recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIFI Setup, nu kun høj WAF (was ultrahøj)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHIFI Setup, nu kun høj WAF (was ultrahøj)

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Lige en sidebemærkning...

Har du oplevet gardiner/persienne effekt på dit Philips 37PF9731 tv?

Eller det er måske ikke den model?

Jo det er den model. Jeg købte det 8000 kr nedsat hos TapeConnection, efter det havde været til kontrol på fabrikken, deraf Rabatten, og der fulgt to års fuld garanti med samt afhentningsservice. Så turde jeg godt.

Men nej, ingen problemer. Måske har jeg ikke ramt det antal timer man skulle have det i brug?

 

mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hold da op hvor er det et flot og gennemtænkt møbel du har fået lavet. Det ser rigtigt godt ud må jeg sige og jeg ved hvor meget arbejde der er ved det, for mit eget er også hjemmefabrikeret

Eneste anke udover placeringen af Sub'en må være at du ikke har dybde nok på skabene til en stor reciever ala Pioneer SC-LX71. Den er nemlig 46 cm i dybden + kabler. Jo og så savner jeg også en stoflåge i midten

Mange tak. Ja der var en del arbejde. Fra ide til design og endelig implementering, gik 2 år. Primært ventetid på mit familiemedlem som skulle skære/lime MDF'erne efter mine elendige håndskitser. Den første prototype måtte vi smide ud. Dels var der misforståelser omkring målene, og den første lakering stank. Deraf valgte jeg at bide i det sure æble og betale 2600 + moms for en autolakerer.

Uden stoflåge kunne SC-LX71 godt stå i midter modulet. Så stor en forstærker får jeg nok aldrig brug for.

En ny låge kan jeg nemt få lavet, vi har stadig målene/skabelonerne o.s.v, og stoffet har jeg en rest af.

Jeg må se at få testet subben rigtigt af, men indtil nu, ved rimelig høj musik (3 Doors Down) hører jeg ingen vibrationsmislyde. Som sagt er det en 30 cm betonvæg, og skidtet er som svejset ind. Men største bekymring var snarere om den lette låge ville "blafre" og lave mislyde, men heller intet der.

 

mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hold da bare helt op hvor er det gennemtænkt - jeg er imponeret. Det eneste det måske bekymre mig en anelse er placeringen af din Sub, Men det ved du bedst selv hvordan det fungere.

Men super-dupper flot præsentation

tænker du på placering eller det med vibrationerne?

Placeringen og lidt manglende spredning af lyden

ja, subben burde vel være dead-center, men synes ellers at have læst at det er næstbedst hvis den står tæt på én af højttalerne, og at lavfrekvens-lydbølger er sværere at høre retning på?

Fjernede B&W højtalerstoffet, tænkte at lågens stof som er tyndere, ville gøre at det gik lige op.

Kunne selvfølgelig løse problemet ved at købe endnu en sub og stille i venstre modul og så smide Yousee boksen ud, men så er konen nok ikke med længere...

og så skal projektoren/lærred lige landes først...

 

Hehe der skal da heller ikke meget til før alle de glas i baggrunden står og klirer

Hehe... Tænker du virkelig på dem helt ovre ved venstre baghøjttaler? Hehe... sidst de klirrede var ved jordskælvet tidligt en morgen for ikke længe siden... Men eller intet problem, men måske jeg bare ikke spiller så højt som alle andre.

 



Redigeret af Thomasl - 23-Juli-2009 kl. 23:13
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 09:41

nu der er så mange bekymringer om placering af min sub, havde jeg håbet på at nogen kunne fortælle mig hvad jeg evt. skulle isolere med. Den have-knæ-pude jeg p.t. bruger er nok ikke det bedste.

Hvilket materiale ville være bedst, så subben "svævede" uden kontakt til modulet?

Eller skal jeg snarere placere en tung steen i bunden og placere subben ovenpå med spikes?

mvh.

Thomas
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

nu der er så mange bekymringer om placering af min sub, havde jeg håbet på at nogen kunne fortælle mig hvad jeg evt. skulle isolere med. Den have-knæ-pude jeg p.t. bruger er nok ikke det bedste.

Hvilket materiale ville være bedst, så subben "svævede" uden kontakt til modulet?

Eller skal jeg snarere placere en tung steen i bunden og placere subben ovenpå med spikes?



Redigeret af chico - 24-Juli-2009 kl. 10:09
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 10:07

Hej Thomasl!

Super flot - jeg har ikke meget forstand på placering af subben (jeg arbejder på et lignende projekt, men man får jo nye idéer hele tiden så man bliver i tvivl om man skal starte forfra) - men kunne en mulighed med din sub ikke være at lade den stå på 2 hyldeknægte - jeg kan se at der er plads i toppen - vend hyldeknægtene på hovedet (typen som kun er en vinkel af metal - der er nogle der kan holde til stor vægt) så står subben på en hylde direkte på betonvæggen og du undgår vibrationer i møblet.



Redigeret af chico - 24-Juli-2009 kl. 10:11
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Hej Thomasl!

Super flot - jeg har ikke meget forstand på placering af subben (jeg arbejder på et lignende projekt, men man får jo nye idéer hele tiden så man bliver i tvivl om man skal starte forfra) - men kunne en mulighed med din sub ikke være at lade den stå på 2 hyldeknægte - jeg kan se at der er plads i toppen - vend hyldeknægtene på hovedet (typen som kun er en vinkel af metal - der er nogle der kan holde til stor vægt) så står subben på en hylde direkte på betonvæggen og du undgår vibrationer i møblet.

Hmm, det er faktisk en god ide. Jeg ville oprindelig stille mine fronthøjtalere på nogen lignende, nemlig nogle 12 mm metalstænger som jeg ville bore 100mm ind i betonvæggen, og så lige polstre stængerne inden jeg placerede højttalerne på dem, så de svævede pænt frit. Så købte jeg de der HIFI klubben vægbeslag.

Men jeg kunne selvfølgelig bruge 2 styks af disse 12 mm metalstænger (tror de hedder gevindstykker) og lade dem bære subben, men så skal jeg måske have nogle tykkere eller måske bore dem hele 150mm ind i væggen... Men I hvert fald, en god ide som jeg vil overveje kraftigt at implementere hvis jeg ikke får elimineret den sidste smule vibration med puder/latex/skum eller ???

Ved man kan købe sådanne små latexpuder i HIFI klubben, men de er små og dyre... Overvejer at købe en hård latex hovedpude og skære til.... ??

mvh.

Thomas
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er flot lavet, men har efter min mening ikke ultrahøj WAF...

Hvis man læser de fleste steder, så er ultrahøj WAF noget med trådløse hvide højttalere på størrelse med fingerbøl, gemt i væggene. Stereoanlæg som ikke ses og tv så flade at de kunne være tapetseret på væggen.

Sort tv, stort stereoanlæg og mellemstore sorte væghængte højttalere giver ifølge min kone, som lige så med, næstlaveste WAF karakter. Eneste som scorer lavere er højttalere på fod og kæmpe gulvhøjttalere.

Men er det hele ikke lige meget, hvis bare det fungerer, er pænt at se på og konen kan acceptere det?
Må nok give cyberguyen ret, det er ikke ultra WAF.

Generelt synes jeg det ser gennemtænkt ud, men hvad sker der med kablet op til tv'et. Enten skal det ind i væggen eller også så køb en kvalitets alu skinner som kan skjule kablet.

Burde der ikke også være en stoflåge på den miderste sektion.

Ved ikke om sorte tv giver lav waf, men store højttalere gør.

Men alt i alt et nydeligt setup hvor der er tænkt over tingene.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er flot lavet, men har efter min mening ikke ultrahøj WAF...

Hvis man læser de fleste steder, så er ultrahøj WAF noget med trådløse hvide højttalere på størrelse med fingerbøl, gemt i væggene. Stereoanlæg som ikke ses og tv så flade at de kunne være tapetseret på væggen.

Sort tv, stort stereoanlæg og mellemstore sorte væghængte højttalere giver ifølge min kone, som lige så med, næstlaveste WAF karakter. Eneste som scorer lavere er højttalere på fod og kæmpe gulvhøjttalere.

Men er det hele ikke lige meget, hvis bare det fungerer, er pænt at se på og konen kan acceptere det?
Må nok give cyberguyen ret, det er ikke ultra WAF.

Generelt synes jeg det ser gennemtænkt ud, men hvad sker der med kablet op til tv'et. Enten skal det ind i væggen eller også så køb en kvalitets alu skinner som kan skjule kablet.

Burde der ikke også være en stoflåge på den miderste sektion.

Ved ikke om sorte tv giver lav waf, men store højttalere gør.

Men alt i alt et nydeligt setup hvor der er tænkt over tingene.

got me... Kablerne til TV'et skulle have været fræset ind i væggen i en bakke, som så skulle spartles/males bagefter. Men vi løb tør for tid den dag vi satte det hele op, specielt da der kun må arbejde med borhammer o.l. til 18:00 i weekender.

Det må blive næste projekt, og snarest må jeg jo finde en kabelskinnerest til at skjule misæren

Mht. midterlågen er det er bevidst designvalg. Som sagt kan jeg få lavet en ny midterlåge magen til for omkring en hundredemand hvis jeg ville det.

Mht. WAF troede jeg faktisk det var højt oppe, men ok, jeg har nok bare snarere en sød kone. (hvordan ændrer jeg titlen på tråden?)

 

mvh.

Thomas
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 11:46

Det har du!

Redigér dit første indlæg, for at ændre overskriften

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 11:51
Nå, der er skrevet lidt om WAF'en kan jeg se :) Den "ultrahøj WAF" ville nok komme ret langt ned hjemme hos os. Det er meget mørkt og tungt at se på - ikke sagt at det ikke ser fint ud dog. Det ville bare ikke gå hjemme hos mig. Grunden til jeg syntes det ser tungt ud, er selvfølgelig fordi det hele er sort. Og så syntes jeg ikke højtalerne gavner det så meget, på den måde de hænger ved siden af. IMO ville det se bedre ud hvis de højtalere fik en god stander og stå på.

Ud over alt det, så er det virkelig godt gennemført :-) Sådan et skab vil jeg også gerne selv ha en dag. Ud over at mine katte nok ville bruge de stoflåger nok ville få et uhyggeligt møde med et par klør ind i mellem.. Og så ville de være ret snulderet, da mine katte er ret langhåret Det ville være kønt hvis de lige gik op af den.

Ville det se helt dumt ud hvis subben stod ude på gulvet?

Kan godt lide dine B&W DS3 med skjulte ledninger og alt. nice touch.



Redigeret af RuneH - 24-Juli-2009 kl. 11:54
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har du!

Redigér dit første indlæg, for at ændre overskriften

Tak for info, det er hermed gjort :)

Kunne være WAF'en ville stige hvis man så møblementet i sin helhed med stuen, for der passer det rigtig godt ind i farverne og stilen, (synes vi selv)

mvh.

Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu