'knækker'.

Havde en 26" Vestel LCD før i soveværelset som aldrig knækkede.



Redigeret af superac
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Du kan prøve at gå ind på denne adresse :www.philips.dk

Der kan du se noget om ambilight når du går ind i flat-tv.

Jeg kender ikke LGPX5, så det er der nogle andre der må svare på.

Selvfølgelig . Men jeg tænkte evt. anden adresse. Men jeg kigger lige på Philips.dk.

Tstampe

Som jeg har forstået, så er LG PX5 en plasma-skærm. Så her er et råd fra mig. Vil du have en skærm op til 37 tommer ville jeg købe et LCD-TV, over 40 tommer er det plasma der er bedst, endnu !! mener jeg.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 21:40

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Som jeg har forstået, så er LG PX5 en plasma-skærm. Så her er et råd fra mig. Vil du have en skærm op til 37 tommer ville jeg købe et LCD-TV, over 40 tommer er det plasma der er bedst, endnu !! mener jeg.

LG PX5 er en Plasma. Det er også min konklusion og mening. Men jeg er lidt en noob, når det kommer til fladskærme. Og vi (jeg og fruen) er så småt begyndt at kigge på fladskærm. Dog intet haster.

Men dit indlæg har ført til en "jagt" på en hæderlig fladskærm. Og vi ønsker en større end de 32" vi har p.t. (normal skærm). Om det så skal være 37", 40" eller 42" er diskutabelt. Men jeg ser fremtiden med tv-skærmen som skærmen på en bærbar/PC. Hvor man har mulighed for uendelig mange skærme og deres størrelser og derfor falder 32" i størrelse igennem for mig. Men man skal heller ikke overdrive "husorglet", men det skal holde i mange år. Der er jo også andet i livet.

Derfor ønskes nogle af de muligheder som LG PX5 har, men du talte godt for Philips modeller. Og jeg har benyttet noget af aftenen til at kigge på Philips.dk og er måske faldet lidt for denne model: Philips 42PF9966 eller lign. Gode råd er velkomne også hvad angår andre modeller og mærker!!

Evt. en 37". Men som sagt er jeg nødt til at støtte mig til Jer andres viden på området. Nogen gode forslag til et TV til almindelig brug (Film, PC) med digital parabol og kommende HTCP mm. 

Og jeg ved ikke om det skal være LCD eller Plasma.

Tstampe

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 23:45

Jeg ville netop ikke vælge en 42pf9966 da det er en ret gammel skærm.

Ikke at den fejler noget men teknologien har rykket sig en del de sidste 2 år.

Philips kommer med nye modeller her til sommer med ClearLCD. De har nogle forbedringer på netop de punkter hvor LCD halter i forhold til Plasma.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Du kan prøve at gå ind på denne adresse :www.philips.dk

Der kan du se noget om ambilight når du går ind i flat-tv.

Jeg kender ikke LGPX5, så det er der nogle andre der må svare på.

Selvfølgelig . Men jeg tænkte evt. anden adresse. Men jeg kigger lige på Philips.dk.

Tstampe

Som jeg har forstået, så er LG PX5 en plasma-skærm. Så her er et råd fra mig. Vil du have en skærm op til 37 tommer ville jeg købe et LCD-TV, over 40 tommer er det plasma der er bedst, endnu !! mener jeg.

Umiddelbart er Plasma ikke bedre LCD når man kommer over 40".

Faktisk har LCD bedre opløsning end plasma på de store skærme.
Problemet med LCD er prisen, hvor de koster en formue når vi når op i de 40-42 tommer.

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Som jeg har forstået, så er LG PX5 en plasma-skærm. Så her er et råd fra mig. Vil du have en skærm op til 37 tommer ville jeg købe et LCD-TV, over 40 tommer er det plasma der er bedst, endnu !! mener jeg.

LG PX5 er en Plasma. Det er også min konklusion og mening. Men jeg er lidt en noob, når det kommer til fladskærme. Og vi (jeg og fruen) er så småt begyndt at kigge på fladskærm. Dog intet haster.

Men dit indlæg har ført til en "jagt" på en hæderlig fladskærm. Og vi ønsker en større end de 32" vi har p.t. (normal skærm). Om det så skal være 37", 40" eller 42" er diskutabelt. Men jeg ser fremtiden med tv-skærmen som skærmen på en bærbar/PC. Hvor man har mulighed for uendelig mange skærme og deres størrelser og derfor falder 32" i størrelse igennem for mig. Men man skal heller ikke overdrive "husorglet", men det skal holde i mange år. Der er jo også andet i livet.

Derfor ønskes nogle af de muligheder som LG PX5 har, men du talte godt for Philips modeller. Og jeg har benyttet noget af aftenen til at kigge på Philips.dk og er måske faldet lidt for denne model: Philips 42PF9966 eller lign. Gode råd er velkomne også hvad angår andre modeller og mærker!!

Evt. en 37". Men som sagt er jeg nødt til at støtte mig til Jer andres viden på området. Nogen gode forslag til et TV til almindelig brug (Film, PC) med digital parabol og kommende HTCP mm. 

Og jeg ved ikke om det skal være LCD eller Plasma.

Tstampe

Har kigget på 42pf9966. Det ligner meget 32pf9966, med højtaleren nederst. Det havde en (syntes jeg ) dårlig lyd. Men hvad med 37pf9830 med hdmi-stik samt dvi-stik & usb. Det var dette tv jeg helst ville have, men jeg manglede plads til det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu