recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til 30 kr er  det ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til 30 kr er det ok?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI til 30 kr er det ok?
    Sendt: 21-November-2009 kl. 00:43
Hejsa
har købt i tyskland en 1 meters hdmi til den nette sum af 30 kr (sammen med en masse sat grej så porte er 0)skal fra sat  boks til tv
Mener at have læst at kvalitet er næsten lige meget korte længder -  er det rigtig?
eller kan det gå udover billeder kvaliteten??
 
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 01:34
Hvis det virker, så virker det.
Det eneste der kan være, er samlekvaliteten, men så længe du har et billede,
så skulle det fungere
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 10:49
super jeg mente det nok det var sådanTongue
men jeg forstår bare ikke at det ikke sådan med digital koaxsial?Der har jeg ihvertfal en 300 kr. fra min sqezess til av og en optisk fra recorder også lidt dyrer, til AV efter vejledning fra butikken ?
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:20
For at forklare ideen med dyre kabler til digital lyd, skal man først have begreberne på plads:

Digital information vil stort set altid blive lagret og transmitteret i en eller anden analog indpakning. Man kan jo ikke bare lagre og sende 0'er og 1-taller. De skal laves om til et eller andet fysisk, som kan lagres eller overføres. Det kan f.eks. være en spændingsværdi eller en pulslængde, som begge er særdeles analoge.

Det gør normalt ikke noget, for ideen med digital information er, at så længe man kan genkende den digitale information uden fejl, kan man smide den analoge indpakning væk og nøjes med at sende den digitale information videre (naturligvis i en ny analog indpakning). Dermed kan man kopiere og transmittere i en uendelighed uden forringelse.

Desværre har en stor del af de mennesker, som udvikler udstyr til digital lyd, tilsyneladende ikke forstået dette helt grundlæggende princip, og derfor ryger en del af den analoge indpakning ofte med hele vejen til D/A-konverteren. Her tænker jeg især på jitterfølsomhed, hvor D/A-konvertere ofte lader sig påvirke af, om de digitale data modtages på det helt rigtige tidspunkt, selv om timingen reelt er en del af den analoge indpakning.

Derfor kan det ikke afvises, at kvaliteten af et signalkabel til digital lyd vil have indflydelse på lydkvaliteten. Men det er vigtigt at forstå, at det i så fald skyldes en mangel ved D/A-konverteren.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:39
Det er altså ikke helt så simpelt. En del billige HDMI kabler kan ikke leve op til standarden 1.3, ligesom samme billige kabler heller ikke kan klare overførsel af f.eks. 48 bit.
 
Så det bedste man kan gøre er jo, at kende specifikationerne på de kabler man vil købe, og disse specifikationer er desværre ikke altid lige tilgængelige i de billige kabler Smile


Redigeret af Hother - 21-November-2009 kl. 12:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er altså ikke helt så simpelt. En del billige HDMI kabler kan ikke leve op til standarden 1.3, ligesom samme billige kabler heller ikke kan klare overførsel af f.eks. 48 bit.

Du må jo have overset forudsætningen "Hvis det virker..." tidligere i tråden.

Naturligvis kan den analoge kvalitet af et kabel blive så dårlig, at det digitale signal ikke længere kan genkendes fejlfrit af modtageren. Men så er vi uden for forudsætningen "Hvis det virker...".


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er altså ikke helt så simpelt. En del billige HDMI kabler kan ikke leve op til standarden 1.3, ligesom samme billige kabler heller ikke kan klare overførsel af f.eks. 48 bit.

Du må jo have overset forudsætningen "Hvis det virker..." tidligere i tråden.

Naturligvis kan den analoge kvalitet af et kabel blive så dårlig, at det digitale signal ikke længere kan genkendes fejlfrit af modtageren. Men så er vi uden for forudsætningen "Hvis det virker...".


Hvis det virker - jo det er jo meget godt, hvis man ikke ved hvad man køber og i forhold til det udstyr man har. Min Pioneer BDP-LX91 kan netop ikke benytte et billigt HDMI kabel fordi den kan overfører 48 bitSmile Og så får man i givet fald bare ikke noget billede.
 
Men der er efterhånden en vis opfattelse af, at man kan købe et hvilket som helst billigt HDMI kabel som helst - og det har ingen betydning. Det kan man såmænd også i de fleste tilfælde. Men man skal altså være opmærksom på hvilket udstyr man har - og hvad det ultimativt kan præstereSmile


Redigeret af Hother - 21-November-2009 kl. 13:23
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 13:37
Fint. Hvis det ikke virker med dit udstyr, så er du udenfor forudsætningen "Hvis det virker...".


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Fint. Hvis det ikke virker med dit udstyr, så er du udenfor forudsætningen "Hvis det virker...".


Jamen det er slet ikke det jeg mener (virker/virker ikke). Man er da nødt til at sætte sig ind i hvilket udstyr man har, og havd det kræver af ditten og datten. Ellers så køber man da forkert ind.
 
Og det er derfor at jeg synes at den er for langt ude at bruge sætningen  - virker/virker ikkeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 15:20
Et dyrt kable, kan være dyrt på grund af en flot designe og et navn, ikke fordi at der virker beder end en billig HDMI kable.

Nogle HDMI kable er bare dyre fordi at de er et dyrt navn på det, så som HDMI kable fra bla. NODOST, som så komme med en woodo forklaing på hvorfor dette kable er så meget dyrt og bedere end et billig ditto.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et dyrt kable, kan være dyrt på grund af en flot designe og et navn, ikke fordi at der virker beder end en billig HDMI kable.

Nogle HDMI kable er bare dyre fordi at de er et dyrt navn på det, så som HDMI kable fra bla. NODOST, som så komme med en woodo forklaing på hvorfor dette kable er så meget dyrt og bedere end et billig ditto.
Jamen jeg kommer ikke med en woodo forklaring på, at man skal købe et dyrt kabel. Jeg kommer med en forklaring om, at et HDMI kable fra YouSee (leveret med en Samsung boks) altså ikke spiller sammen med min Pio BD afspiller og en Pio receiver. Hvorfor? ....fordi min BD afspiller naturligvis er sat til "High speed", og her man så sort skærm  - indtil man udskifter til et andet kabel, som desværre også er dyrere.
 
Pioneer gør såmænd også opmærksom på i brugermanualen, at et standard HDMI kabel ikke vil fungere, men der i mod et "High Speed HDMI Cable). Hvad der så ligger i det, skal jeg ikke gøre mig klog på.
 
Om man så kan få andre billige 30 kroners HDMI kabler der virker - det ved jeg så ikkeSmile
 
Og YouSee kablet fejler skam intet, bare jeg benytter det et andet stedWink
 
Edit:
Fandt for øvrigt denne forklaring fra HDMI ORG:

HDMI 1.3:

  • Higher speed: HDMI 1.3 increases its single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps) to support the demands of future HD display devices, such as higher resolutions, Deep Color and high frame rates. In addition, built into the HDMI 1.3 specification is the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds.
  • Deep Color: HDMI 1.3 supports 10-bit, 12-bit and 16-bit (RGB or YCbCr) color depths, up from the 8-bit depths in previous versions of the HDMI specification, for stunning rendering of over one billion colors in unprecedented detail.
  • Broader color space: HDMI 1.3 adds support for “x.v.Color™” (which is the consumer name describing the IEC 61966-2-4 xvYCC color standard), which removes current color space limitations and enables the display of any color viewable by the human eye.
  • New mini connector: With small portable devices such as HD camcorders and still cameras demanding seamless connectivity to HDTVs, HDMI 1.3 offers a new, smaller form factor connector option.
 


Redigeret af Hother - 21-November-2009 kl. 16:33
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 16:36
Spå ville du også kunne komme ud for at et dyrt kabel heller ikke virker, hvis det ikke er et High Speed kabel og så har det ikke noget med prisen at gøre. Man kan også få High Speed kabler til lidt over 100 kr om de så virker kan jeg ikke sige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu