recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God computer men age of empires chrasher
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God computer men age of empires chrasher

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God computer men age of empires chrasher
    Sendt: 22-December-2023 kl. 11:42
Hejsa 

Er der nogen der kender et sted på Sjælland hvor man kan få et eftersyn af sin computer - 

Jeg har en synes jeg selv tidssvarende pc

Altså ikke med alt.  Men det burde da være nok. 

Jer er specs.  Det er til age of empires 4 - win 11
32gb ram ddr 4 
X470

3070 grafikkort
AMD ryzen 7 5800x3d

Det burde da kunne køre på en benq ex3501r (3440x1440 100hz)

Kan man køre et program der kan tjekke tingene igennem. 

Nogen siger det kan være harddisken

Der er 3 harddiske i

En på 222gb ssd
En på 500gb ssd
Og en på 1,81 tb ssd

Jeg kører spillet via Xbox gamebar tror jeg det hedder.   Min bror der har en langt dårligere maskine har nul problemer.  

What to do ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2023 kl. 12:51
et par bud:

CPU bliver for varm

Dårlige ram

Fejl på Grafikkort.  måske bliver for varmt

Tror ikke på harddisk fejl 
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2023 kl. 13:53
og hvordan tjekker jeg det ? Hvis man er noob /)

Har brug for et Quick fix
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2023 kl. 21:25
Er det kun Age of Empire der fejler?
Når du siger Crasher, hvad betyder det så? Lukker spillet og du bliver sendt tilbage til Windows, eller lukker computeren helt ned? Hvor længe går der føre den crasher?

Prøv med et andet spil. Hvis det også crasher, så kan det godt være, at CPU eller GPU, der bliver for varme.

Du kan hente HWInfo og se temperaturen på CPU og GPU. https://www.hwinfo.com/download/

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 03:09
Er PC helt ny? Har du installeret og opdateret alle drivere til bundkort, grafikkort osv? 

Nyeste Nvidia driver finder du her:

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 03:24
Du kan også bruge din mobiltelefon til at monitere dit hardware, mens du spiller, se Trigone og AMD Link.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 09:18
nej den er ikke helt ny.

Den lukker ikke helt ned - den hopper bare ud i Windows igen. Men spiller med min bror og nogen gange gør hans det også. 

Tak for tipsne, jeg vil prøve mig lidt frem, bare irriterende at den gør det efter st have spillet i en times tid. Og nogen gange 20 minutter…


LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 15:11
Hvor tit genstarter du din pc?


Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 15:45
Jeg har dårligere specs og spiller uden problemer i 4K opløsning. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 16:50
super tit.  

Eller vil sige - bruger den ikke super meget 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2023 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

super tit.  

Eller vil sige - bruger den ikke super meget 

Med Genstart menes der ikke at du slukker og tænder din computer, der menes at du bruger Genstart funktionen.

Når du blot tænder og slukker computeren, gemmes alle drivere og deres indstillinger, samt cashen i en fil på disken, som så genindlæses ved næste start. Dvs. at alle fejl der måtte være, fortsat er der.

Ved Genstart starter Windows op fra ny og alt hvad der er i cashen er slettet så kernen og driverne indlæses på ny.

Her er et par korte videoer om det, som også viser hvordan man kan ændre opførslen, så sluk og tænd virker som i gamle dage: Do NOT Shut Down Your Computer! (here's why) og Don't SHUT DOWN your computer!
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2023 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

nej den er ikke helt ny.

Den lukker ikke helt ned - den hopper bare ud i Windows igen. Men spiller med min bror og nogen gange gør hans det også. 

Tak for tipsne, jeg vil prøve mig lidt frem, bare irriterende at den gør det efter st have spillet i en times tid. Og nogen gange 20 minutter…



Det lyder som et varmeproblem. Enten cpu eller grafikkkort. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu