recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI ARC - Nad/Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI ARC - Nad/Panasonic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI ARC - Nad/Panasonic
    Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 09:58
Jeg har fået min Nad T757v2, så den nu har ARC. Det vil jeg gerne have aktiveret til Netflix via tv´et, da jeg som bekendt kun har 4K herover.

Men jeg kan ikke få det til at virke. HDMI ARC er sat til på receiveren og når jeg slår over på tv, skriver receiveren ganske rigtigt hdmi arc, og volumen kan styres via fjernbetjeningen til tv´et.
Men der kommer bare ingen lyd ud.

Nogen gode bud? Mit tv er Panasonic CX700 og tænker det er her der sker et eller andet.

hdmi er tilsluttet hdmi2 for arc


Redigeret af Bromberg5 - 02-Oktober-2015 kl. 10:05
Til top
ingolfstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ingolfstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 14:57
Ja, et bud ville være at spørge, om du har prøvet at pille ved lyd output på Tv'et i indstillinger? 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 15:55
Nope. Output er "hjemmebiograf" og virker fint med spdif, bare ikke hdmi og arc.
Lydinstilling er multikanal. Men kan forstå det tv jeg har er noget ustabilt ift lyd output.
Har også prøvet der ingen lyd kunne komme, før jeg prøvede at opdatere
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 16:02
Kan det tænkes at det ikke er alle HDMI portene på dit TV der har ARC og at du er kommet til at bruge en af dem uden? Sådan er det i det mindste på nogle TV.
 
EDIT: Never mind. Overså at du allerede havde sat den i den rigtige port.


Redigeret af Trumle - 20-Oktober-2015 kl. 16:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 17:14

Er Reciver sat op til at hente TV lyd på HDMI. (HDMI Out ARC).?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 17:59
Ja det er den og den skriver også arc i displayet..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 18:33

Har du prøvet med andet kabel, for at udelukke en e.v.t fejl der.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 19:26
Den kan have noget med NAD's implementering af HDMI/ARC at gøre.

Har du en anden "ARC-klar" receiver "på lager" du kan prøve med?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 20:09
Ja jeg har haft et par kabler på, men droppede det lidt da spdif virkede og jeg i den forbindelse maks for brug for almindelig dts og dd.

Jeg har desværre kun mine t757 x2 at forsøge med:) og så vigtigt er det ikke længere nu spdif virker, at jeg vil pille alt fra igen (det er så skide besværligt i det møbel da pladsen er absolut udnyttet i dybden:)
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 10:20
kan du bruge denne vejledning på dit Pana TV, det virker på mit GT50
men det er jo ikke same styre system.

http://www.panasonic.com/mobile/consumer/2012vieratips/vieratips.asp?lang=en&model=GT50
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu