recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD boks: Hvor mange har problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD boks: Hvor mange har problemer?

 Besvar Besvar Side  <1 141516
Afstemningsspørgsmål: Angiv om I har problemer med boksen
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
253 [88.77%]
32 [11.23%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

ok - det var jeg ikke klar over. jeg troede blot boksen brugte internetforbindelsen når der skal bestilles film, og ikke at den har brug for at være koblet op konstant imens man ser filmen. er det det du mener?



Den henter ikke filmen ned men streamer den..


Hvis den streamer via nettet, hvor meget Internet forbrug er der så? Det ville være temmelig rart at vide.

Hvis du ikke har internet via YouSee, er du på nettet via antennekablet og så er forbruget jo underordnet. Er du på nettet via YouSee er forbruget også underordnet, da din pris er uændret. Hvorfor vil det egentligt være temmeligt rart at vide?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Den henter ikke filmen ned men streamer den..


Hvor har du den oplysning fra?

Svjv. bliver den sendt over DVB-C.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Den henter ikke filmen ned men streamer den..


Hvor har du den oplysning fra?

Svjv. bliver den sendt over DVB-C.

Betyder det, at man kan bestille film og bruge StartForfra over DVB-C uden at være på internettet? 
Dette indlæg er ikke en del af diskussionen om streamer eller ej.



Redigeret af joern.loenborg - 24-Februar-2009 kl. 11:01
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 11:09
Den bruger efter hvad andre har skrevet internettet til selve kommunikationen ved bestilling af Cinema - og så tilsyneladende også ved "bestilling" af StartForfra.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Den bruger efter hvad andre har skrevet internettet til selve kommunikationen ved bestilling af Cinema - og så tilsyneladende også ved "bestilling" af StartForfra.

Vil det sige, at du mener, at det i princippet foregår på samme måde som med en Sagem 60, hvor bestilling går via telefonen?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 11:37
Efter meget besvær med kundeservice og deres formåen med at få fumlet rundt i deres eget system og yderlige vente på at modtage en erstatningsboks for den boks jeg fejlmeldte i November, valgte jeg at sende en email i sidste uge hvori jeg ville ophæve mit køb.
2 dage senere fik jeg en mail tilbage hvor de undskyldte sagsforløbet og ville kreditere mig tilbage til købsdatoen af boksen (lancerings dagen).

Dette skulle man nok have gjort allerede i December eller starten af Januar - men jeg har åbenbart lidt for meget tiltro til kundeservice folket.

Endnu engang vovede jeg mig ned en tdc butik og lejede denne gang en hd-boks med hd, denne blev tilsluttet og gik igang med at opdatere - dette virkede fint og den genstartede, lige siden er den så fortsat med at genstarte indtil man slukker for strømmen - så hard booter maskinen og fungerer fint i 1-10 minutter hvorefter den genstarter i et uendeligt loop indtil processen med at slukke for strømmen gentages.

Skal så hertil siges at min hd-boks uden hd samt min sagem60 fungerer helt upåklageligt på samme antenne kabel og tv.

Nu kommer der så en tekniker ud og kigger på det, hvad han skal kigge på forstår jeg ikke da det er isoleret til boksen alene.


Redigeret af M-P-A - 24-Februar-2009 kl. 11:39
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 141516
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu