recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til 30 kr er  det ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til 30 kr er det ok?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Jeg synes han skal købe det de 30 kr, og hvis det hele ser og høres som det skal, er den jo i vinkel  Wink
tjhaa den er ihvertfal allerede købt sammen med noget Sat grej så nu må vi se - om man kan se noget med den Smile- men jeg kan godt følge lidt dig Hother - grejet skal tilpasses den ydelsen man ønsker sagt som en hovedregel - jeg kan dog ikke teste op mod de dyre HDMI - da ingen af dem jeg har har kostet over en hundWink   
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Trådstarteren spørger i princippet om hvorvidt et HDMI kabel til 30 kr er lige så godt som et dyrere.
 
Nej, han spørger specifikt om det kan gå ud over billedkvaliteten at bruge hans 30 kroners kabel. Til dét er svaret, at hvis han sætter det til og det virker, så går det ikke ud over billedkvaliteten. Hvis han sætter det til og det ikke virker, så skal han købe et bedre kabel.
 
Så kan man bagefter diskutere om det generelt er en god eller en dårlig idé at spilde sin tid på at prøve discount-kabler for at finde ét der virker, i stedet for bare at købe noget ordentligt fra starten og vide at det virker. Mht. producenters anprisninger der ikke altid holder, så er der producenter der garanterer specifikke ting ved specifikke længder af en given model. Eksempelvis Audioquest, her har forhandleren en oversigt over hvilket kabel der garanteres med hvilke features (f.eks. Deep Color som du nævner) i hvilke længder, sådan at du kan gå ind og sige: Jeg vil have et 3 meters HDMI-kabel der virker med 1080P i Deep Color - fint, så kan du bruge et HDMI-A. Hvis du vil have et 9 meters kabel der virker i Deep Color, så skal du bruge et HDMI-1. Det er en reel garanti, dvs. virker det ikke kan du få pengene tilbage. Dette kræver som du siger at man (eller forhandleren!) lige sætter sig ind i hvordan produktet fungerer. Men det ændrer ikke på at hvis man sætter et 30 kroners kabel til og er heldig at det virker, så går det ikke specifikt ud over billedkvaliteten. Sandsynligheden for at det ikke bliver ved med at virke, er imidlertid ret meget til stede.
 
Som forhandler har jeg ikke "råd" til at spille lotto med om det virker eller ej, det kan koste mig både en utilfreds kunde og ekstra kundebesøg. Derfor tilbyder jeg kun Audioquest løsningen, og hvis man vil prøve lykken med discount-kabler, så er det for egen regning. Med andre ord, kører jeg ud til en kunde og konstaterer at et Audioquest kabel jeg har solgt, ikke virker i det system jeg har solgt det til, så bliver kablet byttet. Kører jeg ud til en kunde der har to apparater jeg har solgt, men har tilsluttet det med et discount-kabel der skaber problemer, så sender jeg en regning for besøget. Dén forskel er jo også en del af prisen i et mærkevare-produkt, hvilket jeg synes nogle har en tendens til at negligere. Blandt andet derfor har jeg det helt fint med at sælge et 400,-s kabel, selv om et 30,-s kabel kan vise sig i NOGLE situationer at give samme resultat rent billedmæssigt. Definitionen af "virker" eller "ikke virker" er ikke så firkantet som den ofte bliver gjort til, et problematisk kabel kan sagtens give periodiske problemer som man måske ikke lige intuitivt vil tilskrive kablet.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 20:03
Off topic:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fordi min BD afspiller naturligvis er sat til "High speed", og her man så sort skærm  - indtil man udskifter til et andet kabel, som desværre også er dyrere.
 
Pioneer gør såmænd også opmærksom på i brugermanualen, at et standard HDMI kabel ikke vil fungere, men der i mod et "High Speed HDMI Cable). Hvad der så ligger i det, skal jeg ikke gøre mig klog på.
 
Om man så kan få andre billige 30 kroners HDMI kabler der virker - det ved jeg så ikkeSmile
 
Og YouSee kablet fejler skam intet, bare jeg benytter det et andet stedWink
 
Edit:
Fandt for øvrigt denne forklaring fra HDMI ORG:

HDMI 1.3:

  • Higher speed: HDMI 1.3 increases its single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps) to support the demands of future HD display devices, such as higher resolutions, Deep Color and high frame rates. In addition, built into the HDMI 1.3 specification is the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds.


Øhh, hvad er det lige du skal bruge Highspeed til ?

Det kunne jeg godt tænke mig en forklaring på ?

On topic:

Hvis du har et ganske "normalt" anlæg så er et 30,- kroners kabel som viser billede ligeså godt som et Nordost Supra HighDeluxe ultracore Latex silver atom kabel til 50.000,-. just my 2 cents.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 20:05
Understøttes nogle af de ting som du snakker om Hother, overhovedet i nogle medier?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Understøttes nogle af de ting som du snakker om Hother, overhovedet i nogle medier?
Både og. Som nævnt længere oppe tråden, så kan min Pioneer BD fyrer 48 bit af i deep color. Men der findes så ikke rigtigt noget i deep color. Og for at kunne kunne fyrer 48 bit af, så skal man benytte high speed.
 
Og jeg har så prøvet et billigt standard ved High Speed indstillingen, og her er der intet billede fra BD afspilleren - hvilket Pioneer i sin bruger manual også oplyser.
 
Jeg kan forestille mig at flere andre fabrikater med dyrere afspillere har samme hurdle.
 
Der er så nogen der mener, at man alt andet lige faktisk få et bedre billede med 48 bit (uden egentligt deep color medie) kan jo så ikke seSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Off topic:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fordi min BD afspiller naturligvis er sat til "High speed", og her man så sort skærm  - indtil man udskifter til et andet kabel, som desværre også er dyrere.
 
Pioneer gør såmænd også opmærksom på i brugermanualen, at et standard HDMI kabel ikke vil fungere, men der i mod et "High Speed HDMI Cable). Hvad der så ligger i det, skal jeg ikke gøre mig klog på.
 
Om man så kan få andre billige 30 kroners HDMI kabler der virker - det ved jeg så ikkeSmile
 
Og YouSee kablet fejler skam intet, bare jeg benytter det et andet stedWink
 
Edit:
Fandt for øvrigt denne forklaring fra HDMI ORG:

HDMI 1.3:

  • Higher speed: HDMI 1.3 increases its single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps) to support the demands of future HD display devices, such as higher resolutions, Deep Color and high frame rates. In addition, built into the HDMI 1.3 specification is the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds.


Øhh, hvad er det lige du skal bruge Highspeed til ?

Det kunne jeg godt tænke mig en forklaring på ?

On topic:

Hvis du har et ganske "normalt" anlæg så er et 30,- kroners kabel som viser billede ligeså godt som et Nordost Supra HighDeluxe ultracore Latex silver atom kabel til 50.000,-. just my 2 cents.
Se mit indlæg oven overSmile
 
Resten synes jeg Otto så fornemt beskriver.
 
Og for lige at slå det fast med 7 tommer søm, jeg har intet i mod billige HDMI kabler, jeg benytter dem i øvrigt selv til min Samsung boks, og anbefaler meget ofte f.eks. til enheder hvor jeg ved at det intet betyderWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 22:09
Hej,
 
Nu kan man købe SUPRA HDMI kabler fra ca. 200 kr. De virker super godt og har en rigtig god byggekvalitet. Jeg har druppet alle de billige - nogle gange virker de ok og andre gange bander man dem langt væk. Jeg bruger kun SUPRA HDMI kabler og de virker hver gang super.
 
Mvh. Torben
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Understøttes nogle af de ting som du snakker om Hother, overhovedet i nogle medier?
Både og. Som nævnt længere oppe tråden, så kan min Pioneer BD fyrer 48 bit af i deep color. Men der findes så ikke rigtigt noget i deep color. Og for at kunne kunne fyrer 48 bit af, så skal man benytte high speed.
 
Og jeg har så prøvet et billigt standard ved High Speed indstillingen, og her er der intet billede fra BD afspilleren - hvilket Pioneer i sin bruger manual også oplyser.
 
Jeg kan forestille mig at flere andre fabrikater med dyrere afspillere har samme hurdle.
 
Der er så nogen der mener, at man alt andet lige faktisk få et bedre billede med 48 bit (uden egentligt deep color medie) kan jo så ikke seSmile


De samme mennesker som mener at kunne se forskel fra billige BD-afspillere til dyre?

Forstået rigtigt, så får man intet ud af at benytte high-speed, idet det ikke understøttes af noget som helst medie?

Alt andet må jo være en placebo effekt.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 23:09
Fordelene ved dyre kabler er alene byggekvaliteten (f.eks. stik og tykkelse på ledere, renhed i materiale=ledeevne osv.) - herunder også hvor lange kabeltræk man kan lave. At nogen kan se forskel må tilskrives fantomsyn ;)

Enten så virker det eller også virker det ikke.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Understøttes nogle af de ting som du snakker om Hother, overhovedet i nogle medier?
Både og. Som nævnt længere oppe tråden, så kan min Pioneer BD fyrer 48 bit af i deep color. Men der findes så ikke rigtigt noget i deep color. Og for at kunne kunne fyrer 48 bit af, så skal man benytte high speed.
 
Så du har en guldmaskine på tv reolen, men ikke råmatrialet som skal til for at maskinen egentlig kan køre?   feeedt!     Held og lykke med dit visionære guldæg...
og så forsøger du endda at købe de tilgængelige råmatrialer selvom guldet aldrig kommer ud af maskinen?

Du blev da taget godt ved næsen, da nogen forklarede det var det optimale..
 


Redigeret af pendec - 22-November-2009 kl. 08:37
Til top
aulkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 06:03

Jeg har supra og nordostkabler i min hjemmebio. Købte fire  2 meterkabler til min far for 60 kr på ebay og har afprøvet dem i min hjemmebio. Og kan ikke se forskel, så prøv at købe sådanne fire og hvis to af dem ikke virker, så er det stadig rigtigt billigt...

John K :o)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der er så nogen der mener, at man alt andet lige faktisk få et bedre billede med 48 bit (uden egentligt deep color medie) kan jo så ikke seSmile

Lad mig lige forstå det ret. De mener, at man kan opnå bedre billeder ved at overføre et ikke-48 bit billedsignal som 48 bit fra afspiller til receiver/TV?

Det vil være muligt, hvis der foregår billedbehandling i afspilleren. Men det ønsker vi vel ikke?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu