recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Greve Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Greve Bio

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 15:26
Troldtekt forbedrer akustikken
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Lille indskydelse, Troldtekt er IKKE lyddæmpende.

Ellers ser projektet fint ud :-)


Nej, ikke ud af rummet, men det dæmper i den grad lyd(-refleksioner) inde i rummet.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 17:44
Ja det giver meget bedre akustik :-) ville bare lige sige det da tråden lægger ud med ønske om lyddæmpning.
Til top
liboltski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2013
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 19:40
Tak for input, troldtekt er bestilt og er det, det bliver Smile Der er mulighed for at ligge ca. 40 mm dæmpende plade mellem betondæk og troldtekt plader, hvis behovet skulle være der(af konen), ellers har hun lige fået et nyt flot høreværn Big smile hun bare kan i fører sig.

Redigeret af liboltski - 22-April-2015 kl. 19:43
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 22:14
Super fedt projektThumbs UpThumbs UpThumbs Up

Ang. filt på væggene - hvis det altså er malerfilt (den meget fine tekstur) du mener:
Forarbejdet på væggene skal være fuldstændigt plant!! Nu er det måske ikke så slemt, hvis du maler væggene sorte, men med hvid maling er det noget af en udfordring.
Inden du sætter væv op, så lys med en lygte langs væggene og kig på skyggerne, når du mener, du er ved at være færdig med grundbehandlingen....

Jeg har sat malerfilt op i soveværelset, og fik desværre efterladt et enkelt sandkort i limen. Det kunne jeg så først se, da jeg fik det hele malet, og det var tørret.

Nå men for at svare på dit spørgsmål, så brugte jeg dengang den grundede filt fra jem&fix - samt deres vævklæber. Sidstnævnte kan fås i dejlig store spande, hvor malerrullen kan druknes.
Og husk, mere klæber, mere klæber, bare mere klæber. Rullen skal næsten glide istedet for at dreje rundt.... Smile

Jeg har tidligere købt filt og klæber hos flügger... og sjovt nok lignede filtrullerne totalt hinanden, samme skrift med "bagside" eller hvad der nu stod, samme tekstur osv.. jeg kunne ikke mærke forskel.
Filten i jem&fix kom bare viklet ind i plastic, og væven fra flügger var i en pæn papkasse (og kostede 5 gange så meget).

Om det stadig er det samme skal jeg ikke kunne sige....

Sidste tips:
Det er ikke for sjov det også hedder glasfilt - duphandsker og hvid ansigtsmaske er en god ting.
Og så lige en gummispartel til at glatte med, når filten skal mases ind i klæberen
Til top
liboltski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2013
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 22:52
Hej Twilight, 

tak for input, jeg er ude i at ville have en tæppe filt på væggene, så weekend går nok med at øve sig på at par af de gipsplade stykker der ligger til storskrald. Kan også være det ender med "almindelig filt" og en gang grå maling. Smile
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 12:18
Spændende læsning. Følger lige med her :)

Har et kælder rum meget lig med dit, så bliver spændende at se hvad du gør med det :)
Kommer dog først selv i gang henad sensommeren, da der lige skal bankes puds ned og klaskes nyt op. 

Ideen med en hylde over radiatoren tror jeg jeg stjæler ;)


Redigeret af Wolff - 23-April-2015 kl. 12:19
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af liboltski liboltski skrev:

Hej Twilight, 

tak for input, jeg er ude i at ville have en tæppe filt på væggene, så weekend går nok med at øve sig på at par af de gipsplade stykker der ligger til storskrald. Kan også være det ender med "almindelig filt" og en gang grå maling. Smile

Ahh... tæppefilt... sføli... Smile
Det vil nok have en positiv indflydelse på akustikken i rummet - malerfilt dynget til i plasticmaling laver en noget hård overflade....
Pøj pøj med projektet - er noget misundelig.... Wink
Til top
liboltski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2013
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 21:51
Så er det lykkes at komme lidt videre med projektet, tæppe filt er blevet opsat, så i morgen skal der opsættes diverse kontakter, samt gøres klar til at lave forhøjet gulv til front højttalere, samt til sofa rækkenSmile
 lidt lidt friske billeder.





Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 01:07
det skal sgu nok blive fedt!
Til top
liboltski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2013
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 07:04
tak dr gonzo Wink det er målet. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu