recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIFI Setup, nu kun høj WAF (was ultrahøj)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHIFI Setup, nu kun høj WAF (was ultrahøj)

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Nå, der er skrevet lidt om WAF'en kan jeg se :) Den "ultrahøj WAF" ville nok komme ret langt ned hjemme hos os. Det er meget mørkt og tungt at se på - ikke sagt at det ikke ser fint ud dog. Det ville bare ikke gå hjemme hos mig. Grunden til jeg syntes det ser tungt ud, er selvfølgelig fordi det hele er sort. Og så syntes jeg ikke højtalerne gavner det så meget, på den måde de hænger ved siden af. IMO ville det se bedre ud hvis de højtalere fik en god stander og stå på.

Ud over alt det, så er det virkelig godt gennemført :-) Sådan et skab vil jeg også gerne selv ha en dag. Ud over at mine katte nok ville bruge de stoflåger nok ville få et uhyggeligt møde med et par klør ind i mellem.. Og så ville de være ret snulderet, da mine katte er ret langhåret Det ville være kønt hvis de lige gik op af den.

Ville det se helt dumt ud hvis subben stod ude på gulvet?

Kan godt lide dine B&W DS3 med skjulte ledninger og alt. nice touch.

Nej ville være ok med subben på gulvet, der stod den også før. Men så har du bare ting, kabler på gulvet og Roomba kan ikke støvsuge for dig o.s.v.

 

Nu er det jo ikke fordi jeg skal "forsvare" min WAF rating, (jeg har jo lige nedgraderet), men...

Det er SLET ikke tungt til vores stue. Der er SÅ lyst du tror det er løgn. Om sommeren er vi nødt til at gå med solbriller indenfor med mindre vi sætter solsejl op (kommenen har på 3 år endnu ikke givet godkendelse til opsættelse af markiser )

Vi bor temmelig højt (5.sal) oppe og har 40m2 stue/køkken med 7x2m vinduespartier, heraf altså 10m2 mod sydvest. Hvidt loft, hvide vægge, ask parket gulv, så vi har "tunge" farver ellers ville det se mystisk ud tror jeg.

Så når jeg skal have projekter skal der seriøs mørklægning til eller vi skal kun se film efter mørkets frembrud (læs, i vinterhalvåret, solen går ned i lejligheden 21:30 nu ca.)

Jeg må lige poste et "helhedsbillede"...



Redigeret af Thomasl - 24-Juli-2009 kl. 12:25
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:36

 

Jeg prøver lige at linke til et par billeder af stuen i en helhed. Der er overskyet og der er trukket delvist for, men alligevel lyst. Al træ er i valnød, og spisebordet bag kamerasynsvinklen.

Beklager rodet rundt omkring ;-)

Stue

Stue



Redigeret af Thomasl - 24-Juli-2009 kl. 12:40
mvh.

Thomas
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:37
Ja, det kan nemt være "helheden" man mangler :-) Det er det tit. Har selv prøvet at tage billeder af det derhjemme, men får overhovedet ikke det frem jeg selv ser.  Ikke at jeg har det vilde at vise frem men... Har da prøvet at se om der kunne komme nogle billeder ud af det. :)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:39

Tja hvad skal vi med flade TV, hvis der alligevel skal hænge et 60cm dyb kasse nedenunder

Det er ikke en kritik af dit setup og arbejde med det. Bare noget jeg har så svært ved at forstå hvorfor branchen ikke får fingeren ud og får produceret noget grej der kan matche de flade Tv på væggen.

 

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:39
Så kan jeg se billeder :-)


Redigeret af RuneH - 24-Juli-2009 kl. 12:40
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:43
Ja, så kan jeg meget bedre gå med til det. Dog ville jeg stadig selv placere de højtalere (fronter) på standere. Nogle gode store solide nogle. Men det er jo helt klart en smagsag 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:43

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så kan jeg se billeder :-)

jeg havde ikke forsøgt mig med links til billeder før, men det skulle virke nu.

Hvad er linket til din bio?

 

mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Ja, så kan jeg meget bedre gå med til det. Dog ville jeg stadig selv placere de højtalere (fronter) på standere. Nogle gode store solide nogle. Men det er jo helt klart en smagsag 

 

Hele drømmen, og dermed konens accept lå i, at der IKKE var noget som stod på gulvet. Møblet kunne godt have stået på gulvet, men jeg var lidt vild med at det skulle svæve, men altså ingen højttalere eller kabler var kravet.

Til gengæld får jeg "lov" til at beholde mine DM602 S2, selvom vi kraftigt overvejer at købe B&W FPM2 eller B&W FPM4, men jeg ved ikke rigtig om de giver ordentlig HIFI lyd?

Konen vil i øvrigt helst have højttalere i sort, da TV'et er i sort. Kan man få et ordenligt TV i hvid da ?

PS: Havde faktisk sådan nogle sorte støbe-ståls fødder der matcher DM602 S2 som jeg lige har smidt til storskrald. Kunne måske fiske dem frem igen, hvis nogen havde interesse...



Redigeret af Thomasl - 24-Juli-2009 kl. 12:54
mvh.

Thomas
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så kan jeg se billeder :-)

jeg havde ikke forsøgt mig med links til billeder før, men det skulle virke nu.

Hvad er linket til din bio?

 

Har ikke lavet en tråd med mit tv- anlæg setup. Som sagt, så syntes jeg ikke helt jeg kan få det frem jeg gerne vil have. Skal vist først have en større vidvinkel til mit kamera før jeg kan få det ønsket billed. Ellers må jeg prøve lidt hårdere hvis jeg endelig skal have det herind ... Ihvertfald ligner billederne ikke helt hvad jeg ser derhjemme når man står i stuen. Det giver jo et lidt skvævt billed. 

Ud over det, så er mit udstyr jo ikke noget vildt på nogen måde, så der vel ik så meget at vise frem. Har et billed af mit soveværelse hvis det er

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:59
Når det jeres koncept og ønske, så skal de selvfølgelig også hænge på væggen. Så er der ikke så meget at rafle om :) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Tja hvad skal vi med flade TV, hvis der alligevel skal
hænge et 60cm dyb kasse nedenunder


Det er ikke en kritik af dit setup og arbejde med det. Bare noget jeg har
så svært ved at forstå hvorfor branchen ikke får fingeren ud og får
produceret noget grej der kan matche de flade Tv på væggen.


 



Jeg er enig, før brugte jeg clic møbler under min skærm.
Men som du siger det optager for meget plads.
Nu har jeg mine kompnenter på modsatte side af samme væg.
Så tv'et hænger frit og alene, jeg synes det giver et meget bedre
helhedsindtryk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Tja hvad skal vi med flade TV, hvis der alligevel skal hænge et 60cm dyb kasse nedenunder

Det er ikke en kritik af dit setup og arbejde med det. Bare noget jeg har så svært ved at forstå hvorfor branchen ikke får fingeren ud og får produceret noget grej der kan matche de flade Tv på væggen.

 

Fuldstændig enig. Et hjemmebio setup kommer fuldstændigt til at ligne et husalter, eller skulle man hellere sige kirkealter. For rent størrelsesmæssigt tangerer det da meget godt

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu