recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD lydspor via popcorn hour el. WD tv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD lydspor via popcorn hour el. WD tv ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Emne: HD lydspor via popcorn hour el. WD tv ?
    Sendt: 01-Juli-2010 kl. 15:54
Jeg overvejer en løsning som enten popcorn hour eller WD tv, men mangler lige svar på et spørgsmål.

Hvis nu man har en film liggende, hvor der er tilhørende HD lydspor med. Kan jeg så tilslutte en harddisk med filen, afspille den via en af de to ovennævnte apparater, og så få fuldt udbytte af lyden ? Så vidt jeg kan læse mig til er svaret desværre nej, og jeg tænker derfor på om det kan være sandt ? Jeg påtænker at sende signalet ud gennem WD eller PH, og så via hdmi til receiveren.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så må det vel fungere hvis jeg vælger at tilslutte harddisken til min ps3 istedet, da den kan bitstreame. Er det korrekt, eller er jeg helt forkert på den ? Tongue

På forhånd tak.


Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 16:01
Dit spørgsmål mangler information om hvad format den film du har liggende er i
 
WDTV kan ikke, men Popcorn Hour C-200 og A-200 kan bitstreame HD lyd
Pt. kan de fra Bluray og rippede Bluray foldere/ISO - enten fra intern eller usb harddisk eller over netværk. Fra næste firmware kan de også fra enkelt filer som m2ts/ts eller mkv
 
 
PS3 kan ikke afspille HD audio fra andet end krypterede Bluray skiver - du kan ikke tilslutte en harddisk og afspille nogen former for filer med HD audio bitstreaming.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 16:53
spawn

Super, det gav da en god portion information. Grunden til at der mangler information om filen er blot, at det er et hypotetisk spørgsmål. Jeg tænker nemlig på rippede Blu-ray filer osv. Om man kan rippe sine skiver og smide dem på en disk, og så køre det igennem en popcorn Hour, og så få det fulde ud af lyden stadig ? 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 17:03
ok - jamen det kan man, hvis man lige er opmærksom på et rippe dem rigtigt til et format der understøtter HD audio bitstreaming (og selvfølgelig forudsat man har en receiver der kan dekode HD audio bitstreamet gennem HDMI)
 
Smile 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 17:24
Jamen det sidste det ved jeg at den kan.. det kan den i hvert fald på nuværende tidspunkt :) Der ud over, så vil jeg lige undersøge det med formaterne. Du kan ikke smide et ud af ærmet der fungerer ? Jeg er ikke lige så meget inde i det endnu nemlig, men det skal nok komme. Nu vil jeg lige finde ud af hvad jeg skal købe først Smile

men mange tak for hjælpen i hvert fald, det var perfekt svar Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu