recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grimme Hjemme bio´s lavet af pro , fra dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrimme Hjemme bio´s lavet af pro , fra dk

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg kan nu roligt sige at mange af de biografer ikke har en særlig høj WAF.

Jeg kan specielt godt li' teksten teksten til dette billed:

"De diskrete bagkanaler skæmmer ikke stuens udseende."

http://www.htp.dk/gfx/inspiration/inspiration_1_4.jpg

Men udstyret er i orden, hatten af for det. Jeg ville bare have bygget det sammen anderledes og mere anonymt.

En installatørs primære opgave er jo at lytte til kundens ønsker. Jeg tvivler stærkt på at HTP vil levere de viste løsninger, hvis du ringer og beder om en så usynlig installation som muligt.

Nu kan jeg jo ikke tale på andres vegne, men man kan jo mere eller mindre bevidst give et bestemt udtryk for firmaets fokus, ud fra den slags kommentarer. Der er vel ingen tvivl om at HTP fokuserer på maksimal ydelse frem for interiør-design. Det kan de _også_, men hvis man henvender sig til HTP, vil man ret hurtigt opdage at fokus er mere på ægte biograf-oplevelser end på at integrere anlægget i stuen. Det synes jeg egentlig er fair nok, der findes så tilsvarende andre firmaer der fokuserer mere på interiøret end på ydelsen. Under alle omstændigheder, uanset hvad man kan sige om og ud fra et firmas hjemmeside, så er HTP en af de førende og bærende kræfter inden for tung hjemmebio i Danmark, og jeg synes det vil være synd at dømme dem på baggrund af en hjemmeside.

Anyway, jeg er ret sikker på at HTP tager det som en udfordring, og tilbyder interesserede et kig i demo-rummet når det er klar, som nævnt.



Jeg var også ret sikker på at HTP ikke selv har bestemt udseende på mange af de lokaler. Kommentaren  var sådan set heller ikke ment på firmaet. Men jeg ville have haft gjort en del anderledes i nogle af rummene hvis jeg havde råd til det udstyr som var benyttet. Men kunden har jo altid ret
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 17:12
Henrik kan du ikke lige smide et link til de grimme bioer? Jeg har kigget på
dit link, men kan sq ikke finde dem...

Hvis det _er_ dem du snakker om så har vi alle herinde grimme bioer..
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Henrik kan du ikke lige smide et link til de grimme bioer? Jeg har kigget på
dit link, men kan sq ikke finde dem...

Hvis det _er_ dem du snakker om så har vi alle herinde grimme bioer..



Link : Inspiration

Øhh ja måske nogle her inde har en grimmere bio (ikke mange) , men det er heller ikke lavet af en Pro , og ofret 300 000 - 500 000,- på udstyr vel !!???

Og som AV siger så er de vel i stand til mere...!!!!!

Og at de har så Dårlige (ikke så nutidig billeder og lidt Dårlig stil ) på deres hjemmeside , ja de må da være = lidt mindre kunder, for en  der bare har rodet lidt selv med Bio ville nok ikke ringe ,hvis det kom an på lysten efter billederne.....  *Host Host  Håber deres Nye Demo rum spiller Max....


Redigeret af henrik-t - 10-Februar-2008 kl. 12:23
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Og jeg vil MEGET gerne på studie tur, hvis ellers de ligger indenfor det offentlige transport på sjælland

Tja, bum bum bum... Du står på toget på hovedbanegården, og står af igen på en station der hedder "Odense", og så overtaler du dig selv til at du stadig er på Sjælland...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:30

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:


Og at de har så Dårlige (ikke så nutidig billeder og lidt Dårlig stil ) på deres hjemmeside , ja de må da være = lidt mindre kunder, for en  der bare har rodet lidt selv med Bio ville nok ikke ringe ,hvis det kom an på lysten efter billederne..... 

Det er mere et udtryk for at dén kundegruppe HTP rammer (ifølge deres eget udsagn jagter de ikke længere privatkunder direkte), ganske enkelt ikke vælger installatør ud fra installatørens hjemmeside, men mere ud fra et generelt kendskab til installatørens arbejde, og word-of-mouth, og så er det rimeligt naturligt at man ikke lige holder fokus på at opdatere hjemmesiden. Jeg tror nærmere at når siden engang opdateres, vil den afspejle at firmaet er blevet mere B2B orienteret.

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Og jeg vil MEGET gerne på studie tur, hvis ellers de ligger indenfor det offentlige transport på sjælland

Tja, bum bum bum... Du står på toget på hovedbanegården, og står af igen på en station der hedder "Odense", og så overtaler du dig selv til at du stadig er på Sjælland...



Hva AV Precision

Er det ikke Sandt at de Store Runco projectors Bliver brugt i nogle af vores Rigtige Biografer rundt om i Verden....!!!???


Redigeret af henrik-t - 10-Februar-2008 kl. 12:32
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 15:20

... man kan vel ikke klantre et firma for at kunderne har grimme møbler?

I min mening er det kun setups i stuerne, der ikke er så kønne (og så lige det med kabelbakkerne), men loftrummene og kælderrummene har da fået et udmærket Bio-look. At personerne der ejer lokalerne så fylder gyselige lædermøbler og andet tingeltangel ind i rummet, kan man, som installatør, næppe gøre noget ved - smag og behag er jo forskelligt.

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 22:38

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:



Hva AV Precision

Er det ikke Sandt at de Store Runco projectors Bliver brugt i nogle af vores Rigtige Biografer rundt om i Verden....!!!???

Nix, Runco er 100% hjemmebif (men benyttes naturligvis også i screenings-biografer). Men nogle af dem er baseret på chassis'er fra professionelle projektorer, eksempelvis er topmodellen SC-1 baseret på en Christie D-cinema projektor, som vil kunne findes i biografer hist og her. Jeg kender ikke til at der skulle stå Runco i nogen egentlige biografer nogen steder (man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig...)



Redigeret af AV Precision - 10-Februar-2008 kl. 22:39
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 23:06
yikes.... en projektor til 1.9 mil... og så er den ikke engang pro...  man kommer jo til at tænke...

og det er jo ovenikøbet "kun" en 2k


Redigeret af fumper - 10-Februar-2008 kl. 23:07
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 16:16

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

yikes.... en projektor til 1.9 mil... og så er den ikke engang pro...  man kommer jo til at tænke...

og det er jo ovenikøbet "kun" en 2k

Det er en modificeret udgave af dén Christie 2K projektor der bruges i en del biografer, der er lagt nogle ting TIL i forhold til pro-modellerne, der er jo nogle andre behov for tilslutninger på en "hjemme-projektor". Desuden tror jeg roligt du kan regne med at dén slags "hjemme-biografer" der benytter en Runco SC-1, har en del mere tilfælles med en rigtig biograf, end med hvad vi opfatter som en hjemmebio. Der er jo ingen der siger at en hjemmebio ikke kan have 80 sæder...

Mht. opløsning: Der er MEGET få digitale biografer der benytter 4K projektorer, langt de fleste bruger 2K DLP. Der findes p.t. ikke DLP over 2K, og rigtigt mange i branchen mener at 2K DLP projektorerne fra Christie, Barco og NEC er bedre end Sony's 4K SXRD, og at den ekstra opløsning på Sony'en kan siges at være en nødvendighed, for at kompensere for at DLP er en grundlæggende bedre teknologi.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 17:28
nu kan det godt ske det så er et dumt spørgsmål... men er CRT teknologien ikke bedre? i "gamle" dage var de da alt andet komplet overlegne, jeg tænker på dem med 3 rør, så er de jo godt nok også umulige at indstille medmindre man har en vodbinder eksamen fra thy A/V institut...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

nu kan det godt ske det så er et dumt spørgsmål... men er CRT teknologien ikke bedre? i "gamle" dage var de da alt andet komplet overlegne, jeg tænker på dem med 3 rør, så er de jo godt nok også umulige at indstille medmindre man har en vodbinder eksamen fra thy A/V institut...

Det er dét der er forskellen på "gamle dage" og "nu" - "alt andet" har udviklet sig, det har CRT ikke... CRT har fordele, men så sandelig også ulemper. Jeg tror ikke der findes CRT opstillinger der vil kunne levere samme lysstyrke som SC-1, og hvis der gør er du ude i noget med 6-8 9" CRT-projektorer der skal deles om billedet - det er svært nok med 2, jeg tvivler på at der nogensinde har været CRT opstillinger i dén størrelse som SC-1 kan levere. SC-1 er jo ikke ligefrem designet til at levere et godt 100" billede... Det er valget hvis du vil lave en hjemmebio med 10 meter bredt billede.

I de mere "humane" prisklasser og billedstørrelser, vil jeg nu også mene at CRT reelt er overhalet. Den eneste grund til at CRT har overlevet så længe, har været at de har kunnet fås for en slik på brugt-markedet. En ny CRT med en reel chance for at levere 1080P opløsning, koster nemt 200.00,- eller mere. For de penge kan du få en Sim2 C3X 1080P, 3-chip DLP med en kontrast hvor forskellen til CRT ikke er dét værd, i forhold til billedets øvrige egenskaber. Det er meget som på TV-markedet - du kan afgjort stadig finde enkeltstående egenskaber hvor CRT stadig er forrest, men samlet set er billedkvaliteten efter min mening langt bedre på de bedste fladskærms-tv - især hvis kildematerialet er HD, hvilket er dét de fleste high-end kunder efterhånden prioriterer.

Når dét er sagt, så er det klart at hvis du sammenligner f.eks. en af de gængse 720P LCD'er i 10.000,-s klassen med en god CRT, så er der ingen tvivl om at 10 ud af 10 ville vælge CRT'en, hvis man så bort fra det praktiske.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu