recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre lærred mindre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGøre lærred mindre

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
WebLock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2007
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Gøre lærred mindre
    Sendt: 14-Juni-2008 kl. 17:38

Jeg har lige købt en Panasonic PT-AX200U projektor og et 100" quality screen lærred. Jeg lavede dog en regnefejl før jeg købte det, da jeg ikke regnede størrelsen på projektoren med i afstanden mellem lærred og den væg som projektoren hænger på, så jeg kan ikke få projektoren langt nok væk, til at billedet fylder lærredet helt ud

Der er en afstand på ca. 1-2 cm hele vejen rundt om billedet og ud til lærredets sorte kant, så jeg tænkte på om I har en ide til hvordan jeg kan gøre den sorte kant på lærredet større? Min umiddelbare tanke er at klistre noget sort "isoleringstape" på. Har I en bedre idé?

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 22:10
Det er da nok den bedste løsning med noget tape, men du må da godt nok også sidde tæt på lærred hvis du ikke kan fylde et 100" lærred ud med den projektor. Måske du bare skulle overveje om du ikke kan komme af med lærred igen ? Hvis du har købt det via nette eller telefon har du jo 14 dags fuld returret, det er kun hvis du har købt det i en butik du må spille efter deres regler. Skulle du ha købt det i en butik, kunne du jo prøve at kontakte dem og forklare dit problem, måske de er flinke og lader dig ombytte det til et mindre.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 22:15

Det skal nok ikke være isoleringtape. Det vil nok give for meget genskin.

Hvis du absolut vil risikere at ødelægge dit lærred (det er ikke sikkert du vil kunne få alle limrester væk, hvis du en dag vil fjerne tapen igen), så prøv med noget dobbeltklæbende tape, og skaf noget sort, mat stof du mener ikke giver genskin.

Til top
WebLock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2007
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 11:08

ikeaboy: Har købt det via nettet - men det har ligget et par måneder før jeg fik sat det op, så det er desværre ikke en mulighed at ombytte det.
Jeg sidder 3 meter væk fra 100" lærred, det synes jeg ikke er for meget

kaizer: Tænkte netop på isoleringstape fordi det ikke klister så voldsomt, men kan godt se problemet med at det nok vil skinde igen

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 11:38
Jeg tror også man kan få sort gaffatape, der er heller ikke noget genskin i. Men hvis det er et rullelærred er det nok slut med at rulle med det. Sidste alternativ kunne være at købe noget stof maling og prøve at male det ,hvor du dækker af med malertape inde mod det du vil beholde, så du får nogle lige linjer, men det er måske lidt risky.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 15:50
Du skal hellere søge på sort veltex, da det er det de bruger til at lime på kanterne af det lærred, da meningen er at lyset skal "spises" af den sorte kant, så du undgår reflektioner, da veltexen er meget mat. med mange af de andre ting kan reflektioner opstå.

Tjek http://www.screengoo.de/velourfolie.html?1176298513000
eller http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51812

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
WebLock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2007
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 08:33
Jeg siger mange tak for linkene, det var lige hvad jeg manglede
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu