recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI-problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-problem
    Sendt: 11-Februar-2010 kl. 09:21
Jeg har et problem med min Yousee Samsung digital HD boks og dens HDMI-tilslutning til min Yamaha RXV-1700 receiver, som er tilsluttet min Sharp fladskærm også via HDMI.

Yousee-boksen og Yamaha'en er mellem 2-5 minutter om at 'handshake' og har således intet signal. Jeg har afprøvet forskellige typer HDMI-kabler har byttet rundt på kablerne, tændt apparaterne i forskellig rækkefølge etc. Men intet hjælper.

Kan nogen svare mig på, hvad der er galt? Min Oppo Blue-ray afspiller har ingen problemer med at få signal igennem med det vuns via HDMI.
 
/dreamz
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Jeg har et problem med min Yousee Samsung digital HD boks og dens HDMI-tilslutning til min Yamaha RXV-1700 receiver, som er tilsluttet min Sharp fladskærm også via HDMI.

Yousee-boksen og Yamaha'en er mellem 2-5 minutter om at 'handshake' og har således intet signal. Jeg har afprøvet forskellige typer HDMI-kabler har byttet rundt på kablerne, tændt apparaterne i forskellig rækkefølge etc. Men intet hjælper.

Kan nogen svare mig på, hvad der er galt? Min Oppo Blue-ray afspiller har ingen problemer med at få signal igennem med det vuns via HDMI.
 
/dreamz


Du er ramt af HDCP-sygen. Samme problem eksisterer med Pioneers SC-LX71 og SC-LX81 receviere. De kan ganske enkelt ikke forhandle HDCP med Samsung boksen. Samsung og Pioneer har på YouSees opfordring undersøgt problemet, og problemet er inkompatibilitet mellem de chipsæt, der sidder i de to enheder. I Samsung/Pioneer tilfældet er det tilfældet, at begge enheder har de nødvendige HDMI-certificeringer, og dermed opfylder standarden. Det er desværre blot implementeret forskelligt, hvilket så giver sig til kende ved det manglende handshake. Det er lige præcis dette, der er så "fantastisk" ved standarder: De kan fortolkes på flere måder, og derfor er slutresultatet at ting alligevel ikke kan snakke sammen, selvom de er baseret på samme standard. Wink

Yousee håber, at problemet kan blive løst i en fremtidig softwareopgradering, men der er langtfra en garanti for det.

Pt. er der næppe en anden udvej end at trække HDMI direkte til skærmen og bruge den optiske udgang til forstærkeren.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:


Du er ramt af HDCP-sygen(...)
/Mark
 
Tak for svaret. Jeg tænkte nok, det var en eller anden form for kopibeskyttelse, der altså også i dette tilfælde gør livet surt for brugerne.
 
/dreamz
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu