recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ’Good Value For Money’-bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket’Good Value For Money’-bio

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Johansen01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 21:47
Nydelig biograf må man sige

Der er håb om en Mac mini i marts....

Jeg er også en af dem der håber på at der snart kommer en ny mac mini...
Jeg håber dog på noget N-netværk og en solid grafikprocessor til 1080p

Tom's Hardware reports that the expected Mac mini refresh will be coming in March and will be based on NVIDIA's new Ion platform utilizing Intel's dual-core 1.6 GHz Atom 330 processor. The Ion platform, announced in mid-December, also utilizes the GeForce 9400M integrated graphics found in the current MacBooks and MacBook Pros.

An Nvidia partner confirmed to us that Apple was the first to receive samples of Nvidia's Ion platform, which we covered extensively during CES. In fact, Apple received prototype units long before Nvidia partners who opted to work on Ion. We're told that some partners still only have blue prints of Ion.

The source also revealed that the new Mac mini should be released around the time of the CeBIT computer expo beginning March 3rd in Hanover, Germany. No pricing information has been revealed, but Tom's Hardware believes that the new Mac mini will be priced in the same $500-$700 range as the current model. They also believe that the use of this platform will enable Apple to reduce the size of the already-diminutive Mac mini.

Evidence found in OS X configuration files in mid-December has pointed to the use of NVIDIA chipsets in upcoming Mac mini and iMac revisions, but this is the first indication that Apple plans to use Intel's low-power Atom processor instead of the larger Core 2 processors found in Apple's notebook computers and the current Mac mini.

Med Venlig Hilsen

Johansen
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

Skideflot stue du har dig, højttalerne passer godt ind med resten af den :) Er det et skrivebord du har til venstre på første billede?

Takkker! Nej, det er et spisebord købt i Daells Bolighus med hvidlakeret bordplade og forkromede ben.

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hvad med ledninger fra receiver/digitalmodtager til tv, hvor går de? Er de fjernet i photoshop?

De er pillet fra til ære for billedet, men når de kommer på plads, bliver det i en tynd hvid kabelbakke langs gulvpanelet. Det er faktisk bare et HDMI-kabel der skal løbe derover, for jeg samler alting i Onkyo'en og deler det ud derfra.

Til top
Callee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:51
Virkelig fed stil :) MEEN den stue mangle for hårdt et trægulv (min mening) :D
/Calle

Panasonic 42pz80
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 12:36

hold da op.. det ser jo ekstremt flot ud der er stil over det .. flot løsning du har fået lavet dig der

Mvh

Stephen
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 12:51

Oprindeligt skrevet af Callee Callee skrev:

Virkelig fed stil :) MEEN den stue mangle for hårdt et trægulv (min mening) :D

Der ligger planker under tæppet, men de er fuldstændig ødelagt af høje hæle og stoleben, og problemet er at de er så tynde efterhånden at man ikke kan slibe mere på dem.

Jeg stod altså mellem at få lagt nyt gulv eller bare smide et tæppe på. Jeg valgte så den billige løsning og brugte mine penge på elektronik i stedet, som du kan se

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 12:57

Det ser vældig flot ud på billedet, men du snyder åbenbart med ledniingerne :-)

Du kunne prøve at flytte fronthøjttalerne ned på niveau med TV'et og tættere på. Det vil give en mere korrekt lyd, men prøv at gøre det inden du får dine kabelbakker.

mvh Christian
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Det ser vældig flot ud på billedet, men du snyder åbenbart med ledniingerne :-)

Du kunne prøve at flytte fronthøjttalerne ned på niveau med TV'et og tættere på. Det vil give en mere korrekt lyd, men prøv at gøre det inden du får dine kabelbakker.

Jaah, snyder lidt, men der kommer ikke til at være den store forskel når kabelbakkerne kommer op. De er ganske tynde og kommer bare til at løbe langs stukken i loftet.

Jeg ved sgu ikke rigtig med hensyn til placering af fronthøjttalerne. Synes det er pænest når de hænger deroppe... Bør man ikke kunne få samme lydoplevelse ved at skrue lidt op for dem og lidt ned for centeren?

Til top
Drescott Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 13:43

Super flot setup

Arbejdsrelateret hvordan har du så lavet din "hjemmebryggede studiefoto"?

/Dres

Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Drescott Drescott skrev:

Super flot setup

Arbejdsrelateret hvordan har du så lavet din "hjemmebryggede studiefoto"?

/Dres

Takker. Det er dog ikke mig selv der har taget billederne, men derimod én af mine mere kamera-interesserede venner. Kameraet er et Canon 30D med et Canon 50mm 1.4 (til studiefotoet - Tokina 12-24 til de andre), og så er der brugt blank acrylplade som underlag, hvid papirbaggrund, broncolor-lamper, softbox og kalke-film.

Til top
Drescott Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 14:12

Super!

Mange tak for svaret

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Det ser vældig flot ud på billedet, men du snyder åbenbart med ledniingerne :-)

Du kunne prøve at flytte fronthøjttalerne ned på niveau med TV'et og tættere på. Det vil give en mere korrekt lyd, men prøv at gøre det inden du får dine kabelbakker.

Jaah, snyder lidt, men der kommer ikke til at være den store forskel når kabelbakkerne kommer op. De er ganske tynde og kommer bare til at løbe langs stukken i loftet.

Jeg ved sgu ikke rigtig med hensyn til placering af fronthøjttalerne. Synes det er pænest når de hænger deroppe... Bør man ikke kunne få samme lydoplevelse ved at skrue lidt op for dem og lidt ned for centeren?

Jeg kan godt regne ud, at du synes det ser pænest ud, de er deroppe. Jeg foreslår dig jo blot at prøve inden du sætter ledningerne op, det er jo dig der bestemmer
mvh Christian
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 22:27

Det er utroligt flot lavet hele vejen igennem med farve spillet, møblerne og systemet. Det passer godt i en sammenhæng. Godt gået!

For at være perfeksionist: Kabel imellem forstærker og sub, ind i en hvid bakke til de 30-40 kroner det nu koster

Har du rodet lidt med DSLR kamerar og photoshop? Nice kvalitet i billeder, ligner lidt model foto som diverse leverandøre laver

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu