recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zone 2 - Onkyo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZone 2 - Onkyo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Emne: Zone 2 - Onkyo
    Sendt: 29-Juni-2011 kl. 04:42
Hepsan.

Jeg overvejer at udvide setup, med to computerhøjtalere. Lige nu hører jeg enten musik via mine hørebøffer eller i stereo fra mine XTZ 93.23. XTZ'erne er dog placeret dumt i forhold til min iMac, og det er derfor langt fra optimalt sådan. 

Jeg har derfor tænkt om det kan lade sig gøre at, bruge Zone 2 til at drive to højtalere, der skal stå på skrivebordet? Jeg ved der er to udgange mere på min Onkyo 507, så to højtalere kan der i hvertfald tilsluttes, hvordan funktionen "Zone 2" fungerer er jeg ikke helt klar over.

Lige nu sender jeg musikken afspillet i iTunes til en Airport Express, der er koblet til Onkyo 507'eren.

Kan man sætte Zone 2 sådan op, at KUN Zone 2 spiller altså de to højtalere på skrivebordet, og Zone 1(Mit 5.0 setup) ikke afspiller samme tid.  Eller skal Zone 1 afspille, før Zone 2 afspiller?


Håber I forstod det, ellers på jeg prøve igen Wink
< ="utf-8">
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 06:28
Så vidt jeg husker kan zone 2 kun afspille fra et analogt signal. Er dog ikke helt sikker, men du kan se det i din manual.
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 19:30
Okay, så må jeg se om jeg kan få gravet den frem.

Andre inputs er velkommen!
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 22:19
Det plejer at være sådan at man ikke kan spille digitale kilder over zone 2, så hvis du vil spille fra airport express i zone 2 skal den tilsluttes analogt. Hvad værre er så har din reciever så vidt jeg husker ikke en almindelig speaker A/B omskifter som havde værret den nemmeste løsning. Konstruktionen er således dobbelt lammet fordi der hverken er A/B omskifter eller mulighed for at spille digitale kilde i zone 2. Der er vist ingen vej uden at tilslutte airport analogt eller evt både digitalt og analogt samtidig hvis den kan det. Alternetivt kan du investere i en højttaleromskifter.
 
Ovenstående er frit fra hukommelsen så hvis du alligevel har en almindelig A/B omskifter så brug den :-)
 
MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 29-Juni-2011 kl. 22:20
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu