recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI swicth. 1 indgang, 2 udgange. ARC + CEC ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI swicth. 1 indgang, 2 udgange. ARC + CEC ???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI swicth. 1 indgang, 2 udgange. ARC + CEC ???
    Sendt: 03-April-2023 kl. 21:18
Jeg synes jeg har svært ved at finde en switch, som kan lave dette setup for mig og som støtter CEC og ARC.

Der skal således være én indgang og 2 udgange, som jeg så kan vælge imellem afhængig af hvilken lydenhed jeg vil bruge.

Er der nogen der har erfarringer med det?



Redigeret af Tobster - 03-April-2023 kl. 21:23
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 07:31
Er det ikke en splitter du skal bruge af å
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 07:38
Jo, men har udfordringer med at finde den rette.

Har købt en med 1x ud og 2x ind og regnede med at når nu hdmi er bi-directionel, så kunne jeg bare skabe forbindelsen uafhængig af hvad der var ind og ud, men det virkede det desværre ikke. 
Altså bruge de 2 IN til henholdsvis soundbar og Amp, og så OUT til TV'et.


Redigeret af Tobster - 04-April-2023 kl. 07:46
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

...
Har købt en med 1x ud og 2x ind og regnede med at når nu hdmi er bi-directionel, så kunne jeg bare skabe forbindelsen uafhængig af hvad der var ind og ud, men det virkede det desværre ikke. 
..
HDMI er ikke bi-directional, ARC (Audio Return Channel) er envejs med hvad der lidt groft sagt svarer til en envejs S/PDIF forbindelse, og HDMI envejs billed+audio(forward). Wink
Men kan desværre ikke lige linke til et svar på noget brugbart.
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 10:03
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Klaus

Tak - har set på den tidligere, men er i tvivl om den virker efter hensigten.
Ud fra specs skulle det jo kunne lade sig gøre...
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 18:41
Det virkede så desværre ikke.
CEC kører, men ARC giver ingen lys.

Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2023 kl. 13:13
Jeg havde kigget på en HDFury Arcana eller Vertex2 hvis du skal bruge CEC og ARC. Det er et premium produkt der løser dit problem.

De kan evt købes på Amazon.de og sendes tilbage hvis det ikke virker.
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2023 kl. 13:24
Spændende.
Dem vil jeg se nærmere på. 
Har prøvet 2 forskellige switches nu og ingen af dem virkede... 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu