recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast eller Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast eller Apple TV

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 13:45
Kanalerne vil afhænge af den app, der bruges. Apple TV 4K modtager ikke antennesignal, så der er som sådan ikke kanaler i selve boksen.

Jeg har ikke erfaring med Norlys appen, så jeg kan ikke bekræfte vedr. funktionalitet og streamingkvalitet.

Ved opsætning af Apple TV 4K sættes den til 4K 50Hz SDR og begge match-funktioner aktiveres. Derefter skal du ikke ændre på mere. Men hvis det er klumper i dit WiFi/internetforbindelse, så kan ingen afspillere gøre noget ved det. En god idé er at tilslutte via Ethernet-kabel til routeren, om muligt.

Ellers så sørg for at have returret, så kan du jo i ro og mag tjekke om dine behov opfyldes.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 14:17
Vedr returret så kan komplett.dk og https://www.gomibo.dk/registrering


komplett har 60dages retur uden spørgsmål incl gratis returfragt
gomibo er 30 dage uden spørgsmål 

https://www.gomibo.dk/tilbehor-detaljer/apple-tv-4k-2022-wifi-plus-ethernet-128gb

eller 

https://www.komplett.dk/product/1219793/tv-hifi/tv-tilbehoer-afspillere/medieafspillere/apple-tv-128gb


Redigeret af jetdirect - 07-December-2023 kl. 14:19
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 14:21
Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk så må i jo fortælle hvilken video jeg kan afspille for at se beviset ?

har ingen netflix og lign service
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Tjah - jeg er vel blevet lidt klogere af debatten ... Kan jeg konkludere, at en Apple TV 4K boks til ca 1500 giver mig den funktionalitet, de kanaler, og den hakfrie kvalitet, vi har brug for, evt. sammen med Norlys' web tv? Vel at mærke uden at skulle ind og ændre op opsætning hele tiden?
Du kan nøjes med den med wifi til knap 1200. Findes også i en kablet udgave til knap 1400. 

Fik min wifi model til 999 til Power åbning i Haderslev Big smile



Redigeret af Munch - 07-December-2023 kl. 14:51
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Tjah - jeg er vel blevet lidt klogere af debatten ... Kan jeg konkludere, at en Apple TV 4K boks til ca 1500 giver mig den funktionalitet, de kanaler, og den hakfrie kvalitet, vi har brug for, evt. sammen med Norlys' web tv? Vel at mærke uden at skulle ind og ændre op opsætning hele tiden?
Som nævnt tidligere, så vil du kunne se Norlys indhold gnidningsfrit på de TV og bokse, som jeg tidligere skitserede. Det er muligt at Apple TV for nogle er den bedste boks, men det er ikke nødvendigvis den bedste løsning for dig, og hvis dit primære ønske er at køre Norlys app, så er det rigtige valg ikke nødvendigvis Apple TV - du har flere muligheder... 
miri
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 15:04
Tak til miri - vil det sige, at der er flere muligheder for at få 'hakfrit' tv? I bekræftende fald hvilke muligheder??
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Tak til miri - vil det sige, at der er flere muligheder for at få 'hakfrit' tv? I bekræftende fald hvilke muligheder??
Norlys app'en vil i forhold til din Stofa boks køre i samme eller bedre kvalitet på de løsninger, som jeg nævnte tidligere i tråden, hvor de fleste også er nævnt på i det Norlys link som jeg angav. Det er muligt, at du vil opleve fordele og ulemper mellem de forskellige løsninger i forhold til fx betjeningen - fungerer fjernbetjening "optimalt" med en konkret boks sammen med dit tv (kan du fx skrue op og ned for lyden) - og alm. Chromecast skal betjenes via mobil eller tablet.

Redigeret af miri - 07-December-2023 kl. 15:33
miri
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk


Fakta, ikke påstand.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk
Fakta, ikke påstand.
Formentlig korrekt, men det er i den kontekst det oprindelige spørgsmål blev stillet også vigtigt at tilføje, at det for de (fleste?) danske streamingtjenester isoleret ikke har betydning, da de kører alt indhold i 50 fps.
miri
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk så må i jo fortælle hvilken video jeg kan afspille for at se beviset ?

har ingen netflix og lign service

Hvilken som helst video fra hvilken som helst streamingtjeneste, ud over Netflix.

Hvis du tænker på f.eks. Kodi, så kan denne app godt, når du afspiller dine egne videofiler lagret lokalt på netværket.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Formentlig korrekt, men det er i den kontekst det oprindelige spørgsmål blev stillet også vigtigt at tilføje, at det for de (fleste?) danske streamingtjenester isoleret ikke har betydning, da de kører alt indhold i 50 fps.


De fleste der streamer vil dog nok også komme til at bruge Netflix, Disney+, etc...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 17:01
Ja, det ville da være usmart at basere sit køb af TV-platform og medieboks op på én specifik app her og nu. Fordelen ved streaming er jo netop at man kan udforske, melde til og melde fra på mere fleksibel vis. Det frie valg, om man vil.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu