recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast eller Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast eller Apple TV

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 08:35
Jeg har kørt med Google TV 1½ år - med mobiltbredbånd i en gammel 4G router -det virker bare,
har faktisk et sæt til begge mine ældre Samsung tv.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 09:41
tag en Apple boks.
Jeg var i samme situation og valgte en Google tv løsning da den lå til 399 kr.
Softwaren er en meget blandet fornøjelse, det hakker tit i menuerne, og tryk på knapper registreres ikke altid, hverken på fjernbt. eller på menuerne i fx Youtube.
Herudover er Google ikke særligt gode til at opdatere når der er problemer
Min vens Apple tv boks flyver afsted og kører derudaf. 
Man får hvad man betaler for 😀
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 10:43
Nu er der andet i verdenen end apple som iøvrigt virker meget begrænset i dens brugerflade


At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf, men har man sat sig i hovedet at det nu kun er apple der dur jamen så er det jo sådan.

Derudover har jeg en nokia 8010 hastigheds mæssigt er den ligså hurtig som atv 4k og menuer er flydende uden hakken og ligende




Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf.

Giv det nogle måneder og så vil du måske revidere denne opfattelse. Chromecast med Google TV er da fin, men ikke at sammenligne med Apple TV 4K på ydelse og stabilitet.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf.

Giv det nogle måneder og så vil du måske revidere denne opfattelse. Chromecast med Google TV er da fin, men ikke at sammenligne med Apple TV 4K på ydelse og stabilitet.

Beklager hvis du er en af dem der har forblændet sig i Apple, men for mit vedkommende har jeg haft en google tv 4k nu i 8 mdr og det har ikke forandret noget på hastighed og stabilitet, så din opfattelse må vist være for egen regning, forbindelsen er via google egen rj45 strømforsyning og der er ikke oplevet på nogen tidspunkt at den har kørt ustabil eller stået og loadet midt i en film.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 09:28
Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Smile Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.

Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Smile Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.

Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.
så er jeg lidt nysgerrig. Hvad mener du så med stabilitet? Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg

Hvor tit genstarter du din ATV?
Min er genstartet engang sidste år….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 11:21
Genstart af mine 2 ATV

Jo når der er opdateringer ellers aldrig.

De bruges 100% hver dag til tv som eneste kilde formidler. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Smile Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.

Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.
så er jeg lidt nysgerrig. Hvad mener du så med stabilitet? Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg

Jeg tænker på stabilitet i menuer og apps. Hvor ofte der opstår fejl eller at hukommelsen spontant forcerer luk apps i brug eller ikke i brug. Nu får man heldigvis ikke fejlmeddelelser som notifikationer på TV-enheder, men prøv at læg mærke til, hvor ofte apps lukkes ned i baggrunden. Jeg oplever også til tider problemer med at installere nye apps fra Google Play. Jeg har måtte systemnulstille min Chromecast flere gange. Nogle af disse ting vedrører hardware-begrænsninger.


Redigeret af Rasmus Larsen - 10-Juli-2023 kl. 11:46
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg


Hvor tit genstarter du din ATV?
Min er genstartet engang sidste år….


Klaus
vi skulle genstarte vores mindst en gang om ugen, ellers begyndte den at lacke for vildt både i brugerinterfacet og i streaming. Vi fik den byttet i sin tid. Men den anden gjorde det også, så gik vi tilbage til shield tv og nu står Apple tvet og samlet støv oppe ved min hjemmearbejdsplads på en hylde

Redigeret af T-Duck - 10-Juli-2023 kl. 12:41
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Smile Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.

Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.
så er jeg lidt nysgerrig. Hvad mener du så med stabilitet? Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg


Jeg tænker på stabilitet i menuer og apps. Hvor ofte der opstår fejl eller at hukommelsen spontant forcerer luk apps i brug eller ikke i brug. Nu får man heldigvis ikke fejlmeddelelser som notifikationer på TV-enheder, men prøv at læg mærke til, hvor ofte apps lukkes ned i baggrunden. Jeg oplever også til tider problemer med at installere nye apps fra Google Play. Jeg har måtte systemnulstille min Chromecast flere gange. Nogle af disse ting vedrører hardware-begrænsninger.

det med at apps lukker ned i baggrunden, det er en feature Apple kunne lærer lidt ad. Så kunne man måske slippe for at genstarte Apple tvet så den ikke begynder at lacke. Og jeg har dog aldrig oplevet hverken på shield eller på et Google tv enhed at apps tvingens til at lukke. Ja det kan godt være i et professionelle testere, men i er jo ikke daglig brugere af dem. Som vi andre er. Og jeg har haft brugt Apple tv i år, og har brugt Android tv/ Google tv i snart 10 år. Jeg har aldrig haft det bøvl med Googles som jeg har haft med Apple tv som jeg kun brugte i et år.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu