recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! Første gangs seriøs NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! Første gangs seriøs NAS

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kreidel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 08:23
Angående RAID niveauer osv. kan jeg tilføje, at Synology har en backup funktion, der gør brug af Amazons S3 service. Det er basalt set en backupløsning i skyen, som sørger for et off site backup, der kan tilgås alle steder fra. Jeg bruger den selv til mine vigtige ting (dokumenter, billeder og lignende). De havde lidt problemer med de tidlige udgaver, der startede forfra hver gang man ville lave backup, men nu kører det fint, og tager kun backup af de ændrede data.
Det koster selvfølgelig lidt, men jeg tror jeg betaler 15-20 kr. om måneden for at have en ekstra for at mine data er godt beskyttet.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Det du beskriver er RAID10 eller RAID 1+0 som giver høj performance og høj sikkerhed men du har kun 50% plads af de indkøbte harddiske.
 
Hvis du har 4 diske ville jeg helt klart sætte det op til RAID5 hvis der ikke er krav til ekstra høj performance.
 
BS


Ja okay, det var nu os kun af ren nysgerrighed jeg spurgte ;) men tak for info!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu