recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hifiklubben og erfaring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hifiklubben og erfaring

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hifiklubben og erfaring
    Sendt: 18-April-2023 kl. 19:30
På forhånd undskyld, hvis jeg har malplaceret emnet.
Men som overskriften siger, hvad er jeres erfaring?
Personligt, så er min ikke god. Jeg vil gå så langt og sige at, jeg ikke giver en "flying f**k" for deres 3 års garanti som medlem.

Jeg har været inde med mine Denon GC30 hele 4 gange fordi bluetooth funktionen ikke fungere. Hver gang "resetter" de blot høretelefonerne(som om jeg ikke allerede har gjort det selv utallige gange), så funker de 15 min. Og så virker de ikke igen. Jeg synes, at det er komplet uacceptabel at jeg bruger 2.500 kr. På høretelefoner, og tingene skal forholde sig således blot fordi de vil spare. Især i betragtning af, at jeg var på SU og det tog mig en del tid og spare op til dem.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2023 kl. 22:06
Tror ikke at Hi-fi klubben er anderledes end så mange andre elektronikkæder. 
Som udgangspunkt er jeg glad for 3 års garanti og har handlet der flere gange. Men jeg har endnu ikke haft problemer, og det er jo som regel her at den gode service (eller mangel på samme) viser sig. 

I forhold til din problemstilling sagde man i gamle dage at sælger havde 3 forsøg ( sådan generelt, som retningslinje) til at udbedre en fejl. Hvis ikke det løser problemet, bør sælger ombytte det. 
Tænk skriver fortsat det samme på i deres vejledning (reklamationsret, men samme princip):


Det ville jeg forholde Hi-fi Klubben og bede om at få produktet ombyttet til et nyt. 
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 10:04
Tak for respons.
Men problemstilligen er jo umiddelbart, at de vil iķke ombytte eller udbedre problemet? Så jeg føler mig ret fastlåst 😑
Naturligvis er der forskel på reklamationsret og garanti. Jeg tror også, at Hifiklubben vinder meget på dette. Især de 3 år.
Men i min situation, må jeg indrømme, at jeg føler mig snydt.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 10:19
Har du prøvet dine høretelefonerne på en anden afspillingsenhed, for at udelukke at det ikke er den der er problemmet?
Mvh Jesper
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 10:45
Jep. Pisse irriterende.

Skal ikke kunne sige om de har ret til at afvise dig, men af samme årsag handler jeg KUN i forretninger der giver fuld returret "no questions asked". Gider simpelthen ikke debatten om hvad der er galt og hvorfor, om ikke det er noget andet det er galt med og blah, blah blah. Når det starter ender forbrugeren næsten altid som sorteper. Så er det bedre at pakke skidtet ned og returnere varen med det samme.

Hvis det var mig der var brændt inde med en hovedtelefon til 2500,- som ikke virker, ville jeg ofre gebyret og starte en forbrugersag, - såfremt de ikke vil give dig pengene tilbage eller ombytte til noget der virker, efter fire hnvendelser.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 11:23
hvad tilslutter du hørebøfferne til ?

Har du prøvet at tilslutte til f.eks anden telefon ?
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Tror ikke at Hi-fi klubben er anderledes end så mange andre elektronikkæder.
Lige denne del af dit svar er lidt ærgerlig. Ud fra det kan jeg udlede at når der er flere kæder der gør det, så må jeg leve med vilkårene... sat på en spids. Og det gør sig gældende uanset hvilken parametre de konkurrere på (service, pris, kvalitet, garanti osv.).

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

I forhold til din problemstilling sagde man i gamle dage at sælger havde 3 forsøg ( sådan generelt, som retningslinje) til at udbedre en fejl. Hvis ikke det løser problemet, bør sælger ombytte det. 
Tænk skriver fortsat det samme på i deres vejledning (reklamationsret, men samme princip):


Det ville jeg forholde Hi-fi Klubben og bede om at få produktet ombyttet til et nyt. 
Til gengæld er denne del meget god og kontruktiv. Faktisk er jeg næsten sikker på det står skrevet i loven at de har 3 forsøg til at udbedre fejl og mangler, og hvis den samme fejl eller mangel fortsat finder sted efter 3. forsøg skal de ombytte eller refundere hele købsbeløbet. Så de er forpligtet til det. Men tjek det lige, det er hvad jeg husker fra erhvervsret for +10 år siden.

Hvis du vil give dem en chance til, så tag hele gøgemøget med ind til dem, afspiller og det hele, og vis dem hvad det er der sker, samt at det ikke hjælper at resette (med andre ord, vis dem at du ikke er retarderet og ikke finder dig i deres behandling). De bryster sig af at give ekseptionel service, så har de selvfølgelig også tid til at hjælpe dig ordentligt.


Redigeret af HessiDude - 19-April-2023 kl. 15:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 16:28
Altså, hvis det tager 15 minutter inden det fejler igen, så er der enten en fejl i produktet, eller inkompatibilitet mellem afspiller og hovedtelefoner.

Det må være et spørgsmål om at tage ned i en butik på et tidspunkt, hvor der ikke er så travlt og teste den sammen med personalet.

Går den i stå med din afspiller, så test den med en afspiller fra butikken. Går den også i stå med denne, må produktet være defekt. Gør den ikke, er det din afspiller der er problemet og det er sgu svært at løse for butikken.

Går den i stå med butikkens afspiller, er det bare at spørge medarbejderen om det er meningen at den kun skal bruges i 15 minutter af gangen.
Er svaret JA, så tager du til næste butik, finder produktet som ny på hylden og taler med en ekspedient om produktet. Så stiller du sådan henkastet et spørgsmål om hvor længe det forventes at man kan høre musik i træk på en opladning. Er svaret mere end 15 minutter (og dine vitterligt fejler efter 15 minutter), må næste spørgsmål være "uden at miste forbindelsen"?
Hvis svaret igen er ja, må du jo hive dine op af lommen og begynde samme session med test i den butik.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 17:38
Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage

Har du prøvet en anden butik om DE gir dig et nyt sæt eller prøver og se om der er samme problem med et helt nyt ?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 18:37
Tre forsøg er en skrøne som ikke VIL DØ.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage

Nej, slet ikke, hvis produktet intet fejler og det er afspilleren der er skyld i problemet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 21:54
Er det afspilleren der fejler ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu