recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide: Hvad koster det at se TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide: Hvad koster det at se TV?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 05:20
Jeg giver 220 kr. for fuldpakken (Brøndby Antennefor.) + ekstra 135 kr. (for box-kort-4 favoriter) pr. mdr = 355 kr pr mdr -> 4260 årligt. Thumbs Up
Udover det så gi'r jeg den svimlende pris på 85 kr. for en 4mb/4mb i-net forbindelse og 35 kr. for fastnet m/delvis fri tale.Beer
 
Jeg forstår ikke helt alt det piveri om, at det er så dyrt. Slet ikke set ift. hvad folk ellers smider penge efter på f.eks. 1-dagesoplevelser: en hygge tur på landet i øsen, en ordentlig middag i byen, en fed koncert, eller en tur i Tivoli el. på Bakken !
Helt ærligt - nyd dog livet isf. at øffe over jeres ekstra goder. Thumbs Up


Redigeret af Roland - 19-November-2009 kl. 04:40
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 10:04
Du glemme lige og lægge din Medielicens på 2260 kr oven i. Wink
Morten
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 04:29
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemme lige og lægge din Medielicens på 2260 kr oven i. Wink
Narhhh faktisk ikke - det er jo ikke en decideret betaling for TV og den pris er jo ens for alle.
Og skal jo også betales, hvis man f.eks. kun har internet og ingen TV og Radio.
Hvis jeg har forstået det ret ?
 
Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 08:42
Derfor er omkostningen for og se satellit TV også for høj.
Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine.

Bemærk også lige at man har fyret Canal Digitalt direktør, pga økonomiske problemer. Alene det fortæller at krisen kradser hos satellit udbyderne, sikkert pga de høje priser og meget lidt fleksibilitet af program valg Wink


Morten
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Derfor er omkostningen for og se satellit TV også for høj.
Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine.
Naarh - det har jeg godt nok ikke glemt, altså hvis det er til mig du svarer/skriver ?
 
Må dog indrømme, at den slags gider jeg sgutte gå og bryde min hjerne med - særlig tit.Smile
Så bli'r man da først en rigtig "sortseer" - som ser den "store stygge penge-ulv" alle steder ! Ermm
 
En pengemaskine -  hrmm Geek - Vi er forhåbentlig enige om, at man ikke kan købe en tjeneste/et produkt - uden at det koster penge !!! Money makes the world goes round . . . 
Om Satellit TV er for høj - er vel sådan set op til den enkelte og den måde der bliver prioriteret på - ift. de midler man har til rådighed.
Vi bruger jo hver især vores penge på forskellige måder. Nogle bruger tusindvis af kroner på f.eks. en bil, andre har en masse lækkert HIFI, andre skal absolut ha' ligusterhæk og springvand i haven o.s.v.
 
Desuden forstår jeg ikke helt, hvad det er du vil med denne drejning af debatten ??
Jeg oplyste, som mange andre, sådan set bare om hvad jeg giver for at se TV. Hvilket der bli'r spurgt om fra trådholder.
 
Så "end of story" herfra - forsat god søndag.
 
/Roland


Redigeret af Roland - 22-November-2009 kl. 16:57
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine


At en kanal sender reklamer, betyder ikke at den er fuldt ud finansieret af reklamer - langt fra.

En avis koster også penge, selv om den har reklamer.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine


At en kanal sender reklamer, betyder ikke at den er fuldt ud finansieret af reklamer - langt fra.

En avis koster også penge, selv om den har reklamer.


Det kommer bare an på hvor grådige de er, og sætter deres løn efter det..
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 22:16
Ja men syntes stadig det er for dyrt. Og som skrevet tidligere har vi meldt Viasat fra, og nøjes med en lille pakke fra Boxer.
I øvrigt dejligt man nu kan nøjes med en fjenbetjening, når man bruger CA modulet.

Skal vi se film kan vi så købe en del for de godt kr. 5000 vi spare på vores buget. Smile
Morten
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine


At en kanal sender reklamer, betyder ikke at den er fuldt ud finansieret af reklamer - langt fra.

En avis koster også penge, selv om den har reklamer.
Det kommer bare an på hvor grådige de er, og sætter deres løn efter det..


Javel, så siger vi det.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 19:12
De oplysninger, Pricerunner kommer med fra YouSee, er tilsyneladende listepriser. Rigtig mange betaler jo ikke listeprisen.
Jf. Pricerunner koster grundpakken hos YouSee kr. 160 pr. md. Hos os betaler vi kr. 44.
Fuldpakken står til kr. 375 - her betaler vi kr. 257.
Det betyder at vi sparer 72,5% på Grundpakken og 31,5% på Fuldpakken i forhold til listeprisen.
Jeg betaler altså kr. 3.084 p.a. for TV og ca. kr. 5.000 p.a. for avis. Skal nok undlade at udtale mig om, om det er for dyrt eller ej. Døm selv.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

De oplysninger, Pricerunner kommer med fra YouSee, er tilsyneladende listepriser. Rigtig mange betaler jo ikke listeprisen.
Jf. Pricerunner koster grundpakken hos YouSee kr. 160 pr. md. Hos os betaler vi kr. 44.
Fuldpakken står til kr. 375 - her betaler vi kr. 257.
Det betyder at vi sparer 72,5% på Grundpakken og 31,5% på Fuldpakken i forhold til listeprisen.
Jeg betaler altså kr. 3.084 p.a. for TV og ca. kr. 5.000 p.a. for avis. Skal nok undlade at udtale mig om, om det er for dyrt eller ej. Døm selv.Wink
 
Jeg troede ellers næsten at du fik det gratis Wink Det manglede ellers bare med den ukuelige og vedholdende opbakning du har beriget stort set hver eneste Yousee tråd med herinde.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

De oplysninger, Pricerunner kommer med fra YouSee, er tilsyneladende listepriser. Rigtig mange betaler jo ikke listeprisen.
Jf. Pricerunner koster grundpakken hos YouSee kr. 160 pr. md. Hos os betaler vi kr. 44.
Fuldpakken står til kr. 375 - her betaler vi kr. 257.
Det betyder at vi sparer 72,5% på Grundpakken og 31,5% på Fuldpakken i forhold til listeprisen.
Jeg betaler altså kr. 3.084 p.a. for TV og ca. kr. 5.000 p.a. for avis. Skal nok undlade at udtale mig om, om det er for dyrt eller ej. Døm selv.Wink
 
Jeg troede ellers næsten at du fik det gratis Wink Det manglede ellers bare med den ukuelige og vedholdende opbakning du har beriget stort set hver eneste Yousee tråd med herinde.
Clap
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu