recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI 2.0 til 4K vs. HDMI 2.2 med HDCP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI 2.0 til 4K vs. HDMI 2.2 med HDCP?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI 2.0 til 4K vs. HDMI 2.2 med HDCP?
    Sendt: 17-Maj-2017 kl. 14:14
Der er kommet en ny standard HDMI 2.2 med DHCP.

Jeg har selv en projektor Full HD 1080P

Nu er det store spørgsmål, der er nogen af jer, der har oplevet problemer på 4K Tv og projektor, med at der intet billede, er med HDMI 2.0, på jeres udstyr.

Kan der forventes, at jeg vil få fremtidige problemer, med at få et billede signal, når jeg kun kører med HDMI 2.0 ud af min HDMI/Audio processor fra Meridian?

Er det nok hvis jeg bruger HDMI 2.2 fra fx en tv boks ind i processoren og HDMI 2.0 til billede ud, vil det omgå DHCP, til fremtidig 4k projektor?

Er der nogen der har erfaringer, fremtidige erfaringer, er også kært velkomne.


Redigeret af JackD84 - 17-Maj-2017 kl. 14:15
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 14:35
Fandt dette.

Så DHCP 2.2 er vist i et HDMI 2.0 kabel i en artikel.

I praksis er det meste indhold i Dolby Vision i Ultra HD og kræver HDCP 2.2 kopibeskyttelsen, som kun er tilgængelig fra HDMI 2.0 og op.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 14:54
Er det mon ikke HDMI 2.1, du henviser til?

Den blev vedtaget tidligere på året, som jeg lige husker det, men produkter med HDMI 2.1 er vist et år eller to ude i fremtiden endnu. Af samme grund overvejer jeg kraftigt at indkøbe en surroundreceiver med Dolby Atmos senere på året, da jeg allerede har investeret i højttalere dertil, så jeg også kan nyde denne lydtilføjelse.

Ellers var det jo oplagt at afvente HDMI 2.1 og skifte de enkelte dele over tid.

Mvh. Jørgensen

Mvh. Jørgensen
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 15:22
DHCP 2.2. 

Jeg har vist fundet svar, på mit eget spørgsmål. HDCP er kommunikation mellem enheder. Det  ske i tv/projektor.

Derfor det store spørgsmål egentlig, vil et tv med HDMI 2.0 vise et billede med en BD afspiller med DHCP 2.2 port. Svaret er, nej. og så er der den nye standard, HDMI 2.1 som du refererer til.

Citat; ''High-bandwidth Digital Content Protection or HDCP.''

Citat; Why is it bad? Older TVs with HDCP 2.1 may inadvertently block 4K signal from HDCP 2.2 devices like Blu-ray players, stereo receivers, soundbars and game consoles''


Redigeret af JackD84 - 17-Maj-2017 kl. 16:41
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 16:12
Det er nitten, at ''os'' der har udstyr, der ikke er kompatible fx surround reciever, skal trække separat HDMI kabel, til projektor, der har HDCP 2.2 fra de nye Blu-ray afspillere der kommer med HDCP 2.2.

Det gør det hele lidt bøvlet,  i fx Dolby Vision, er der metadata, der indeholder information om, hvordan tv/projektor skal håndtere, HDR signalet. Det er samme skrue igen, som da den foregående HDCP, standard kom.

Synes de skyder sig lidt i foden, filmselskaberne med disse standard, da materiale ikke kan kopireres digitalt og at der ikke er billede, hvis DHCP standard, ikke er understøttet.


Redigeret af JackD84 - 18-Maj-2017 kl. 13:22
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 16:36

Flatpanels HDMI 2.1


Så blev jeg det klogere. Det går da godt nok stærkt. Med eARC. og op til 10K understøttelse. Det bliver spænderne i fremtiden. Det kan være den nye ''projektor'' der kommer i stuen, engang er med Laser. Har svært ved at se, at de nuværende pærer, som den der sidder i min nuværende projektor, kan klare distancen, i fremtiden.
Hvad, vi køber i dag, er forældet i morgen Shocked


Redigeret af JackD84 - 17-Maj-2017 kl. 20:29
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 17:02
Ja, det er et ræs. Smile

Også derfor jeg ikke gider vente på HDMI 2.1 i denne omgang, da min øvrige kæde kun er Full-HD, så det må vente til næste opgraderingsrunde, som behovet måtte opstå.

Tak for links i øvrigt. Edit. Det ene link, Flatpanels,  henviser til din egen tråd.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 17-Maj-2017 kl. 17:03
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 17:21
Så er det rettet. Ja, det går utroligt stærkt. Ja, jeg ''nøjes'' også med FullHD. Der er ikke så meget kildemateriale endnu.

Film er også dyre, i 4k, men mon ikke de kommer til fornuft og sænker priserne. Jeg glæder mig, til at se, de første film, med Dolby Vision, i biografen, med varierende HDR, der ligges i metadata. Vi må håbe filmselskaberne vil betale et nyt honorar til Dolby og biograferne opgraderer projektorer løbende. Det koster kassen, for de biografer, der hele tiden, har det nyeste udstyr. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu