recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast eller Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast eller Apple TV

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2023 kl. 12:23
De 8GB er den totale lagerplads, hvoraf meget går til Google TVs systemfiler. Efter opsætning var der 4,4GB fri på min.

Det varierer, hvor meget hver app fylder, men f.eks. Netflix tager 154MB på min.

Den store udfordring kommer når man vil opdatere systemsoftwaren. Det kan jeg ikke på min uden at afinstallere apps først.

Apple TV 4K bruger en del plads på pauseskærme, men man når aldrig i nærheden af 128GB med mindre man henter spil. Selv hvis man gør, så har Apple et smart system til dynamisk lagerstyring, der selv lægger apps, der ikke bruges, i dvale samt sletter f.eks. færdiggjorte baner i spil. Dette system kunne være fint også at have på Chromecast, om end Google er begyndt at gøre mere på fronten efter de mange klager over den manglende lagerkapacitet.
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2023 kl. 12:49
Jeg har sådan en her til overs hvis det kunne have interesse

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2023 kl. 13:08



Redigeret af csell - 30-Juni-2023 kl. 13:13
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2023 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej

Jeg bør måske købe en Apple TV boks i stedet, men nu spørger jeg lige.
Hvordan er jeres erfaringer med Google Chromecast med Google TV?
Kører den stabilt. eller oplever I, at navigation og udsendelser lagger eller fryser? Hvad med udsendelser i TV2 Play live?
Jeg spørger fordi jeg oplever problemer med, at billedet i live udsendelser ofte pludseligt fryser. Det er på min Nokia Streaming Box 8000.
TV2 har lige skrevet til mig, at boksen er godkendt til TV2 Play.

Jeg har forsøgt alt muligt, men problemet er ikke løst.
Derfor vil jeg nok i stedet købe enten en Google Chromecast med Google TV + en Ethernet adapter eller en Apple TV boks med Ethernet.
Jeg anvender ikke Apple produkter for tiden, men behøver ikke at udelukke en Apple TV boks.

På forhånd tak.

google har en decideret strømforsyning hvor der er rj45 i.


Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 00:28
Da vi for 5-6 år siden forlod Yousee og deres boks, gik vi direkte til en Apple Tv 4 boks,
og trak 6 meter netkabel, og har aldrig fortrudt det et sekund.

Apple TV 4 med netkabel kører deruda', og har aldrig haft problemer med det.


Redigeret af guldhammer - 06-Juli-2023 kl. 00:29
//Guldhammer
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 12:08
Jeg har lige købt en Apple TV boks 128 GB med Ethernet.
Boksen er nu sat op med kablet netværk. Den reagerer godt nok hurtigt :-)
Jeg troede egentligt, at der fulgte et USB C kabel med til fjernbetjeningen. Det kan jeg vel bare købe separat.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg har lige købt en Apple TV boks 128 GB med Ethernet.
Boksen er nu sat op med kablet netværk. Den reagerer godt nok hurtigt :-)
Jeg troede egentligt, at der fulgte et USB C kabel med til fjernbetjeningen. Det kan jeg vel bare købe separat.

eller bruge kablet fra din tlf hvis den har usb c


Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 15:39
Jeg har begge dele. Match af billedfrekvens har været et godt argument for ATV, men Google TV er ved at komme efter det. Det kræver dog at de enkelte apps gør brug af det. Netflix er lige kommet på vognen.

Et godt tilbageværende argument for at vælge Apple TV er at deres udvalg af leje/købe film i 4K/HDR er markant bedre end ditto Google service.

Redigeret af danji - 06-Juli-2023 kl. 15:40
Mvh dan.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 17:01
Mit aktuelle primære argument for Apple TV er at live udsendelser i TV2 Play appen meget ofte stopper på Nokia Streaming Box 8000. Jeg ved ikke, om det også er et problem med Google Chromecast med Google TV, men jeg ville ikke tage chancen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Mit aktuelle primære argument for Apple TV er at live udsendelser i TV2 Play appen meget ofte stopper på Nokia Streaming Box 8000. Jeg ved ikke, om det også er et problem med Google Chromecast med Google TV, men jeg ville ikke tage chancen.

underligt på den gamle nokia 8000 boks jeg havde,  der havde jeg ikke dette problem med tv2 play app

og på den nye 8010 fra nokia der kører det uden problemer.


Redigeret af jetdirect - 06-Juli-2023 kl. 17:46
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2023 kl. 21:31
Nvidia Shield pro
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2023 kl. 05:37
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Jeg har begge dele. Match af billedfrekvens har været et godt argument for ATV, men Google TV er ved at komme efter det. Det kræver dog at de enkelte apps gør brug af det. Netflix er lige kommet på vognen. 

Jeg tror, at det har lange udsigter for særligt danske apps. Det er jo kun Netflix, der er kommet med på vognen pt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu