recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af mojo100 mojo100 skrev:

Der er en ting, de andre ikke fortæller dig.
Hverken Apple TV eller Chromecast har DR1 og DR2 program guide.

Kan jeg ikke bare installere en browser-app og så bruge https://www.dr.dk/drtv/?

Hej.

Vi har selv en H96 Max android boks med USB porte og millionvis af APPs.
Vi bruger en G30 fjernbetjening med Gyro, som man kan pege med.


Ja der er muligt at sideloade en browser til en Chromecast med Google TV.
Men en Chromecast med Google TV, har normalt ingen USB porte.
Problemet med en sideloadet browser er, at der ikke or nogle nogen mus eller andre
betjenings muligheder, end fjernbetjeningens taster.

Jeg ved ikke, hvordan det er på Apple.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Juni-2023 kl. 19:41
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af mojo100 mojo100 skrev:

Kan jeg ikke bare installere en browser-app og så bruge https://www.dr.dk/drtv/?

Nej.
Du tager bare din telefon og kigger på den, hvis du har brug for tv guiden

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 20:11

Hej.

I min viste DR program guide, er flere programmer vist med en sort trekant.
Det er de programmer, man kan se nu med det samme.
DR Programguiden har programmer med en sort trekant i perioden fra en uge før, og til en uge efter.

I kan selv prøve det på en PC eller mobil.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

I min viste DR program guide, er flere programmer vist med en sort trekant.
Det er de programmer, man kan se nu med det samme.
DR Programguiden har programmer med en sort trekant i perioden fra en uge før, og til en uge efter.

I kan selv prøve det på en PC eller mobil.

Hilsen Carsten.

Det er de også i min! Og sjovt nok efter den røde tidslinie.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 06:13
Hej.

Her er et link til den seneste udgave af vores egen Android boks. Den bruger Android lige som på en tablet eller mobil.


Den kan købes med PayPal, så jeg har opgivet prisen i USD: US $22.50 + Shipping: US $5.86 From Spain to Denmark.

Den levere med en simpel fjernbetjening. Men for kunne pege i DR program guide og andre programmer, bruger vi selv en G30 fjernbetjening med indbygget GYRO.


Pris US $15.21 + Shipping: US $3.28 
Fast Delivery on orders over US $11.03 Estimated delivery on Jul 13 to Denmark.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 10-Juni-2023 kl. 06:14
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Her er et link til den seneste udgave af vores egen Android boks. Den bruger Android lige som på en tablet eller mobil.


Den kan købes med PayPal, så jeg har opgivet prisen i USD: US $22.50 + Shipping: US $5.86 From Spain to Denmark.

Den levere med en simpel fjernbetjening. Men for kunne pege i DR program guide og andre programmer, bruger vi selv en G30 fjernbetjening med indbygget GYRO.


Pris US $15.21 + Shipping: US $3.28 
Fast Delivery on orders over US $11.03 Estimated delivery on Jul 13 to Denmark.

Hilsen Carsten. 


Og er der ikke noget DU OGSÅ LIGE GLEMMER AT FORTÆLLE?

Google anbefaler ikke at købe disse bokse, da de ikke er certificeret og er installeret med malware i chippen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Og er der ikke noget DU OGSÅ LIGE GLEMMER AT FORTÆLLE?


Hej.

Jo en hel masse.

Jeg har for et par år siden skrevet meget om vores H96 Max Android boks med Android 9, på dette forum. Foreslår at I finder mine indlæg, med forummets søge funktion.

Allerede den gang skrev jeg, at min næste boks skal have det fremtidige AV1 codec, der gør
filerne mindre og bruger mindre båndbredde. Bl a Netflix har på Android, brugt AV1 i flere år.

Jeg kan slet ikke forstå dem, der foreslår trådstarter en boks til 999,- uden AV1.
Personligt syntes jeg at en billig boks, der udfylder det nuværende behov, og endda har DR program guide er det rigtige råd.

Hvis behovet i fremtiden skulle stige, kan man så købe en dyrere boks, som så vil komme med AV1.

Hilsen Carsten.

PS. Jeg har først lige nu læst PerW sidste kommentar. Den vil jeg gerne besvare senere.




Redigeret af csell - 10-Juni-2023 kl. 08:56
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Allerede den gang skrev jeg, at min næste boks skal have det fremtidige AV1 codec, der gør filerne mindre og bruger mindre båndbredde. Bl a Netflix har på Android, brugt AV1 i flere år.


Ja, i streams beregnet til en mobiltelefon.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg kan slet ikke forstå dem, der foreslår trådstarter en boks til 999,- uden AV1.


Hvorfor ikke? Tingene virker, og det er en enhed beregnet til at blive tilsluttet til et tv, i stedet for en enhed, der reelt er en mobiltelefon.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Personligt syntes jeg at en billig boks, der udfylder det nuværende behov, og endda har DR program guide er det rigtige råd.


En guide er måske vigtig for dig, men måske har andre ikke det samme behov (jeg har f.eks. ikke behov for at vide, hvad DR1 sender mandag aften kl. 20).
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Google anbefaler ikke at købe disse bokse, da de ikke er certificeret og er installeret med malware i chippen.


Hej.

Det er første gang jeg har hørt om malware, der er installeret i chippen?

Men det historien ikke fortæller noget om er, hvor i kæden ad-click fraud'en er blevet installeret?

Er det sket samtidigt, hos de to forskellige android SoC producenter?

Er det sket undervejs i Kina?

Er det sket hos en grosist i USA?

Er det sket hos en Amazon forhandler i USA?

Jeres gæt, kan være lige så gode som mine.

Men personligt tror jeg, at den første gang de to Android bokse var i samme lokale,
 er hos en mindre Amazon forhandler i USA.

Citat longjohn2: 'Hvis man har en box med en af disse chips, kan man tjekke om de er ramt af denne malware ved at undersøge systemfilerne for enten en mappe: 
"data/system/Corejava " 
Eller en fil: "/data/system/shared_prefs/open_preference.xml"

Jeg kan oplyse at min H96 Max Android boks IKKE har nogle af disse filer.

Men hvis man er bekymret over denne ad-click fraud i USA, kan man bare købe en Android boks
 med en AMlogic SoC som ikke er omfattet.


til US $26.47 + Shipping: US $9.97 From Spain to Denmark via GLS Europe 
Estimated delivery on Jun 27 


Google tester og certificerer Android TV bokse. Der findes ca 5000-7000 certificerede
Apps til Android TV bokse.

Et af kravene er at boksene skal virke fuldt ud, med den medleverede fjernbetjening.

Der findes millioner af Apps til tablets, mobiler og Android bokse med Android.

Mange Apps er udviklet til brug på en touch skærm. Men virker fuldt ud, med en trådløs
 USB mus eller en fjernbetjening med GYRO.

Men Google har politisk besluttet, at de ikke kan certificeres.

Google er et stort firma. Selvfølgelig findes der medarbejdere fra Android TV sektionen,
 der kan finde finde på at sige mindre pæne til om AOSP sektionens produkter.

Men husk på, at mens Google certificerer, er de samtidigt konkurrent med deres Chromecast med Google TV.
Det var vist ikke gået i Danmark?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Juni-2023 kl. 10:18
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 10:14
Stop nu csell, du HAR hørt om det i denne tråd. Så lad nu være med at anbefale inficerede billige bokse fra Kina.

Redigeret af Munch - 10-Juni-2023 kl. 10:15
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Stop nu csell, du HAR hørt om det i denne tråd. Så lad nu være med at anbefale inficerede billige bokse fra Kina.

Hej.

Citat longjohn2: 'Hvis man har en box med en af disse chips, kan man tjekke om de er ramt af denne malware ved at undersøge systemfilerne for enten en mappe: 
"data/system/Corejava " 
Eller en fil: "/data/system/shared_prefs/open_preference.xml"

Jeg kan oplyse at min H96 Max Android boks IKKE har nogle af disse filer.

Og en AMlogic SoC som ikke er omfattet.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 10-Juni-2023 kl. 10:23
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2023 kl. 11:36
Altså hvis man har rigtig mange penge, så skal man gøre som jeg.

Først købe en multimedia PC.
Efter et par måneder, skrotte den.

Købe en Raspberry Pi.
Efter et par måneder mere, skrotte den

Købe en billig Android TV-box fra Kina.
Efter et par uger, skrotte den

Købe en dyrere Android TV-box men indbygget TV-tuner.
Efter en måned, skrotte den.

Købe en Chromecast.
Efter et halvt år, skrotte den

Købe et Apple TV4.
Efter 7 år, overveje at skifte den ud med den nyeste Apple TV.

Af skade bliver man klog, men sjældent rigLOL
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu