recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Her er navnet på den næste Android-version
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHer er navnet på den næste Android-version

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Her er navnet på den næste Android-version
    Sendt: 03-Maj-2011 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Af samme årsag holder jeg også fast i min bestilling af en Motorola Xoom fremfor f.eks. Samsung, ASUS og ACER - Motorola'en skulle være det tætteste man kommer på en ren Android reference model og dermed hurtige og stabile opdateringer på Android tablet markedet. 
til andre som ser på Asus Eeepad, så er firmware til xoom og asus utrolig ens, og næsten samme pakke leveres til begge modeller... der er dog undtagelsen at officielt understøtter xoom ikke sdcard.
 
men pt er der ikke meget forskel på android 3.0 delen på de tab's. LG's tablet har samme grundsten, dog med "3D" som basis så skærm og drivere er forbedret til den 3D oplevelse der forventes på dem. nu er det så først optimus 3D som kommer med det.
 
men reference er så meget sagt, der er ingen kilde kode tilgængelig så leverandørerne til andre modeller tegner lidt det samme som xoom, så 1. model var xoom, men de næste bliver ikke ringere software mæssigt. og da xoom er motorola's produkt så er deres ry for support utrolig dårlig og de er skam ikke de hurtigste til at levere varen, hvis man checker forums for opdateringer til motorola produkter generelt, og deres politik omkring xoom som er åben betyder jo du bryder garanti, når "fusen" først er taget, selvom den dog kan oem låses igen, så er bootloader åbnet.
 
Jeg vil vælge asus næste gang, selvom xoom dog var først valg.. LG pad er for dyr..
 
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

 
Jeg vælger blot at købe den som passer mig bedst, og så rooter jeg mig ud af dé problemer ;-)
 
Selv har jeg min Optimus 2X med Android 2.3.3

Jeg må indrømme at jeg ikke gider den slags mere. Det skal godt nok være i yderste nødstilfælde. Når det kommer til GUI'et på de forskellige Android telefoner, så foretrækker jeg absolut så standard Android som muligt og ville egentligt ønske at fabrikanterne ville nøjes med at lave widgets og apps - ikke mindst så kunden havde et valg. 
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Dette fordi der ikke har været én Android udgave, men hver fabrikant har haft sin egen.


Ja og nej. Android versionen har været den samme over hele linien, det er GUI som fabrikanterne har deres eget af. Desværre kan man ikke opdatere Android version uden at skulle opdatere GUI så det er der den hænger. Det er faktisk en af de ting som der arbejdes på i nye versioner, at skille de to ting bedre ad så OS kan opgraderes uafhængigt af GUI.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det er en af årsagerne til at jeg har valgt Nexus S fremfor f.eks HTC som jeg tidligere har haft i mange varianter. Ved at vælge Google's telefon (fabrikeret af Samsung) forsøger jeg at sikre mig de nyeste versioner af Android bliver tilgængelige til min telefon. 

Af samme årsag holder jeg også fast i min bestilling af en Motorola Xoom fremfor f.eks. Samsung, ASUS og ACER - Motorola'en skulle være det tætteste man kommer på en ren Android reference model og dermed hurtige og stabile opdateringer på Android tablet markedet. 

Det er virkeligt et område hvor der er plads til forbedring på Android fronten. 


 
Jeg vælger blot at købe den som passer mig bedst, og så rooter jeg mig ud af dé problemer ;-)
 
Selv har jeg min Optimus 2X med Android 2.3.3
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det er en af årsagerne til at jeg har valgt Nexus S fremfor f.eks HTC som jeg tidligere har haft i mange varianter. Ved at vælge Google's telefon (fabrikeret af Samsung) forsøger jeg at sikre mig de nyeste versioner af Android bliver tilgængelige til min telefon. 

Af samme årsag holder jeg også fast i min bestilling af en Motorola Xoom fremfor f.eks. Samsung, ASUS og ACER - Motorola'en skulle være det tætteste man kommer på en ren Android reference model og dermed hurtige og stabile opdateringer på Android tablet markedet. 

Det er virkeligt et område hvor der er plads til forbedring på Android fronten. 




Fuldstændig enig!!
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:52
Det er en af årsagerne til at jeg har valgt Nexus S fremfor f.eks HTC som jeg tidligere har haft i mange varianter. Ved at vælge Google's telefon (fabrikeret af Samsung) forsøger jeg at sikre mig de nyeste versioner af Android bliver tilgængelige til min telefon. 

Af samme årsag holder jeg også fast i min bestilling af en Motorola Xoom fremfor f.eks. Samsung, ASUS og ACER - Motorola'en skulle være det tætteste man kommer på en ren Android reference model og dermed hurtige og stabile opdateringer på Android tablet markedet. 

Det er virkeligt et område hvor der er plads til forbedring på Android fronten. 


Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:38
Nu har specifikt Sony Ericsson jo været rigtig ringe til at udgive opdateringer til deres telefoner.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af dktrold dktrold skrev:

jeg har lige bestilt den der sony ericsson arc, tænkte på når der komme en ny version opdager man så til den ligesom med iphone ?
 
Billedet har hidtil været lidt mere broget på Android, angående skift af software version.
 
Dette fordi der ikke har været én Android udgave, men hver fabrikant har haft sin egen.
 
Så nogle telefoner kan opdateres, andre ikke. Men det ved man intet om på selve købstidspunktet.
 
Jeg vil dog mene, at netop en flagskibs-telefon som Arc, bør kunne opdateres en gang eller to i forhold til den Android version som den sælges med. Men nu må vi se.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af dktrold dktrold skrev:

jeg har lige bestilt den der sony ericsson arc, tænkte på når der komme en ny version opdager man så til den ligesom med iphone ?


Når det er Android så giver telefonen automatisk besked når der er en ny opdatering.

Den skal ikke sættes til computeren eller noget i den stil.
Til top
dktrold Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2011
Sted: ÅBYHØJ
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:23
jeg har lige bestilt den der sony ericsson arc, tænkte på når der komme en ny version opdager man så til den ligesom med iphone ?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 14:21
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu