recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 155156157158159 164>
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:26
Har 2 STK og det er samme fejl på begge.
Den Ben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:26
Kan godt fange kanalerne
Den Ben
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 23:17
MCE med 2*2 tunere - Yousee
jeg fik også pixeling på især dr2  og tv2 news.

Jeg mener at signalet er øget i kvalitet, hvilket øger datamængden.

tjek dine kabler - jeg har skiftet fra CAT5 til CAT6 hvilket har løst problemet. 
før dette havde jeg problemer med en strømforsyning til en switch.


Redigeret af espersen - 27-Marts-2017 kl. 00:32
;o)
Til top
Mahave Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mahave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 23:39
Har også haft problemer med pixelering efter yousee har ændret i deres kanal område.
Det er især galt med bla. dr2 og charlie.

Køre mine hdhomeruns igennem dvblink og over i windows media center.

Køre jeg det direkte igenenm windows media center fra tunerne. Så er der ingen problemer

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

MCE med 2*2 tunere - Yousee
jeg fik også pixeling på især dr2  og tv2 news.

Jeg mener at signalet er øget i kvalitet, hvilket øger datamængden.

tjek dine kabler - jeg har skiftet fra CAT5 til CAT6 hvilket har løst problemet. 
før dette havde jeg problemer med en strømforsyning til en switch.
lyder underligt. CAT5e kabler kan jo også klare gigabit, så det burde ikke give problemer. Hvis du er gået fra CAT5e UTP til CAT6 S/FTP kan det måske være noget mht. støj.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 09:44
Hvilket firmware kører I med?


Redigeret af Benu - 27-Marts-2017 kl. 09:45
Den Ben
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 09:46
enig - jeg skiftede kabler da de var lidt blandede cat5 - og da eet kabel viste sig at være problemet så skiftede jeg resten til shielded Cat6 i passende længder.
tjek også antenne-kabel til tunerne

kører med nyeste firmware

Redigeret af espersen - 27-Marts-2017 kl. 09:50
;o)
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 12:47
Har også checket kabler. Er det den helt gamle sd homerun I har?
Den Ben
Til top
Mahave Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mahave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 19:17
Det er denne jeg bruger 2stk af: hdhomerun hdhr3-eu
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2017 kl. 17:56
Fik udskiftet den ene strømforsyning - fik den til at fungere korrekt, har ikke lige fået testet om det også har indflydelse på den anden enhed. Tak for rådet.
Den Ben
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 09:34
Hej.
Jeg har 2 stk 2 kanal homeruns til antenne som jeg modtager fra Tommerup senderen.

Er det muligt at lave noget dekodning af de andre stationer på signalet ?
 Og beholde mine homeruns.

hilsen smedev
smedev
Til top
ALIE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ALIE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 23:38
Hejsa nogen der ved om kanaler fra Yousee boxen kan kan bruges med sådan en? Har gået sådan en efter vore pakke fik en kæmpe nedgradering. Den er bare så irriterende lukket kan ikke overføre optagelser til pc, kan ikke få en box til Mere inden et værelse så kun stuen har gavn af den.   

Redigeret af ALIE - 03-Juni-2017 kl. 23:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 155156157158159 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu