recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD boks: Hvor mange har problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD boks: Hvor mange har problemer?

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Afstemningsspørgsmål: Angiv om I har problemer med boksen
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
253 [88.77%]
32 [11.23%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Skal nok lade være med at spørge til din signalstyrke, men hvor stabil er din internetforbindelse? 



Har ingen anelse om hvor stabil den er. Det er det interne kabelmodem der bliver anvendt, da min normale internet-forbindelse er en ADSL.
Men den var da stabil nok til at jeg kunne vælge filmen og se 3/4 af den.
Men som jeg også skrev, så er det ikke kun min oplevelse med Cinema der fik mig til at skrive indlægget, det er i højere grad den ringe kvalitet på boksen jeg er utilfreds med. Cinema oplevelsen var bare dråben der fik mig til at pille skidtet fra og pakke den væk. Så den bliver returneret i morgen, og så kan jeg prøve igen om et år eller to (Hvis jeg altså ikke  ejer et TV og en HDD-optager med kabel-tuner i til den tid).


Redigeret af mjohansen - 15-Februar-2009 kl. 21:10
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 01:03

Hmmm, det har været en spøjs uge. Jeg har ikke skulle ta' strømmen fra boksen én eneste gang i denne uge. Faktisk så har den virket mere eller mindre upåklageligt, udover bøvl med StartForfra og de sædvanlige små hak/skips på optagede udsendelser. Men alt det sort-skærm halløj, og alt det andet som langt de fleste af jer kender til, så har den opført sig stabilt nok. Andre der har oplevet en forbedring, eller har min boks bare haft en god uge?  

Nu håber jeg ikke at jeg har jinx'et min boks for næste uge.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 11:45
Til gengæld har jeg haft problemer med at optage The Daily Show på DR2. Guiden siger fx at det kommer 23.50 - 00.10 Fint nok. Men da jeg af erfaring ved at tiden eller uret går forkert er jeg nødt til at optage det efterfølgende program for at få slutningen af TDS med. Det har været DR2 Udland - men guiden fortæller sørme at det program kommer 23.50 - 00.20  Så forsøger jeg at optage det får jeg naturligt nok en besked om at der er en konflikt. Nå - i stedet har jeg prøvet at optage manuelt fra 23.45 - 00.30. Men i det tidsrum har der IKKE været sendt TDA 

Redigeret af Stampe - 21-Februar-2009 kl. 11:47
Til top
Sketchpad Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 20:19
Den har stadig væk den der sporadiske "Deja-vu" følelse da
den starter med 14....

tæller ned til 0....

...og så skal jeg tænde den igen hvor den starter fra 14 igen...

tæller ned...

og så tænder!


Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Skal nok lade være med at spørge til din signalstyrke, men hvor stabil er din internetforbindelse? 


Har det nogen betydelse? Og hvordan ser jeg det? Har internet vid TDC, men boksen har internet forbindelse via datastik. På information om internet står der Internet via Kabelmodem og Formindelsesstatus Kabelmodem aktivt, men om det er stabilt ved jeg ikke. Min TDC internet har lidt problem med WiFi, men det kan da ikke betyde noget for boksen?
Leif

Hvis man har Internet via YouSee, kan man oftes ikke benytte forbindelsen via antenneforbindelsen. Så må man bruge Ethernet. Det kan gøres ved at trække kabel fra router til boksen eller trådløst.
Hvis den forbindelse, man anvender, ikke er for stabil, vil det få indflydelse på Cinema.

jeg forstår ikke hvad du mener med det - at internetforbindelsen har indflydelse på cinema? Hvis manden har god nok internetforbindelse med til at bestille en film, og filmen går igang.....hvordan hænger det sammen at internetforbindelsen kan få en film til at stoppe igen..?

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Skal nok lade være med at spørge til din signalstyrke, men hvor stabil er din internetforbindelse? 


Har det nogen betydelse? Og hvordan ser jeg det? Har internet vid TDC, men boksen har internet forbindelse via datastik. På information om internet står der Internet via Kabelmodem og Formindelsesstatus Kabelmodem aktivt, men om det er stabilt ved jeg ikke. Min TDC internet har lidt problem med WiFi, men det kan da ikke betyde noget for boksen?
Leif

Hvis man har Internet via YouSee, kan man oftes ikke benytte forbindelsen via antenneforbindelsen. Så må man bruge Ethernet. Det kan gøres ved at trække kabel fra router til boksen eller trådløst.
Hvis den forbindelse, man anvender, ikke er for stabil, vil det få indflydelse på Cinema.

jeg forstår ikke hvad du mener med det - at internetforbindelsen har indflydelse på cinema? Hvis manden har god nok internetforbindelse med til at bestille en film, og filmen går igang.....hvordan hænger det sammen at internetforbindelsen kan få en film til at stoppe igen..?

Ham jeg svarede har aflever boksen, så det er vel ikke længere aktuelt.
Det jeg mener er, at hvis man har en internetforbindelse, der somme tider har korte udfald, vil forbindelsen til Cinema også smutte, forudsat at det er samme forbindelse, der anvendes. Det gælder også med det indbyggede kabelmodem, hvis antenneforbindelsen er ustabil, kan det også få indflydelse på Cinema.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 20:24

[/QUOTE]

Ham jeg svarede har aflever boksen, så det er vel ikke længere aktuelt.
Det jeg mener er, at hvis man har en internetforbindelse, der somme tider har korte udfald, vil forbindelsen til Cinema også smutte, forudsat at det er samme forbindelse, der anvendes. Det gælder også med det indbyggede kabelmodem, hvis antenneforbindelsen er ustabil, kan det også få indflydelse på Cinema.

[/QUOTE]

ok - det var jeg ikke klar over. jeg troede blot boksen brugte internetforbindelsen når der skal bestilles film, og ikke at den har brug for at være koblet op konstant imens man ser filmen. er det det du mener?

Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Ham jeg svarede har aflever boksen, så det er vel ikke længere aktuelt.
Det jeg mener er, at hvis man har en internetforbindelse, der somme tider har korte udfald, vil forbindelsen til Cinema også smutte, forudsat at det er samme forbindelse, der anvendes. Det gælder også med det indbyggede kabelmodem, hvis antenneforbindelsen er ustabil, kan det også få indflydelse på Cinema.

[/QUOTE]

ok - det var jeg ikke klar over. jeg troede blot boksen brugte internetforbindelsen når der skal bestilles film, og ikke at den har brug for at være koblet op konstant imens man ser filmen. er det det du mener?

[/QUOTE]

Den henter ikke filmen ned men streamer den..
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 23:51

Nå, denne gang da den valgte at hakke konstant på AV2 outputtet, huskede jeg lige at slå over på AV1 for at se om den gjorde det samme dér, og det gjorde den naturligvis. Så kabler og Panny recorder are in the clear, I guess. Er sgu helt glad for at jeg lånte min mors Sagem60, så man rent faktisk kan stole på at de ting man opta'r vil blive optaget, og ikke bliver en stor omgang hakke-fest.

Gad vide hvad der går galt, når den sender hakkeri ud på AV1 og AV2, for via HDMI er der ingen hakkeri samtidig. Og til tider kan man sagtens få optaget noget uden problemer, og så lige pludselig, på et andet tidspunkt, så begynder outputtet at hakke helt ud af det blå.

Opdatering som fikser dette, tak.

Til top
danorum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 01:12
Altså: enten har man problemer med boksen, eller også har man det ikke!
Det er muligt, man har forståelse for problemet - eller kender en workaround - men man har da stadig problemer og bør derrfor stemme derefter
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

ok - det var jeg ikke klar over. jeg troede blot boksen brugte internetforbindelsen når der skal bestilles film, og ikke at den har brug for at være koblet op konstant imens man ser filmen. er det det du mener?



Det var jeg heller ikke klar over: at den konstant har brug for internettet?
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

ok - det var jeg ikke klar over. jeg troede blot boksen brugte internetforbindelsen når der skal bestilles film, og ikke at den har brug for at være koblet op konstant imens man ser filmen. er det det du mener?



Den henter ikke filmen ned men streamer den..


Hvis den streamer via nettet, hvor meget Internet forbrug er der så? Det ville være temmelig rart at vide.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu