recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kardon HK 990
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harman Kardon HK 990

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harman Kardon HK 990
    Sendt: 11-September-2012 kl. 10:08
Hej Allesammen
 
 
Jeg håber at dette er det korrekte forum.
 
Jeg har lige anskaffet mig en Harman Kardon Hk 990. Mit spørgsmål er følgende: Hvordan forbinder jeg mine 8 ohm speakers til ampen så de kører "korrekt 8 ohm". Manualen er YDERST begrænset.
På ampen står der følgende.  8 ohm min system 1 &2. Det skal siges at der er 4 banan plugs/terminaler på hver side  "bagpå ampen" 2 røde samt 2 sorte hver side.. Skal jeg eks. forbinde speaker + til "terminal" + på den øvre "terminal" række og speaker -  til "terminal" - på den nedre terminal række? Håber nogen kan svare på dette?
 
Mvh
 
Jonas Jensen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:53
Ja plus til plus og minus til minus. Og front til front, og center til center, og surround til surround.
Til top
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 13:35
JO, men der er 2* + samt - terminal på begge side af forstærkeren =)
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af FiskerenJonas FiskerenJonas skrev:

JO, men der er 2* + samt - terminal på begge side af forstærkeren =)
Det er til speaker a og b - bare tilslut dem ens i begge sider
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 13:46
Der er 4 terminaler på hver side af forstærkeren. - to røde og to sorte. Oven over terminalerne står der 1 og 2. Ved siden af terminalerne står der + og -.

Højre højttaler skal forbindes til den lodrette række der hedder 1 på den side af forstærkeren der hedder "right", med rød (+) på højttaleren til rød (+) på forstærkeren, og sort (-) på højttaleren til sort (-) på forstærkeren.

Venstre højttaler skal forbindes til den lodrette række der hedder 1 på den side af forstærkeren der hedder "left", med rød (+) på højttaleren til rød (+) på forstærkeren, og sort (-) på højttaleren til sort (-) på forstærkeren.
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 11-September-2012 kl. 13:50
Til top
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 14:20
Ja det er korrekt , men det oplyses bagpå forstærkeren og både indput "terminal" 1 & 2 skal anvedes på begger side af forstærkeren ved 8 ohm højtalere. Jeg har kontaktet sælger og de oplyser at + fra højtaler skal til + på forstærker i øvre række nummer 1.
 
Samt - fra højtler skal i minus i nedre række på INDPUT 2 på nedre række. Dette skal gentages ipå hver side af forstærken - for begge højtalere?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 14:35
Hvis du kun skal tilslutte et sæt højttalere skal du kun benytte lodret række 1 på hver side at forstærkeren.
 
Du misforstår det der er skrevet på forstærkeren. Det der står betyder at dine højttalere skal være på minimum 8 Ohm hvis du vil benytte to sæt højttalere.
 
MVH
Til top
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:07
Hmm er totalt forvirret. Hvorfor oplyser forhandleren så at jeg skal "krydse" kablerne så både indput 1 samt 2 benyttes i både - samt + forskudt.
Til top
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:14
Ok tror jeg har fanget den. Det er sku heller ikke nemt skrevet =)
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:16
Aner det ikke. I taler nok forbi hinanden. Jeg kan ikke komme det nærmere end jeg allerede har skrevet, så hvis du stadig er i tvivl må du kontakte dem igen og få en ordentlig forklaring.
 
EDIT: Thumbs Up
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 11-September-2012 kl. 15:17
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu