recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 09:04
Hej.

Først tak for vejledningen.

Jeg ved ikke om man kan finde 'DR Kontant' på https://www.dr.dk/drtv/ FORSIDE?

Men ved click på DR Program Guide i dag den 14 juni.
'AFSPIL NU'
S2023:E7 Overvåget af forsikringen

Ved DR søgefunktion også den 14 juni.
'AFSPIL NÆSTE'
S2021:E7 Tvivlsomme tyske værkstedspriser

Som er en 2 år gammel udsendelse. Jeg ved ikke hvorfor den kommer ind som næste?

Det er en af disse situationer hvor jeg syntes, at der er rart med flere måder at
vælge det samme program på.

Hilsen Carsten.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg ved ikke om man kan finde 'DR Kontant' på https://www.dr.dk/drtv/ FORSIDE?


Prøv dog.

Den virker ligesom app'en, den finder Kontant, hvor seneste afsnit står øverst (S2023:E8), og du kan så vælge sæson og afsnit nedenunder.

Fior at finde den i guiden, skal man jo vide, hvornår den bliver sendt på en flow-kanal.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 12:55
Det er virkelig underligt at problematisere at finde "Spise med Price" eller "kontant" i en TV boks.

I atv4k som er den jeg har, kan begge findes ved at åbne DR appen, trykke på luppen og skrive "spise" eller "kontan", så kommer de frem. - alle afsnit fra de seneste 5 år. Hvad mere vil du?

Appen tilbyder også live TV og "semi live tv" så man f.eks. kan vælge at se "Made in Denmark", som ellers først kommer om 1,5 time på flow tv.

Det eneste der ikke er i boks-appen er en alm TV-guide. MEN, TV-guiden kan findes på DRTV mobilappen, så man kan se den på telefonen. Så, er det et problem? - Jeg taget et vildt gæt og påstår (uden at have prøvet) at hvis man havde en chromecast kunne man bruge programguiden i mobilappen til at starte programmerne på TVskærmen, via cast?


Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg ved ikke om man kan finde 'DR Kontant' på https://www.dr.dk/drtv/ FORSIDE?
Prøv dog.
Den virker ligesom app'en, den finder Kontant, hvor seneste afsnit står øverst (S2023:E8), og du kan så vælge sæson og afsnit nedenunder.

Fior at finde den i guiden, skal man jo vide, hvornår den bliver sendt på en flow-kanal.
Uanset ens holdning til Android-bokse som mediaplayer, så har Carsten har en pointe i ft. DR og den manglende guide i apps. Søgefunktionen hos DR finder kun programmer, der tilgængelige for afspilning nu. Hvis et program først bliver tilgængeligt, når det har været sendt eller kun bliver vist som flow, så kan du ikke fremsøge det. Prøv at finde Alene i vildmarken USA sæson 8 afsnit 10 (der sendes i aften) eller Man on Fire, der sendes på fredag..... Det burde være let for DR at udvide søgefunktionen med kommende programmer, og så give oplysning om, at programmet først er tilgængeligt d. x/y, men lige nu er der brug for guiden, hvis man vil vide, hvad der kommer på DR.

Issuet får dog ikke mig til at vælge en Android box ;-)
miri
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 13:22
Det er lidt mere omstændeligt at finde programmer på DRTV, der ikke lige er populære og ligger på forsiden. Egenproduktioner kan ses INDEN de vises på flow TV, købte udsendelser kan som regel ikke, noget med rettigheder, som også kan betyde begrænsning i at se det direkte på et smart TV.

Funktionaliteten skulle være noget bedre med et ATV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Uanset ens holdning til Android-bokse som mediaplayer, så har Carsten har en pointe i ft. DR og den manglende guide i apps. Søgefunktionen hos DR finder kun programmer, der tilgængelige for afspilning nu. Hvis et program først bliver tilgængeligt, når det har været sendt eller kun bliver vist som flow, så kan du ikke fremsøge det.


Hvad skal du også fremsøge den for? Du kan jo ikke se den.

Hvis det er noget, du følger med i, kommer den frem i Se videre, når den er tilgængelig.

Du kan jo heller ikke søge i guiden - kun bladre frem og tilbage mellem dagene.

Redigeret af lunddal - 14-Juni-2023 kl. 14:05
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvad skal du også fremsøge den for? Du kan jo ikke se den.
Hvis det er noget, du følger med i, kommer den frem i Se videre, når den er tilgængelig.
Hvis det er noget, jeg følger med i, så vil jeg jo gerne vide, hvornår det kommer. Det kan jeg i dag reelt kun gøre via guiden - det er pointen! Hvis jeg i stedet via en søgning kunne se, at det kommer på mandag, så behøver jeg ikke søge på det torsdag, fredag, lørdag, søndag og mandag (og måske dukker det først op i en søgning tirsdag!) - så forstå dette handler ikke om Android box eller ej - bare, at DRs søgefunktionalitet ikke er særlig god, og guiden pt. derfor kan være en (nød)løsning.
miri
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis det er noget, jeg følger med i, så vil jeg jo gerne vide, hvornår det kommer.


Det mener jeg at det plejer at stå efter den sidste udsendelse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis det er noget, jeg følger med i, så vil jeg jo gerne vide, hvornår det kommer.
Det mener jeg at det plejer at stå efter den sidste udsendelse.
Det var derfor jeg nævnte de to eksempler tidligere. For Alene i vildmarken USA skriver DR et tidspunkt for næste episode, men DR angiver ikke, hvilken episode. DR sender flere sæsoner parallelt, så du ved faktisk ikke, hvad der kommer... 
miri
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvad skal du også fremsøge den for? Du kan jo ikke se den.
Hvis det er noget, du følger med i, kommer den frem i Se videre, når den er tilgængelig.
Hvis det er noget, jeg følger med i, så vil jeg jo gerne vide, hvornår det kommer. Det kan jeg i dag reelt kun gøre via guiden - det er pointen! Hvis jeg i stedet via en søgning kunne se, at det kommer på mandag, så behøver jeg ikke søge på det torsdag, fredag, lørdag, søndag og mandag (og måske dukker det først op i en søgning tirsdag!) - så forstå dette handler ikke om Android box eller ej - bare, at DRs søgefunktionalitet ikke er særlig god, og guiden pt. derfor kan være en (nød)løsning.

Hvorfor skal du søge det frem på tv. Det er da lidt gammeldags.

Folk der bruger en app til at se tv, har sikkert også en smartphone og så er det da 1000 gange nemmere at søge denne information frem på ens smartphone/tablet end at sidde og søge på tv via en fjernbetjening.

Det er for mig helt oldnordisk holdning til tingene.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

For Alene i vildmarken USA skriver DR et tidspunkt for næste episode, men DR angiver ikke, hvilken episode. DR sender flere sæsoner parallelt, så du ved faktisk ikke, hvad der kommer... 

Næste episode af både sæson 8 og 9 frigives på samme tid. Sådan forstår jeg det.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 14-Juni-2023 kl. 16:42
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 16:43
Gav mig så til at kigge i tv-guiden på min iPad.
Her kan jeg slet ikke finde noget om sæson 9, måske jeg bare ikke bruger tv-guiden nok?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu