recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HASTER! Skal bruge gps hurtigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHASTER! Skal bruge gps hurtigt!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: HASTER! Skal bruge gps hurtigt!
    Sendt: 23-September-2007 kl. 23:38
Jeg er i den uheldige situation, at jeg har lånt min fatters gps og har haft et mindre uheld med den. Nåh ja, mindre og mindre... den røg af holderen og ned på bilgulvet og gider nu ikke tænde, selv ikke med netstikket i. Og garantien? Selvfølgelig udløbet.

Lige nu er han på ferie... men da han bruger den meget, skal jeg have fundet en passende erstatning til ham.

Det er noget af en jungle derude, så derfor vil jeg høre fra det erfarne folk, der kan give input om andre modeller.

Grunden til al den hast er, at jeg selv skal bruge den fra tirsdag til torsdag, da jeg i forbindelse med arbejde skal mange steder hen... og ærlig talt, så mange sider gider jeg ikke til at printe ud fra kraks vejviser.

Jeg skal have en model, der er stabil, prisrigtig (2500 eller derunder), med hurtig omregning af rute og helst uden unødvendigt lir.

Krav:
  • TMC eller mulighed for tilslutning af samme.
  • Nem indtastning.
  • SKAL kunne oplade via netstik og ikke kun via billader.
  • Som minimum Skandinavisk kort.
  • Europakort eller mulighed for at opgradere til det.
Unødvendigt:
  • MP3
  • Billedfremviser
  • FM transmitter
  • Bluetooth
Indtil videre har jeg i løbet at aftenen mange gange stødt på GARMIN Nüvi 250, men et sted læste jeg, at man kun kan oplade den i bilen og at der ikke er mulighed for TMC (ret mig gerne, hvis jeg tager fejl), så.... jeg tror ikke lige, at det bliver den. Ellers en ganske fornuftig model til DK kørsel.

Men hvad findes der så ellers, der kan anbefales på markedet lige nu og kan købes i fysiske butikker til fine priser?

Plz giv lyd så hurtigt som muligt. Tjekker løbende dette indlæg fra arbejdet i morgen og håber at få nogle gode tips fra jer.

Mvh
p-HD
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 08:18

Jeg bruger faktisk min Nokia E50 med Tomtom6.

Virker OK - har en ekstern GPS - Falcom Navi XT

Til top
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 10:16

Hej

Der er også en mulighed med navigon TS7000TE, de har den bl.a. i Halrald Nyborg til 2.495,-. Den har både TMC og Europa kort.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7400&n=10

JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Skovtrold Skovtrold skrev:

Hej

Der er også en mulighed med navigon TS7000TE, de har den bl.a. i Halrald Nyborg til 2.495,-. Den har både TMC og Europa kort.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7400&n=10

Jeg kan varmt anbefale TS7000TE, er lige kommet hjem fra 2 ugers ferie i Sverige  & Finland med denne navigator i bilen. 

Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 20:49

3 Modeller falder i øjnene.

Tomtom910 kan fåes til 2499 i Elgiganten. En super GPS, som blev betegnet som den bedste Gps i sin tid, og som stadig holder niveau, men dog lidt stor og klodset.. Har simpelthen alt, ekslusiv TMC, som dog kan købes ved siden af. http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000LGRASdt1?ProductID=JL DD4QFHbhIAAAEOdzE03xic&CatalogCategoryID=jkPD4QFHd3kAAAE Oxg803xiY

Mio c520

Endnu en GPS som opfylder dit behov. Er som sådan let at taste adresse ind på, men kan godt virke lidt uoverskueligt i begyndelsen.

En anden, og den bedste mulighed er Garmin Nuvi 350 Black, som kun fåes i Elgiganten. En GPs som oser af kvalitet, men efter min mening ville det være bedste med Nuvi360 som koster 3000 kr, som har TMC med i Prisen, Bluetooth og en hjemmeoplader. Rent faktisk har du alt med i sådan en fætter, inklusiv taske og USB-kabel, samt holder osv..

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000LGRASdt1?ProductID=sP XD4QFHDigAAAEOttU03xib&CatalogCategoryID=jkPD4QFHd3kAAAE Oxg803xiY

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000LGRASdt1?ProductID=fl rD4QFHakgAAAESJL0jTjIH&CatalogCategoryID=jkPD4QFHd3kAAAE Oxg803xiY

Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 21:56
HVorfor ikke en TomTom One XL Europa og så en TMC antenne. Ialt ca. 2500,-
Søren
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 22:32
Jeg har været ude for at min heller ikke ville tænde, og der skulle jeg bare trykke en pen i den lille reset hul omme bag på, og så virkede den igen.......det er forsøget værd.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af p-HD p-HD skrev:

Grunden til al den hast er, at jeg selv skal bruge den fra tirsdag til torsdag, da jeg i forbindelse med arbejde skal mange steder hen... og ærlig talt, så mange sider gider jeg ikke til at printe ud fra kraks vejviser.

Jeg skal have en model, der er stabil, prisrigtig (2500 eller derunder), med hurtig omregning af rute og helst uden unødvendigt lir.

Krav:
  • TMC eller mulighed for tilslutning af samme.
  • Nem indtastning.
  • SKAL kunne oplade via netstik og ikke kun via billader.
  • Som minimum Skandinavisk kort.
  • Europakort eller mulighed for at opgradere til det.
Unødvendigt:
  • MP3
  • Billedfremviser
  • FM transmitter
  • Bluetooth
Indtil videre har jeg i løbet at aftenen mange gange stødt på GARMIN Nüvi 250, men et sted læste jeg, at man kun kan oplade den i bilen og at der ikke er mulighed for TMC (ret mig gerne, hvis jeg tager fejl), så.... jeg tror ikke lige, at det bliver den. Ellers en ganske fornuftig model til DK kørsel.

Men hvad findes der så ellers, der kan anbefales på markedet lige nu og kan købes i fysiske butikker til fine priser?

Mvh
p-HD


I mine øjne er det ret vigtig hvilken GPS det er der er gået i stykker. Det er altid lettest at bruge den type man kender i forvejen, uanset hvor meget bedre en anden model er.

Svhv. er TMC ikke vanvittig myttigt i DK, beskederne er sjældne og nogen gange misvisende.
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 23:47
Tak for alle de gode tips!

Jeg har kastet mig ud i en Garmin 250 alligevel. Købte den i Elgiganten og fik den presset ned i pris - den er dog stadig kun på forsøgsbasis (dejligt med 30 dages fuld returret). Den eneste feature, som jeg er allerede er blevet rigtig glad for på denne enhed, er muligheden for at taste adresse ind før postnummer. Vildt dejligt.

Den får lov til at stå din prøve i morgen, når jeg skal til Kloster tæt ved Ringkøbing. Det eneste der ikke var på (men som dog kommer medio december) er Herning motorvejen, men mon ikke at der er skiltning nok til at føre mig på rette vej?

Hvis nogen har nogle tips på, hvordan jeg kan få motorvejen på allerede, så skriv endelig. Enten her eller en privat besked, det må I helt selv om.

sslarsen, jeg så i elgiganten TomTom One XL Europa og overvejede faktisk kort at købe den, men siden jeg ikke havde læst nærmere om denne model, turde jeg ikke... har du personlige erfaringer med denne gps? En liste over for/imod kunne være nyttig.


Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af p-HD p-HD skrev:


sslarsen, jeg så i elgiganten TomTom One XL Europa og overvejede faktisk kort at købe den, men siden jeg ikke havde læst nærmere om denne model, turde jeg ikke... har du personlige erfaringer med denne gps? En liste over for/imod kunne være nyttig.

Jeg er måske ikke den rigtige til at anbefale TomTom fremfor andre enheder, da jeg er involveret i www.tomtom-user.dk forum, hvor der kun snakkes om TomTom.

Jeg har tidligere haft en TomTom Go 910, men går efter den helt store der kommer omkring jul (Go 920).
Men jeg kunne ikke vente længere så jeg købte netop en One XL som jeg ved er rigtig god. Den kommer faktisk i dag med posten.

Men hvis du er glad for den funktion hvor du kan indtaste adresse før by/postnummer, så skal du nok holde dig til Garmin.

Men hvis du derimod vil have en dejlig stor skærm (4,3"), hurtig og stabil navigation samt map share og TMC, så vælg en TomTom.



Redigeret af sslarsen - 25-September-2007 kl. 09:17
Søren
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 10:42

Elgiganten har ikke 30 dages returret på GPS.. De har 6 dages returret på GPS'er i brudt emballage, og 30 dages returret i ubrudt emballage..

Men det burde ihvertfald stå på fakturen, for ellers har du vel ret til de 30 dage, hvi andet ikke er oplyst

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 11:09
Jeg ved ikke, hvor du får de 6 dages returret i brudt emballage fra. Ifølge min faktura står der blot det om 30 dages returret. og på hjemmesiden står følgende:

Fortrydelses-/returret
Elgiganten tilbyder 30 dages returret, og stiller dig dermed bedre end efter forbrugeraftaleloven, der alene giver dig 14 dages fortrydelsesret. For at afgøre om du vil udnytte fortrydelsesretten, har du lov til at afprøve varen, men varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den.

Undtagelser:
  • Lydoptagelser, billedoptagelser og edb-programmer, som f.eks. film, spil og software, kan kun returneres i ubrudt, plomberet emballage
  • På mobiltelefoner ydes 14 dages returret
Retur-/fortrydelsesretten løber i alle tilfælde fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen.

Mig bekendt er GPS ikke en mobiltelefon, så de 30 dage må stadig gælde - bruds eller ubrudt. Så længe at varen er komplet og at man har kvitteringen på det.

Men du må da gerne smide et link ind, hvis du kan bevise det med de 6 dage - for hvis det passer, har jeg jo kun til lørdag til at få afprøvet denne lille sag.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu