recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GPS, model ?  til julegave
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGPS, model ? til julegave

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 13:49
Min holdning er at man skal købe en billig model (personlig smag afgør mærkevalg). Tænk på at det koster mange gang kr. 800,- at opdatere kortet i en GPS, så det er desværre lidt en køb og smid væk holdning der hersker på GPS markedet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 13:56
 
 Det koster nødvendigvis ikke noget at opdatere på GPS, den der er i Nokia telefoner er gratis for livstid, og ja der kommer og har været opdateringer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Min holdning er at man skal købe en billig model (personlig smag afgør mærkevalg). Tænk på at det koster mange gang kr. 800,- at opdatere kortet i en GPS, så det er desværre lidt en køb og smid væk holdning der hersker på GPS markedet.
Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen, men igen kommer det an på ens behov.  Jeg besøger nye kundeemner hver dag og derfor er proceduren med indtastning af adresse meget vigtig for mig, og netop den stemmestyrede Garmin Nüvi 3790T opfylder mine behov meget bedre end min gamle navi (som jeg i øvrigt var enormt glad for).
Mht. opdatering af kort, så købte jeg et "lifetime" kort til min Garmin for ca. 500 kr., men jeg har ikke taget det i brug endnu, da jeg jo har en gratis opdatering i 60 dage.  Jeg er ikke sikker på at jeg tager hul på min lifetime update, da jeg ser tiden an når jeg har haft navigationen i ½ til 1 års tid. SÅ må vi se om der er kommet en endnu bedre navi, eller om jeg skal opdatere denne Garmin.Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det koster nødvendigvis ikke noget at opdatere på GPS, den der er i Nokia telefoner er gratis for livstid, og ja der kommer og har været opdateringer.
Nu er det jo igen spørgsmålet om hvor vidt man kan "nøjes" med den navi der er i en Nokia telefon.
Jeg kan personligt absolut ikke bruge den til noget idet den slet ikke er god nok til mit behov, men ellers har du da retWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 14:38
 
 Den kan som andre navigere fra A til B, og har hukommelse for en god del destinationer, automatisk genberegning af rute, fartoverskridelses advarsel, visning af benzinstationer og diverse andet, så hvad skal man egentilg med mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Den kan som andre navigere fra A til B, og har hukommelse for en god del destinationer, automatisk genberegning af rute, fartoverskridelses advarsel, visning af benzinstationer og diverse andet, så hvad skal man egentilg med mere.
Radiomanden:   Det kan godt være det opfylder dine behov, men for mit vedkommende vil den aldrig leve op til mine strenge krav, i det jeg bruger min navi erhvervsmæsigt og derfor måske nok har flere krav en eks. min far eller andre der bruger navigation en gang imellem.
Alene det faktum at jeg typisk bruger min telefon rigtigt meget mellem møderne når jeg kører fra kunde til kunde, gør at det vil betyde at jeg i den periode skal være afhængig af en dobbeltfunktion fra min telefon hvilket jeg tvivler på vil være særligt praktisk. I øvrigt er min erfaring at min Nokia 6220 classic var længe om at finde satellitterne, fastholde samme og i øvrigt ikke nær på højde med en egentligt navigationsenhed, men det kan selvfølgelig være blevet bedre. 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af RigoRigo RigoRigo skrev:

  det jeg mener med fartalarm,  er at den siger hvor der  er "stærekasser",   eks. der vildt mange i Holland på faste steder.  Kan de det de fleste nye gps'er ?   har det ikke et tekninsk  navn  ? 
 
Hej RigoRigo!
Syg humor med de fluer der kan li hinanden - og det navn - Rigo er det en han eller hun? Glem det har ikke behov for at vide - og så tilbage til emnet.
 
Jeg vil mene at det du efterspørger er en GPS hvor du kan lægge brugerdefinerede POI´s på. POI´s er Points Of Interest. Et POI er eks. være et fartkamera. Dvs at dit ønske har egentligt ikke så meget med valg af GPS at gøre - da du på de fleste GPSér kan lægge "brugerdefinerede" POI´s på.
 
Der er flere hjemmesider der har filer klar med POI´s for fartkameraer - brug google. Har selv haft et par Garmins hvorpå det er meget nemt at lægge brugerdefinerede POI´s på og det virker upåklageligt.
 
Herudover er der flere GPS-leverandører der tilbyder et abonement på denne type af info (eller POI´s) - dette gælder både Garmin og TomTom eksempelvis. Men kun hvis du vil betale!


Redigeret af 9-ck - 04-December-2010 kl. 20:22
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af 9-ck 9-ck skrev:

Herudover er der flere GPS-leverandører der tilbyder et abonement på denne type af info (eller POI´s) - dette gælder både Garmin og TomTom eksempelvis. Men kun hvis du vil betale!
 
På de fleste af Navigon's modellerne er Safety Camera Info includeret uden at man behøver at købe abonnement
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det koster nødvendigvis ikke noget at opdatere på GPS, den der er i Nokia telefoner er gratis for livstid, og ja der kommer og har været opdateringer.
Koster det ikke opkaldafgift (læs penge) hver gang man bruger sin mobil som GPS, så helt gratis er det vel ikke ? - det kan hurtigt blive en dyrt fornøjelse at køre ned igennem europa.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Oprindeligt skrevet af 9-ck 9-ck skrev:

Herudover er der flere GPS-leverandører der tilbyder et abonement på denne type af info (eller POI´s) - dette gælder både Garmin og TomTom eksempelvis. Men kun hvis du vil betale!
 
På de fleste af Navigon's modellerne er Safety Camera Info includeret uden at man behøver at købe abonnement
 
Jeg skal ikke gøre mig klog på Navigon og hvad der følger med. Men placering af safety cameras er jo noget der hele tiden udvikler sig - så man hvis dette skal have nogen værdi er det jo noget som skal opdateres løbende - er ikke klar over hvorvidt dette er en ydelse som Navigon har som free ware - men jeg er imponeret såfremt det måtte forholde sig således.
 
Jeg kan dog ikke se den store fordel ved at få disse data fra Navigon når dataerne kan fåes fra andre sider.
 
Konklusion man skal vælge den GPS der passer bedst til ens behov - tror her det er langt mere væsentligt at få det rette interface, kort og funktioner.. Har selv haft megen glæde af eks. TMC som jeg ikke vil undvære i en GPS på trods af den dårlige understøttelse her i DK.


Redigeret af 9-ck - 04-December-2010 kl. 23:14
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det koster nødvendigvis ikke noget at opdatere på GPS, den der er i Nokia telefoner er gratis for livstid, og ja der kommer og har været opdateringer.
Koster det ikke opkaldafgift (læs penge) hver gang man bruger sin mobil som GPS, så helt gratis er det vel ikke ? - det kan hurtigt blive en dyrt fornøjelse at køre ned igennem europa.
 
 Den har A-GPS, men det er ikke nødvendigt, den kan virke uden, den er lidt længere om at finde sattelitterne, men derudover virker den fint.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu