recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gør Apple min iPad langsommere med vilje?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gør Apple min iPad langsommere med vilje?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gør Apple min iPad langsommere med vilje?
    Sendt: 28-Februar-2024 kl. 15:01
Da jeg købe min Air 2 var den toppen af poppen. Nu går der mindst ét sekund før den overhovedet reagerer på, at jeg har trykket på noget.

Hvad foregår der?


Redigeret af Guld medlem - 28-Februar-2024 kl. 15:02
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 15:39
Selv min ældgamle Mini 4 kører ikke på den måde, selvom den er langsom AF.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Da jeg købe min Air 2 var den toppen af poppen. Nu går der mindst ét sekund før den overhovedet reagerer på, at jeg har trykket på noget.

Hvad foregår der?


Hvis du lige har installeret seneste patch (iPadOS 15.8.1) kan det måske løses med en genstart.
Men ellers er modellen fra 2014. Og opdateres ikke længere - bortset fra en sikkerhedspatch i ny og næ. Så måske er det bare tid til en nyere model :-)
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 18:52
Det korte svar er ja. 

Det længere svar er det er en afledt konsekvens af Moores lov: Når regnekraften stiger, åbnes muligheder for at tilføje ekstra funktionalitet eller bedre (hurtigere/mere) afvikling af nuværende funktionalitet. Dette øger krav til regnekraften, hvilket ikke er et problem for nyere processorer, mens de ældre begynder at blive forpustet.
Dertil betyder f.eks. slitage på et batteri at visse HW leverandører nedsætter ydelsen på batteriet og dermed tvinger HW´en til at performe dårligere. 

Men det korte svar er ja :) 
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 20:38
Synes også at min iPad 2018 er ved at være ret gumpetung, så jeg tænker, at Apple "kommer til" at lave opdateringer som er langt mere gearet mod nyere, stærkere processorer.  Der var jo en kæmpe skandale for 3-5 år siden, fordi Apple med vilje sænkede hastigheden på gamle iPad/iPhones fordi de mente at det ville beskytte batteriet bedre.  Ja, ja, jeg tror at det nemmeste er, at autoslukke enheden når der er gået 3 år siden købet, så kan man bedre være sikker på, at folk køber en ny...
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 22:31
Min iPad Pro fra 2018 med seneste software fungerer og er stadig som da den var ny Smile Der er dog slidt et par covers op
Kan man i øvrigt se et sted antal timers brug - jeg bruger den rigtig meget hver dag
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 23:08
Ok, tak for tilbagemeldingen :-)

Ved ikke lige hvad der sker, men orker ikke at nulstille den.  Jeg bruger næsten aldrig min iPad, men når jeg en sjælden gang bruger den, så synes jeg klart at den er blevet sløv i forhold til da den var ny.  Kan være, at jeg bare er blevet for krævende med årene :-)
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2024 kl. 06:53
Tjek under Indstillinger > Batteri > Batteritilstand om batteriet er så slidt, at de har slået Maksimal ydeevne fra.

Det kan så aktiveres igen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2024 kl. 08:06
Da du købte den i 2014 var det med IOS 8 

I mellemtiden er du kommet op på ios 15.

Det er jo ikke nogen hemlighed at hver gang der sker en opdatering, er det jo ud fra hvad hardwaren kan på det tidspunkt og så bliver der lagt nye funktioner og lign til.

Det er lige lige som at sige at min gamle pc kørte fint hurtigt med xp, men nu er den langsom med Win10.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2024 kl. 09:10
Min Ipad Pro fra 2017 med IpadOS 17.3 kører stadig som var den (næsten) ny.  
Eneste problem er at batteriet nu skal lades oftere (ca hver anden dag)
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2024 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Tjek under Indstillinger > Batteri > Batteritilstand om batteriet er så slidt, at de har slået Maksimal ydeevne fra.

Det kan så aktiveres igen.
Det menupunkt findes ikke på det iOS der er på den, men tak for tip.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2024 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Da du købte den i 2014 var det med IOS 8 

I mellemtiden er du kommet op på ios 15.

Det er jo ikke nogen hemlighed at hver gang der sker en opdatering, er det jo ud fra hvad hardwaren kan på det tidspunkt og så bliver der lagt nye funktioner og lign til.

Det er lige lige som at sige at min gamle pc kørte fint hurtigt med xp, men nu er den langsom med Win10.
Det er også en måde at gøre ældre enheder langsommere og langsommere på.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu