recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 525
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony 525

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 15:13

Jeg har også konstateret, at der har været problemer med Logitech's opdatering af Harmony fjernbetjeninger i starten af denne uge.

Man skal et godt stykke ned i FAQ'en for at se, at en af deres SW opdateringer gav problemer med fjernbetejninger hvor brugerne havde brugt "eksotiske bogstaver" (herunder æ, ø og å) i deres navngivning af enheder, funktioner og knapper. I FAQ'en stod der også at dette ville blive rettet per 12.07.2006.

Lidt surt for mig at finde ud af, da jeg ved en fejl kom til at opdatere firmware og så stod med en totalt ubrugelig fjernbetjening i weekenden. MEN - Logitech holdt hvad de lovede: Allerede den 11/07 om eftermiddagen kunne jeg igen opdatere min Harmony!

Jeg har aldrig oplevet dette før (har pillet en del ved mine indstillinger) og jeg synes det er flot at Logitech kunne holde deres deadline. Bare Pinnacle var lige så dygtige!

Så mit råd: Prøv lige igen - det burde virke nu!

Med venlig hilsen
Anders



Redigeret af A.Morup - 14-Juli-2006 kl. 15:14
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 15:49
Jeg har købt en Philips DVDR5330 og er træt af fjernbetjeningen allerede før jeg har modtaget maskinen. På min gamle Philips DVDR70 savner jeg en seperat eject-knap og jeg er træt af at "kapitel-hop" og search er på samme knapper. 5330-fjernbetjeningen ser endnu værre ud.

Jeg har derfor overvejet en af disse Harmony fjernbetjeninger, men vil den så også kunne styre de sædvanlige DVD-maskine funktioner (alle de forskellige menu-knapper, subs, lyd, skip og search på forskellige knapper), samtidig med at tænde for mit Sony WEGA, mit gamle Philips midi-anlæg jeg bruger til lyd og gøre ved, som de omtaler på Logitechs hjemmeside?

555 er også en mulighed. Så længe prisen er et stykke under 1k.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 22:34

Det nemmeste er at lave en prøve opsætning http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/New/ProcIntroduc tion/Intro_start.asp?Language=enu&AccountType=TestDrive

Og er der "koder" den ikke kender sætter du den bare i learning-mode, så lærer den koderne fra dine gamle fjernbetjeninger.

Og ja, du kan styre alle de sædvanlige dvd funktioner.

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 23:15
Jeg bestilte en 525 lidt tidligere. Jeg regner ikke med at bruge "aktiviteter", men blot at lade den erstatte TV, anlæg og DVD-fjernbetjeningerne seperat. Siden det virker temmelig simpelt, tænkte jeg at den billigste model til små 450,- nok kunne klare jobbet ;)
Til top
PerAndroWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 12:18

Hej Naiera!

Som du kan se ovenfor har jeg erhvervet en 688, og jeg har allerede flere gange haft fat i "Learn" funktionen, da de eksisterende kommandoer i Logitechs base ikke gjorde hvad de skullle. Som seneste eksempel kan jeg nævne "EDIT"-knappen på min Philips DVDR3330H. Der fandtes godt nok en "edit" i Logitechs base for kommandoer til DVDR3330H, men den virkede ikke.

Jeg har dog hørt at Logitech skulle yde service m.h.t. manglende kommandoer. Men det er da en kende mere smidigt lige selv at læse manglene kommandoer ind.

 

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 13:22
Det lyder godt at den kan hitte ud af at lære relativt nemt.

Kan man forresten læse en menu-kommando ind i fjernbetjeningen? (det kan man vel, men nu spørger jeg alligevel ;)) Hver gang jeg tænder mit Sony-fjernsyn skal jeg ind i menuen og slukke for TV-højtalerne for at lyden kommer ud af den gammeldaws lydudgang. Enten fordi jeg ikke forstår at gemme indstillingerne rigtigt eller fordi Sony havde hovedet under armen da de designede den del af fjernsynet. Det må man vel kunne programmere ind i ét tryk på en Harmony?
Til top
PerAndroWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 12:30

Hej Naiera.

Med 688'eren kan man sende en hel sekvens af kommandoer ved opstart og afslutning af en Activity - så det kan man vel også med 525'eren....

Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 15:17

Hej alle.

Er der nogen der ved om man kan kode en sekvens af kommandoer til 525, og hvor man gør det?

/Per

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 15:22
Hej Per

det gør du over pc programmet også.. under activities
Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 22:24

Ja det kan man godt.
Det sker under opsætning af hver enkel aktivitet !

Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Hej alle.

Er der nogen der ved om man kan kode en sekvens af kommandoer til 525, og hvor man gør det?

/Per

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu