recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk / ventilator støj.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarddisk / ventilator støj.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Newton Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk / ventilator støj.
    Sendt: 07-December-2003 kl. 12:55

Er det normalt at harddisk og ventilator støj er uændret selv om apparatet sættes i standby ?

Sådan er det i Thomson DTH7000E, den støjer lige meget i aktiv og standby stilling.

I øvrigt savner jeg støj niveau opgivelse i specifikationer for harddisk maskiner. Ligesom men har det i opvaskemaskiner.

Lars, har du mulighed for at måle støjen ?

Eftersom du er begyndt teste diverse maskiner vil det være rart at sætte tal på støjen.

Lige nu overvejer jeg selv køb af Samsung DVD-H40E.

Newton

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2003 kl. 13:41
Hej Newton
 
Jeg har ikke nået at prøve så mange apparater med blæser endnu, at jeg tør sige hvad der er normalt.
 
Men både Pioneer DVR-5100H og Panasonic DMR-E100 er helt stille i stand-by.
 
Jeg har faktisk mulighed for at låne en støjmåler. Men jeg har ikke et lyddødt rum at måle i, så målingerne vil indeholde diverse udenoms støj også. Især Panasonic DMR-E100 er så lydsvag at jeg tvivler på at støjen kan måles i normale omgivelser (udenoms støjen er så meget højere).
 
Men jeg har overvejet at finde en metode til at måle støjen også.
 
Jeg kender desværre ikke den billige Samsung. Det er først for nylig en bruger gjorde mig opmærksom på at den nu også blev solgt her i landet. Tidligere måtte man til England for at finde den. Men nu hvor den har været på markedet længe, så har den jo også nået en attraktiv pris.
 
  /Lars
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2003 kl. 21:44
[QUOTE=Newton]

Er det normalt at harddisk og ventilator støj er uændret selv om apparatet sættes i standby ?

 

Nej. Min er fuldstændig lydløs i standby.

Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 13:46
Jeg har jo også tidligere skrevet om dette med støy i Philips DVDR-80 og Pioneer 3100, før jeg visste at det var en vifte i disse opptakerne. Jeg har vurdert om jeg skal skaffe meg en Pioneer 5100 og lurer derfor på: er støyen i 5100 sterkere eller svakere enn i 3100, eller omtrent den samme?

Per K.
Per K
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2003 kl. 14:58
Hej Per
 
Uden at vide det præcist endnu, så vil jeg umiddelbart tro at DVR-5100H er en DVR-3100S med en harddisk, og noget udvidet software. Altså at de fleste andre komponenter indeni er identiske.
 
  /Lars
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu