recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guld-DVD skiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuld-DVD skiver?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Guld-DVD skiver?
    Sendt: 05-Juli-2004 kl. 18:29

Dengang man stadig brændte på CD'er (jeg ved ikke om I kan huske de der skiver med en kapacitet på et stykke under en gigabyte?), kunne man købe nogle med guld-overflade. Da guld ikke reagerer med ilten i luften, skulle denne type skive holde meget længere end de normale aluminium/sølv skiver.

Jeg har hørt rygter om, at der også findes dvd-skiver med guldoverflade, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde nogen.
(Jeg har købt nogle fra Prodye, der hedder "Gold", men de har samme farve som andre skiver på den brændbare side).

Er der nogen, der kender et sted (helst uden dansk brandbeskatning), der har sådan noget?



Redigeret af Baseman
Baseman in color
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2004 kl. 18:37
Der er flere dvd'er på www.feurio.com der har golden dye.

Mvh.
KB

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2004 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Baseman Baseman skrev:

Er der nogen, der kender et sted (helst uden dansk brandbeskatning), der har sådan noget?

www.nierle.de/DK har flere med Golden dye og uden danske afgifter.



Redigeret af J.F.L
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2004 kl. 19:42

Tak for svarene Brixen og J.F.L

Både Feurio og Nierle har nogle skiver med betegnelsen "Golden Dye". Der er dog i begge tilfælde tale om et enkelt mærke: MAM-E Mitsui.
Hos Nierle dog kun som CD.

Jeg havde aldrig før hørt om MAM-E, så jeg søgte lidt på Nettet, hvor jeg stødte på en tysk side, der havde testet dem. Så vidt jeg forstod (mit tyske er ikke for godt), så var det ikke ligefrem rosende ord, der blev udgydt over dette mærke.

Kan man søge på andre betegnelser end "Golden Dye" for at finde denne type skive? Jeg synes virkelig jeg har gennemtrevlet Nierle, men uden det store held (det er der, jeg fandt Prodye Gold, hvor det vist kun er "den forkerte side" der er guldfarvet).

Baseman in color
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2004 kl. 17:51

Jeg prøvede at kontakte Nierle (som er et godt bud, når det skal være billigt, og som samtidig bl.a. har førnævnte "MAM-E" skiver).
De svarede: "Only Prodye are gold. We don t have other gold medias."

Så jeg må jo konkludere, at en guld-skive åbenbart ikke behøver være guld-farvet. Men der skal måske være en bestemt (lilla) farve på den brændbare side? For det synes jeg alle skiver er, uanset mærke.



Redigeret af Baseman
Baseman in color
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2004 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Baseman Baseman skrev:

Jeg havde aldrig før hørt om MAM-E, så jeg søgte lidt på Nettet, hvor jeg stødte på en tysk side, der havde testet dem. Så vidt jeg forstod (mit tyske er ikke for godt), så var det ikke ligefrem rosende ord, der blev udgydt over dette mærke.



Jeg har ikke dvd-brænder, så jeg kender ikke så meget til det, men jeg har brugt en del guld-cd'er, da de er meget holdbare.
MAM-E er det nye navn for Mitsui, som havde ry for at lave de bedste cd'er før. Og efter Kodak er holdt op med at lave cd'der, er det Mitsui der bliver anbefalet til arkivering, hvor det er meningen det skal holde længst muligt.

Men de fleste dvd-brændere kan åbenbart ikke lide MAM-E skiver.

Mvh.
KB

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2004 kl. 18:19

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:



Men de fleste dvd-brændere kan åbenbart ikke lide MAM-E skiver.

Min NEC 1300 kan i hvert fald ikke lide MAM-E skiver. Den vil kun brænde dem med 2x speed, uanset hvilken firmware jeg bruger.

Til gengæld har jeg lige købt Bulkpaq (75 Kr for 25 stk) og indtil videre brændt 10 stk. X4 uden fejl.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2004 kl. 13:32

I kan med fordel vælge JVC's DVD-RAM skiver de er med guld overflade og er godt mættede. DVD-RAM er også hurtigere at arbejde med, og du behøver ikke at finalize dem. Det eneste problem der er, er at det tit kun er lidt dyrere DVD-afspillere, der kan afspille dem. Men det er klart det er et format, der udbredes til flere klasser af DVD-afspillere.

Vores standard medier er også ret mættede, i kan prøve at tage de lidt billige skiver og holde dem oppe imod lyset, trænger lyset igennem er skiven af en ringe kvalitet. Sørg for at købe kvalitets skiver, jeg anbefaler Verbatim, Fuji, Panasonic og JVC.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2004 kl. 13:41
Er JVC's DVD-R skiver også med guldoverflade?? Nu kan jeg lige pludselig ikke huske om de skal finalises, men de skal ikke formatteres, vel?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2004 kl. 14:07
Nej vores DVD-R og DVD-RW skiver er ikke guldfarvet, de har en mørkegrå/blå overflade.  
Til top
mkauto Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2004 kl. 14:19

Hej hej Thorvald:

Læste du: I kan med fordel vælge JVC's DVD-RAM skiver de er med guld overflade og er godt mættede. DVD-RAM er også hurtigere at arbejde med, og du behøver ikke at finalize dem. Det eneste problem der er, er at det tit kun er lidt dyrere DVD-afspillere, der kan afspille dem. Men det er klart det er et format, der udbredes til flere klasser af DVD-afspillere.

Det er altså ikke kun mkauto der er "varm" på DVD-RAM som kan bruges flere gange.

mvh Mogens

mkauto

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2004 kl. 12:02
Dette var måske noget: http://www.dvd99.info/

NEU: Prodye Video gold DVD-R 4,7 GB 8x - 25 Stk.(Minus-R) 

NEU: Prodye Video gold DVD-R 4,7 GB 8x - 25 Stk.(Minus-R)
1035#

Gesamtbewertung: (4.50 von 5) - siehe Detailseite

Prodye Video gold DVD-R 4,7 GB 8x Speed im Filmrollendesign
- beste Kompatibilitätseigenschaften in DVD-Playern
- besonders geeignet für Langzeitarchivierung

- überarbeitetes patentiertes Design, jetzt mit Scratch Protection Surface and LLD (Long Life Dye)

25 Stück in Cakebox


Kundenbewertungen
 

','Dieser Beitrag wurde von SAS aus Jylland eingestellt!',0)" onmouseout=hT()>....8x & 107 :)  4.00 von 5 (1)
Gut mit modded fw for Pioneer 107. Ich will andre 4x DVD-R jetzt kaufen aber dies geht gut mit 8x brennen :-)

Preis/Leistung:4, Qualität:4

 

','Dieser Beitrag wurde von SAS aus Jylland eingestellt!',0)" onmouseout=hT()>...8x Pioneer  4.00 von 5 (1)
Ich meinte Preis/Leistung 4/4. (2 war ein fehler ;)) Ausserdem werden meisten DVD-R 4x wird sehr attraktiv mit 107 modded :-D

Preis/Leistung:4, Qualität:4

 

','Dieser Beitrag wurde von Axel aus kehl eingestellt!',0)" onmouseout=hT()>gute rholing  5.00 von 5 (1)
ich sage kauf liber der neuer Pioneer DVR-107. dann habt ihr keine probleme mit 4 fach.

Preis/Leistung:5, Qualität:5

 

','Dieser Beitrag wurde von Phantix aus Deutschland eingestellt!',0)" onmouseout=hT()>Kaufen  5.00 von 5 (1)
gute Qualität diese Rohlinge - keine Ausfälle
Pioneer A05 und A06

Preis/Leistung:5, Qualität:5

EUR 17.25
ab 2 Stück: 16.82 EUR
ab 3 Stück: 16.39 EUR
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu