recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-udgang på pc virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-udgang på pc virker ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-udgang på pc virker ikke
    Sendt: 27-Februar-2021 kl. 17:07
Jeg har efterhånden konkluderet, at min HDMI-udgang på min pc ikke virker. Det er et problem, da jeg ønsker at anvende en ekstern skærm. Computeren har ikke VGA-udgang, men HDMI. 

Jeg har - uden held - forsøgt: 
Tilslutning af skærm med to forskellige VGA-kabler og min VGA-HDMI-adapter
Tilslutning af en anden skærm med samme to forskellige kabler og adapter
Tilsutning af en anden skærm med HDMI-HDMI-kabel 

Jeg har derfor konkluderet, at problemet må være HDMI-udgangen på computeren. Men hvad gør jeg lige ved dét?  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 17:26
 Hvis det er HDMI porten der er stået af er der ikke noget at gøre, den kan jo nok fixes, men om det kan betale sig. ?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 17:38
Takker
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af gsims gsims skrev:

  Det er et problem, da jeg ønsker at anvende en ekstern skærm. Computeren har ikke VGA-udgang, men HDMI. 

Hej.

Du skriver ikke om det er en Laptop eller en Desktop?

Hvis det er en Desktop, kan du få en ekstra HDMI port ved at købe og installere et Grafikkort.

Hvis det er en Laptop kan du fortælle os hvad den har af USB porte?
Og om der er nogle der er USB 3.0 eller USB 3.1?

Så skal vi nok kigge ind i hvad, der er af muligheder for at tilslutte eksterne skærme.

Hilsen Carsten.
Til top
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 19:56
Det var et godt spørgsmål, som jeg knap nok kan svare dig på. 

Det er en laptop; og der står SS ved begge USB-porte - nærmere kan jeg vist ikke komme det. 

Tænker du, at HDMI-udgangen er "død"?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 20:02
Hvis du ønsker hjælp, så er det en god ide at skrive hvilken laptop du har.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af gsims gsims skrev:

 Tænker du, at HDMI-udgangen er "død"?

Hej.

Jeg ved ikke, om der er drivere man kan prøve at opgradere. Men eller er der muligheden for at kigge efter en USB til VGA adapter. Her er et par links:



Jeg fandt en, som virker med Windows 10:

USB2VGAE3 fra:


Der er mere information på Amazon.com's Customer Questions & Answers:

Citat: 'This product is good for image display but not really good for video playback.'

Citat: ' I would not use it for gaming - I get some lag just with sliding a new window to the other screen - enough lag to be a minor pain - for gaming it would drive you nuts'


Så det kan også blive et spørgsmål, om hvad du bruger den eksterne monitor til?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-Februar-2021 kl. 21:19
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af gsims gsims skrev:

..
Jeg har derfor konkluderet, at problemet må være HDMI-udgangen på computeren. Men hvad gør jeg lige ved dét?  
Kunne det tænkes at HDMI udgang på den totalt ukendte laptop skal aktiveres med en funktionstast? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Kunne det tænkes at HDMI udgang på den totalt ukendte laptop skal aktiveres med en funktionstast? Smile


Også hvad jeg tænker. HDMI udgangen plejer at skulle aktiveres med FN samt en tast mere (F1 - F12).
Jeg vil foreslå at tjekke manualen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 00:10
Normalvis har jeg aldrig behøvet aktivere HDMI-udgangen; jeg har blot skullet sætte stikket i. Jeg har haft laptoppen i et par år, tror jeg, og har - før Corona - brugt ekstern skærm hver eneste dag. 
Her under hjemsendelsen er det længe siden jeg har haft en ekstern skærm tilsluttet, og jeg har formentlig også kørt en opdatering i mellemtiden. 

Laptoppen er en Lenovo Thinkpad. 
Til top
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 00:21
Jeg kan ikke finde noget i manualen, der kan hjælpe

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af gsims gsims skrev:

  Det er en laptop; og der står SS ved begge USB-porte - nærmere kan jeg vist ikke komme det. 


Hej.

Hvis det er USB 3.0 eller USB 3.1 porte plejer USB soklerne at være blå indvendigt. Hvis det er USB 2.0 plejer de at være sorte.

Ellers bruger jeg selv en meget billig HDMI til VGA Adapter i det ene værelse i sommerhuset.
Den har også en separat lydudgang. Har din også det, og virker den, hvis du afspiller lyd fra laptoppen?

HDMI er en forbindelse mellem to enheder. Ved en hardware fejl, kan fejlen enten ligge i den ene ende ( laptoppen ), eller i den anden ende ( HDMI til VGA Adapteren ). Har du mulighed for at prøve Adapteren af, ved at forbinde den  til noget andet udstyr, som f.eks. en TV boks eller SAT modtager?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-Februar-2021 kl. 06:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu