recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHappii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Helt ærligt du må du snart spænde hjælmen. Som Otto skriver kan du ikke forvente at dem der sidder og tager telefon eller chatter for sådan en butik ved ret meget.

Du spørger om de er nye og uptodate og til det svare de ja.... for det lille pigebarn har sikkert kigget ud på lageret og set at tingene derude ikke ser brugte ud og derfor svare hun som hun gjorde.... god service? nej! hvad man kunne forvente? Ja! lyver personen, tja det må du om... men det virker til at du allerede har bestemt dig.



Hvis de ikke v ed noget, så skal de ikke give udtryk for det modsatte. Hvor svært er det at sige: De ved jeg desværre ikke.


Redigeret af ha9953 - 17-April-2008 kl. 11:08
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Se min besvarelse ovenover. At lyve over for en kunde har intet at gøre med service. Det har noget at gøre med normal opdragelse.

Du hører ikke hvad jeg siger. Der er STOR forskel på at lyve, og at levere forkert information.

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Hvorfor har de så en chatfunktion på deres site, hvis man ikke skal bruge den til at få information?

Selvfølgelig skal du søge de svar du har brug for, men ingen butik i verden kan svare dig på _alt_ om samtlige produkter i sortimentet. Og hvis butikken tager fejl ind imellem, så lad være med at betragte det som løgnagtighed. Det vil være et logisk svar for en kontor-mus hos Happii at forvente at hvis de bestiller forstærkeren hos Sony, så får de den nyeste hjem. Det var så en forkert antagelse - hey, shit happens. Alle tager fejl ind imellem, dét der gør forskellen på drenge og mænd er hvad man gør for at rette op på de fejl man begår.

Med andre ord: Hvis din tråd var startet for at kritisere Happii for at levere dårlig service, eller for at fortælle at deres rådgivning ikke er kompetent nok, så havde jeg ikke løftet et øjenbryn. Men nu beskylder du dem for at _lyve_. Det mener jeg ikke du har belæg for.


Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Ps. mht. TC så overholdt de faktisk ikke købeloven, så glem din snak om hvilken nivieu af service man kan forvente. Man skal som minimum forvente at forhandleren overholder købeloven...

Det var en generel kommentar, ikke med direkte reference til din sag. Jeg er enig i at man som minimum skal forvente at butikken overholder købeloven. Dét jeg mener du, og mange andre, mistolker i dén sag, er at TC ikke bevidst overtrådte købeloven. De havde en anden opfattelse af hvad købeloven indebar, end du havde, og det blev så prøvet. Da du fik ret, rettede de sig efter det. Jeg er sikker på at TC hellere ville have haft sådan en sag afgjort på en uge, end på et år, og jeg er overbevist om at de også havde rettet sig efter det, hvis det havde været afgjort efter en uge. Nøjagtigt som at der er forskel på at lyve og at tage fejl, så er der stor (moralsk) forskel på at være ligeglad med købeloven, og at have en forkert opfattelse af hvad den siger.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:16

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg er enig i betragtningerne om at hvis man vil have god service går man ikke til en internet forhandler som bare skal skubbe volumner, MEN hvis en internet forhandler har en kundeservice som er åben for spørgsmål skal de da ikke fortælle ting som ikke er sande.

Jeg gentager: Der er forskel på at lyve og at tage fejl. Det vil være indlysende for de fleste at hvis der ikke er flere på lager (jeg tvivler på at Happii ligger inde med den slags på lager, uden at jeg ved det), så forventer man at den nye vare fra Sony er opdateret. Det var så en forkert antagelse, men dérfra til at beskylde folk for at de lyver én lige op i ansigtet, der er altså i min verden et rimeligt langt stykke vej. Men måske er beskyldninger om løgnagtighed bare ikke så grove beskyldninger i jeres opfattelse som i min.

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg har f.eks. ved flere lejligheder købt bundkort hvor jeg har kontaktet forhandleren (diverse internet-forhandlere) om hvilken firmware der var på bundkortet - og aldrig fået en "løgn".

Jamen selvfølgelig skal man da forvente korrekte svar. Men hvis det så sker engang imellem at sælgeren tog fejl, så lad dog være med at behandle det som om himlen er faldet ned. Det er jo ikke sådan at Happii ikke har haft viljen til at rette op på fejlen. Jeg kunne forstå utilfredsheden hvis de havde afvist at returnere den.



Redigeret af AV Precision - 17-April-2008 kl. 11:18
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:17

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Hvis de ikke v ed noget, så skal de ikke give udtryk for det modsatte. Hvor svært er det at sige: De ved jeg desværre ikke.

Man kan jo godt være ret så sikker i sin sag, og alligevel tage fejl.

Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg er enig i betragtningerne om at hvis man vil have god service går man ikke til en internet forhandler som bare skal skubbe volumner, MEN hvis en internet forhandler har en kundeservice som er åben for spørgsmål skal de da ikke fortælle ting som ikke er sande.

Jeg gentager: Der er forskel på at lyve og at tage fejl. Det vil være indlysende for de fleste at hvis der ikke er flere på lager (jeg tvivler på at Happii ligger inde med den slags på lager, uden at jeg ved det), så forventer man at den nye vare fra Sony er opdateret. Det var så en forkert antagelse, men dérfra til at beskylde folk for at de lyver én lige op i ansigtet, der er altså i min verden et rimeligt langt stykke vej. Men måske er beskyldninger om løgnagtighed bare ikke så grove beskyldninger i jeres opfattelse som i min.

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg har f.eks. ved flere lejligheder købt bundkort hvor jeg har kontaktet forhandleren (diverse internet-forhandlere) om hvilken firmware der var på bundkortet - og aldrig fået en "løgn".

Jamen selvfølgelig skal man da forvente korrekte svar. Men hvis det så sker engang imellem at sælgeren tog fejl, så lad dog være med at behandle det som om himlen er faldet ned. Det er jo ikke sådan at Happii ikke har haft viljen til at rette op på fejlen. Jeg kunne forstå utilfredsheden hvis de havde afvist at returnere den.



Otto, vi er ikke uenige, jeg tror ikke de har stukket en bevidst løgn. Men jeg synes en professionel forhandler som har en kundeservice bør instruere sine medarbejdere i ikke at svare på tekniske spørgsmål som de ikke har forudsætninger for at svare på.

Jeg ville selv handle med happii.dk hvis det var aktuelt.
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Hej

Ja så er jeg på banen igen.... desværre

Det lader til at jeg skal falde over alle de problemer man overhovedet kan få ved at handle over nettet.....

Efter at have vundet min sag over TC og købt nyt tv, investerede jeg også i en ny receiver sony str-da5300es, som blev købt hos happii.dk.

Da jeg vidste, at der havde været bøvl med den første firmware på den receiver. skrev jeg først til happii.dk for at sikre mig, at det var en receiver der var fuldt opdateret og med den seneste firmware, de solgte.

De skrev tilbage at receiveren havde den seneste firmware og at det var en helt ny maskine (forstået på den måde, at den kom lige fra produktion).

Købet forløb helt smertefrit (ros) og jeg modtog receiveren for ca. 8 dage siden.

Jeg satte den ikke til med det samme, da jeg ventede på mit tv. Men jeg fik da lige læst serienummeret bagpå og den startede med 5xxxxx. De nyeste maskiner har jeg kunne læse mig frem  til starter med 8xxxxx. Men jeg gav den en chance, da firmwaren selvfølgelig kunne være opdateret.

Stor var min irritation så, da jeg i går fandt ud af, at der er en gammel firmware på maskinen og derfor har jeg blandt andet problemer med et meget mørt billede. når jeg kører komponent -> HDMI.

Jeg skrev derfor til happii.dk for at høre, hvad deres holdning var til, at de havde talt "mindre sandt", da de solgte mig dyret og om de ikke kunne sende mig en ny receiver med opdateret firmware og så lade mig returnere den gamle når jeg fik en ny, så jeg ikke skulle undvære receiveren (når de nu havde dummet sig).

Svaret fra hapii.dk var, at jeg bare kunne sende receiveren tilbage og få udbetalt mine penge.

Fint nok - men ingen undskyldning for at have talt mindre sandt.

Desuden frustrerende da jeg jo så bare fra starten kunne have købt den et andet sted, hvis de havde sagt sandheden.

Hvor svært kan det være at være sandfærdig når man sælger et produkt?

Jeg handler ikke længere hos happii.dk....


Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark for at høre om muligheden for at de kan sende en ny maskine og lade mig vente med at sende den gamle til jeg har modtaget den nye, som de gør i f.eks. usa.

Men Sony danmark kender overhovedet ikke noget til firmware og de pågældnede fejl, selv om der står side op og side ned om det på Sonys eget globale website sony.com.

Bare lige endnu en oplevelse omkring handel fra min side - er jeg bare meget uheldig ramt eller er det bare mig der skal lære at leve med mindre skavanker på produkter man køber?

Havde ellers lige fået sat hele min bio op igen efter 8 måneder. Det lader til at jeg nu skal vente lidt igen før det hele er på plads

Ps. nogen der kender et godt sted der sælger den pågældende receiver, og hvor man kan være sikker på at de taler sandt når man spørger til firmware mv.

Receiveren er, hvis man ser bort fra de fejl firmwaren skulle løse, hamrende fed, har en skide god lyd og nem at arbejde med.
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:36

Er det ikke bare at få opdaret firmwaren????

Så er den sag vel lukket ned....

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Er det ikke bare at få opdaret firmwaren????

Så er den sag vel lukket ned....



Jo præcis

men det tilbyder happii.dk ikke og sony danmark aner ikke noget om det.

Jeg har endda skrevet til sony for at få en vejleding i at finde firmware-versionen frem, så vi kan være helt sikker på at det er firmwaren der er problemet og ikke en produktionsfejl, men det kan de heller ikke hjælpe med....

Så jeg har rent faktisk gjort happii.dk's arbejde, og ville gerne beholde receiveren, hvis bare dette problem kunne løses.

Når man smider 10000 kr, må man da forvente bare en smule service, uanset hvor man handler....

Det ender nok med at happii.dk får den tilbage og jeg får pengene (inkl. fragt og kortgebyr) tilbage, og så må jeg enten se mig om efter en anden forhandler eller et andet produkt

øv bøv var sgu ellers glad for den. bare irreterende f.eks. at spille gears of war på xbox 360 og stort set ikke kunne se noget fordi billedet er mega mørk (komponent -> HDMI).

Ved godt jeg bare kan smide xboxen direkte i mit tv, men når nu receiveren er beregnet til at føre alt igennem et enkelt kabel, så er det jo ret irreterende..
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Hvis de ikke v ed noget, så skal de ikke give udtryk for det modsatte. Hvor svært er det at sige: De ved jeg desværre ikke.

Man kan jo godt være ret så sikker i sin sag, og alligevel tage fejl.

Først siger du at man som forbruger ikke skal regne med stor viden hos forhandlere som Happii.dk, og dernæst mener du de alligevel måske ved så meget at de skråsikker kan udtale sig om firmware, som man må sige høre til i den mere tekniske del af et produkt.

Det hænger altså ikke sammen. Som HA er inde på, kender de ikke svaret på spørgsmålet, så er det ingen skam at sige: Det ved jeg ikke.

Man kan tage fejl, men det her spørgsmål er så teknisk at medarbejderen enten ved det eller ej, det er jo ikke et spørgsmål om receiveren er sort eller grå.

Til top
Dulciana Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:01

1. Jeg tror ikke du er mere uheldig end os andre. Jeg tror på, wt du har flere kræfter til at tage lange sager op og holde fast i din mening. Al respekt for det

2. I går da jeg var på jagt efter min Ipod Touch var jeg i elgiganten. jeg spurgte, om det var med den nyeste opdatering. Øh, det ved jeg ikk, var svaret fra ekspedienten. først blev jeg sur over, at de ikke ved sådan noget, men hellere et ærligt svar end at man er skuffet når man kommer hjem og åbner kasse. I øvrigt var der en gratis opdatering med - så der blev aldrig problemer.

3. En forhandler må aldrig (burde ikke - der findes vist ingen lov om dette)udtale sig om noget, som han ikke har forstand på. Mand, jeg ville blive ærgelig, hvis jeg leder efter noget bestemt, og får noget andet. Tænk hvis min computer var kommet med en harddisk i stedet for to...så ville jeg da blive flintrende arrig. Men jeg håber, at du får byttet, og at de betaler portoen...du må ikke lade dem slippe af sten med det

-Dulc

TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960
Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup
Computer: for mange
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Hej

Da jeg vidste, at der havde været bøvl med den første firmware på den receiver. skrev jeg først til happii.dk for at sikre mig, at det var en receiver der var fuldt opdateret og med den seneste firmware, de solgte.

De skrev tilbage at receiveren havde den seneste firmware og at det var en helt ny maskine (forstået på den måde, at den kom lige fra produktion).

(...)

Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark (...)

Men Sony danmark kender overhovedet ikke noget til firmware og de pågældnede fejl, selv om der står side op og side ned om det på Sonys eget globale website sony.com.

Altså, hvis nu hapii.dk lavede 100% service (hvilket jeg dog ikke er sikker på, at de har gjort) så ringer de til Sony-DK og spørger om de recieverer de får fra dem har den seneste opdatering. Hvad tror du at sony.dk svarer?

Nu ved jeg jo ikke, hvordan du har formuleret dit første brev, men jeg mener den eneste måde du kan have en pointe på er, hvis du har skrevet:

"Jeg ved, at der er problemer med komponent -> HDMI i den gamle firmware, har dem I sælger den firmware, der løser det problem?"

eller

"Har jeres recievere firmware version x.x eller nyere?"

Har din formulering ikke været sådan, så er ekspeditienten chanceløs - hun kan blot se, at de apparater de modtager er helt nye - og ikke et restopkøb. - og selvom hun skulle spørge sony.dk, så vil de svare "Ja, det er den nyeste firmware".

Derfor er det noget skarpt, efter min mening, hvis du ligefrem anklager happii for at lyve...

...Ole



Redigeret af Ole - 17-April-2008 kl. 20:31
Moderator, recordere.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Hej

Da jeg vidste, at der havde været bøvl med den første firmware på den receiver. skrev jeg først til happii.dk for at sikre mig, at det var en receiver der var fuldt opdateret og med den seneste firmware, de solgte.

De skrev tilbage at receiveren havde den seneste firmware og at det var en helt ny maskine (forstået på den måde, at den kom lige fra produktion).

(...)

Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark (...)

Men Sony danmark kender overhovedet ikke noget til firmware og de pågældnede fejl, selv om der står side op og side ned om det på Sonys eget globale website sony.com.

Altså, hvis nu hapii.dk lavede 100% service (hvilket jeg dog ikke er sikker på, at de har gjort) så ringer de til Sony-DK og spørger om de recieverer de får fra dem har den seneste opdatering. Hvad tror du at sony.dk svarer?

Nu ved jeg jo ikke, hvordan du har formuleret dit første brev, men jeg mener den eneste måde du kan have en pointe på er, hvis du har skrevet:

"Jeg ved, at der er problemer med komponent -> HDMI i den gamle firmware, har dem I sælger den firmware, der løser det problem?"

eller

"Har jeres recievere firmware version x.x eller nyere?"

Har din formulering ikke været sådan, så er ekspeditienten chanceløs - hun kan blot se, at de apparater de modtager er helt nye - og ikke et restopkøb. - og selvom hun skulle spørge sony.dk, så vil de svare "Ja, det er den nyeste firmware".

Derfor er det noget skarpt, efter min mening, hvis du ligefrem anklager happii for at lyve...

...Ole



Jeg var faktisk meget præcis i min forespørgsel. Skrev hvad problemerne har været med de tidligere firmware samt hvilket serienummer receiveren helst skulle ligge over...

Det er derfor jeg føler de har været "mindre sandfærdige" (lad os bruge det udtryk i stedet for lyve )


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu