recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIFI STEREO med SURROUND receiver...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHIFI STEREO med SURROUND receiver...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zymilof Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: HIFI STEREO med SURROUND receiver...
    Sendt: 08-November-2008 kl. 00:41

Et newbeespørgsmål......

Hvis man nu har et sæt stereohøjttalere (gulv) og man gerne vil have glæde af dem, sammen med sit tv og evt. blu-rayafspiller......

Kan man så have en kombi af fx.

Pana PZ80
Blu-ray afspiller
Sqeezebox
Onkyo SR805
To gulvhøjttalere

Eller er det helt ude i hampen?

Tanken er at få glæde af det jeg har nu, samtidig med at være forberedt på evt. køb af flere højttalere....

Tillægsspørgsmål.......jeg har endnu ikke fattet, hvorfor man taler om billeder ifm. receiver. Jeg forventede at billeder fra blu-ray gik direkte fra afspiller til PZ80 og ikke igennem reciever



Redigeret af Zymilof - 08-November-2008 kl. 10:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 10:46

 

 En Surround Reciver har Stereo Mode, så ja. HD lyd opnås KUN via HDMI tilslutning til Reciveren, Eller via Analog 5.1 tilslutning.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 11:15
Som radiomanden også skriver, så kan du sagtens få glæde af det.

Og hvis du tilfører et par gode højtalere, så får du et rigtig fint setup.

Ideen var at sætte signalet gennem receiveren, er at du kan tilslutte alle dine enheder til receiveren, også bruge 1 HDMI-kabel til din kilde. Meget effekt hvis du har PS3, X-box, Wii og DVD-afspiller, så er det rimelig smart, du kan slutte alle dine komponenter til receiveren, også kun bruge 1 udgang.


/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra


Redigeret af zirio - 08-November-2008 kl. 11:17
Til top
Zymilof Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 11:18

Ah....men hvis man så tilslutter fx. en blu-ray afspiller til en receiver, hvorfor skal den så gøre noget ved billede?

 

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 11:24
Det behøver den heller ikke - der sætter man bare receiveren til "through". Så piller den ikke ved signalet. Dette er meget bekvemt, når PS3'en outputter et 24p signal til dit Tv, som kan modtage 24p
Til top
Zymilof Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 11:25

Ok...så er jeg lidt mere med

Hvor dyr en receiver skal man ha, for at få rigtig god stereolyd?

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Zymilof Zymilof skrev:

Ok...så er jeg lidt mere med

Hvor dyr en receiver skal man ha, for at få rigtig god stereolyd?



Omkring 5k for de "mindste" - Også opefter. Personlig vil jeg sige, hvism an skal have en receiver, der er rigtig god i stereoklassen, skal man have noget ala. Onkyo 805.


/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 11:32
Jeg vil mene at du skal have fat i en high end surround receiver, for at det også skal lyde godt i stereo. Fx. havde jeg før en onkyo 606 til 3000. Den var fremragende til surround, mens det lød knap så godt i stereo. Derfor opgraderede jeg til en onkyo 805, og nu er lyden bedre i surround, men markant bedre i stereo.
Det er så blot min erfaring med onkyo's receivere. Der er jo andre mærker som Denon og Marantz, men dem har jeg ikke nogle erferinger med.
Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Jeg vil mene at du skal have fat i en high end surround receiver, for at det også skal lyde godt i stereo. Fx. havde jeg før en onkyo 606 til 3000. Den var fremragende til surround, mens det lød knap så godt i stereo. Derfor opgraderede jeg til en onkyo 805, og nu er lyden bedre i surround, men markant bedre i stereo.
Det er så blot min erfaring med onkyo's receivere. Der er jo andre mærker som Denon og Marantz, men dem har jeg ikke nogle erferinger med.


Er det ikke at skyde gråspurve med kanoner?
Tænker på, det kommer vel også i høj grad an på hvilke højtalere der er tale om, det er jo noget af at prishop du er ude i.

Den er jo vildt rost den 606, handel hos din lokale onkyo, hjem og lyt.

Blot mine 10 cent, (Jeg er ligeså newbie så følger lidt med her)

Mvh

Think-T-wice
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 12:25
Det har ret - det kommer nok an på højtalerne. Men nu skal receiveren tilsluttes et sæt gulvhøjtalere, og der bør han i mine øjne overveje en større receiver end en onkyo 606.
Men nu er mine KEF sateliter vilde efter at få en masse effekt, hvilket CSN-teknik selv har påpeget, så det er nok derfor at der for mit vedkommende har været en tydelig forskel i at opgradere.
Men ja, du må tage kontakt til CSN-teknik og få nogle forskellige onkyo modeller hjem og teste dine højtalere med.
Til top
Fonzelius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

Den er jo vildt rost den 606, handel hos din lokale onkyo, hjem og lyt.

Nu vokser træerne jo heller ikke ind i himlen, så blot fordi nogen har testet den og sagt at de synes den er god, så skal det jo ses i sammenhængen.

Jeg vil mene, at det i stedet bør overvejes nøje at investere i en ren stereo forstærker, da de giver meget mere for pengene når det er stereolyd der er i fokus. Du skal have fat i en ret dyr surround receiver for at den matcher en god stereo receiver til 6-8.000 kr.
Men det ville selvfølgelig gøre det lettere at komme med forslag til en god receiver, når det står klart hvilke højttalere der evt. skal tilsluttes?

Men man kommer nok ikke uden om, at det bedste er at lytte i sin egen stue og teste det udstyr man overvejer. Jeg gjorde det selv, da jeg skulle have nye højttalere, og det var bare helt suverænt. Jeg lyttede, som mange andre også gør, først i butikken, og så lånte jeg dem med hjem jeg overvejede, og det var en helt anden konklusion jeg nåede frem til, da jeg lyttede hos mig selv, end i butikken


Redigeret af Fonzelius - 08-November-2008 kl. 12:53
Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 16:22
Ville gå efter en Onkyo 906 og nogle rigtig god gulvhøjtal, i først
omgang, og så sæt 906 til pure-audio, når man ønsker at høre strero,
dette kan vælge i en menu efter klide, så man skal ikke omskifte hver
gang, så få man en fin, fin stereo lyd
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu