recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebio for 50 KKr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebio for 50 KKr

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bergur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebio for 50 KKr
    Sendt: 09-Maj-2008 kl. 13:54

Inden for et års tid regner jeg med at købe hus- En bungalow af en slags så et helt rum i kælderen kan dedikeres til bio.Hvad ville i foreslå af grej hvis vi ligger på ca 50.000? Eller er det alt for lidt?

Projektor  

Blu-ray afspiller

7.1 surround    

Lærred                                                 

Er godt klar over der er kommet nye ting til den tid, men hvis jeg fx skulle købe nu.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 02:59
Det kommer jo meget an på ambitionsniveau osv. men tror næppe, hvis niveauet ligger nogenlunde til at 50.000 kan gøre det...
HVis du handler hos een forhandler og får en god rabat, måske, men nok ikke under 50K.

Nogenlunde regnestykke:

Projektor (BenQ W5000): Ca. 20K.

BD-afspiller (Pana BD-50/30 evt. PS3): 3K.

7.1 højtalere: alt fra næsten ingenting til et par hundrede tusinde kroner.

Reciever: ca. 11 K

Lærede: Mellem 3-25K (afhængigt af valg)

Og så er budgetet vist enten overskredet med mange eller få tusinde kroner.

Dertil skal du tillægge udgifter som kabler o.lign...


MVH





De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 10:22

Hej Bergur,

du kan sagtens sammensætte dig et super surround system for 50.000kr. Jeg har tidligere været ansat i Hi-Fi Klubben og derfor kender jeg deres produkter temmeligt godt, og derfor kommer min anbefaling ud fra deres sortiment. Bemærk at der findes mange andre butikker som også sælger noget rigtig godt udstyr, men man kan jo lige så godt fortælle om det man ved noget om.

Hvis jeg bar dig, ville jeg starte med, at finde nogle højttalere som jeg gider lytte til. Her kommer et forslag til højttalere:

FRONT * 2:

B&W DM683   -   4.499 kr. stk.

Et stor front højttaler som er klasser bedre end sin forgænger. Specielt mellemtonen er blevet bedre, i det at man er begyndt at benytte den kantløse mellemtone fra de dyere serier.

CENTER:

B&W HTM61   -   4.449 kr. stk.

Dette er den matchende center til ovenstående fronthøjttaler. Det er en stor og kraftig 3 vejs konstruktion på 15,4 kg hvilket ikke ses ret tit i denne prisklasse. Kontruktionen med ren mellemtone (ovenikøbet den kantløse) gør, at du får klare stemmer og samtidigt er den så stor, at den kan lave en god fylde.

REAR * 4:

B&W DM685   -   1.999 kr. stk.

Fremfor at vælge den dyrere deciderede baghøjttaler B&W DS3, så vil jeg hellere vælge en B&W DM685, den er kraftigere og lyder bedre og vil være meget bedre, hvis du også skal lytte til musik DVD'er.

SUBWOOFER:

B&W ASW610   -   4.499 kr. stk.

Subwoofer fra samme serie som ovenstående. Den har en god fylde i forhold til størrelsen. Alt efter hvor stort dit lokale er kan du måske for brug for en større subwoofer.

HØJTTALERE TOTAL:   25.992 kr.

Alt efter hvilken klang du kan lide fra højttalere, så kan et alternativ til ovenstående fx være et Dali IKON setup som ikke mindre end 2 år i træk har vundet den eftertragtede What Hi-Fi's "årets surround sæt" pris. Klangen er lidt lysere en B&W'erne i toppen. Dali'erne definerer lyden en del anderledes, du vil tydeligt kunne høre det på den måde lydbilledet opleves, men det meget nemmere selv at lytte sig frem til. Et system med IKON 6, Vocal 2, ON-wall, og SUB kommer op på 25.892 kr. Stort set det samme som B&W'erne. Uanset hvad, så får du en kanon godt udgangspunkt til meget meget store lydoplevelser

 

RECEIVER:

DENON AVR-2808   -   7.499 kr. stk.

B&W'erne kræver godt med strøm for at yde sit bedste. Denon maskinen nedenfor er oppe i den klasse, hvor du kan trække højttalere ordenligt. Derudover har den de fleste af de features som du kunne få brug for i din hjemmebio. Selvom en 3808 på papiret er lidt kraftigere, ville jeg ikke vælge den for de ekstra watt, de giver ikke den store praktiske forskel. Hvis du skal have flere watt ville jeg vælge noget, hvor man virkelig kan mærke forskellen. Hvis du fx vælge Dali systemet ville jeg kigge efter en NAD, da en Denon spiller lidt lyst og dermed kan lyden sammen med Dali måske blive lidt for lys når der spilles rigtig højt.

BLU-RAY:

Playstation 3 -   3.000 kr. (CIRKA)

Nu har du fået et bud på et samlet lyd system. Som afspiller kan du fx vælge en Playstation 3, så kan du også udnytte anlæggets kvaliteter til at spille lidt på. Samtidigt er det en super Blu-ray afspiller.

 

PROJEKTOR:

INFOCUS IN78   -   7.999 kr. stk.

Nu har jeg selvfølgelig brændt en del penge af på lyden. Skal vi holde os til budgettet kunne du fx vælge en IN78 som projektor. Pt. kan den fåes til kun 8.000 kr. For et år siden lå den omkring 20.000kr. Den er faktisk 2.000 kr. billigere end sin lillebror IN76. 78'eren har et bedre sortniveau med flere detaljer og sort niveau og den kan lave lidt mere lys end lillebroderen.

SAMLET PRIS:   46.490 kr. (2.000 kr. inkluderet til kabler)

Inkl. højttalere, receiver, PS3, projektor og kabler, så er vi så oppe på 46.400 kr., så er der også penge til et lærred uden at sprænge bugettet på 50.000 kr. voldsomt  Et system der helt sikkert ville give dig en kanon oplevelse.



Redigeret af Iron Man - 10-Maj-2008 kl. 10:47
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det kommer jo meget an på ambitionsniveau osv. men tror næppe, hvis niveauet ligger nogenlunde til at 50.000 kan gøre det...
HVis du handler hos een forhandler og får en god rabat, måske, men nok ikke under 50K.




Mener du i seriøst ramme alvor at man ikke kan få en bare nogenlunde (projektor)hjemmebio for 50.000 kr?

Ironman klarer det i fin stil


Redigeret af Stampe - 10-Maj-2008 kl. 10:45
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Ironman klarer det i fin stil (dog mangler der lige kabler)

Jeg har inkluderet 2.000 kr. i total prisen til kabler. Det bliver sikkert  dyrere alt efter kvalitet / længde, men så er det afsat lidt.



Redigeret af Iron Man - 10-Maj-2008 kl. 10:46
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Ironman klarer det i fin stil (dog mangler der lige kabler)

Jeg har inkluderet 2.000 kr. i total prisen til kabler. Det kan selvfølgelig godt blive dyerer alt efter kvalitet / længde.



Ja, det så jeg lige og gik i gang med at redigere mit indlæg - men ikke hurtigt nok. Beklager.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Ja, det så jeg lige og gik i gang med at redigere mit indlæg - men ikke hurtigt nok. Beklager.

Det går nok, jeg skal nok lade være med, at indberette dig til en moderator

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 10:54
Det setup Iron Man foreslår er faktisk rimeligt fornuftigt, selvom jeg personligt nok ville købe en BenQ W5000 som minimum. Hvis det skal være dyrere så ryger hele budgettet jo på projektoren alligevel W5000 kan man i øvrigt få for 16k inkl. kalibrering.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det setup Iron Man foreslår er faktisk rimeligt fornuftigt, selvom jeg personligt nok ville købe en BenQ W5000 som minimum.

Hvis manden er villig til, at gå højere op i pris, så vil jeg helt klart også smide lidt ekstra penge efter projektoren. Jeg ville dog være ked af, at gå længere ned i højttaler kvalitet.



Redigeret af Iron Man - 10-Maj-2008 kl. 11:06
Til top
RigoRigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 11:06
Lidt  smartere at købe en beder projekter end at købe en beder del af lyden. Sku ikke meget ved at kik på et halvdårlige billede og så kun have super lyd
BenQ W10000 1080p Projector & DTS/THX. 140" skærm. Xbox 360 = games & fun og PS3 til Bluray

streetwear
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Jeg ville dog være ked af, at gå længere ned i højttaler kvalitet.


Nu jeg nogenlunde kender prisen på dit (lyd-) setup, så overrasker det mig ikke

Hvis budgettet er stramt omkring de 50k, så KUNNE man jo starte med 5.1, og så W5000. Så ligger det jo lige for at opgradere med et par baghøjttalere senere, eller hvordan det nu er man kommer fra 5.1 til 7.1 Mulighederne er jo mange, inklusive at vælge nogle lidt andre højttalere, og derved få penge til lidt mere gejl i projektoren. Når man alligevel starter fra nul, så gør det nok ikke den store forskel om man fyrer 6 eller 9k af på fronthøjttalere. Men jeg er jo også vant til 'billig' lyd.



Redigeret af Naiera - 10-Maj-2008 kl. 11:17
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 11:21

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

[QUOTE=Iron Man]
Hvis budgettet er stramt omkring de 50k, så KUNNE man jo starte med 5.1, og så W5000. Så ligger det jo lige for at opgradere med et par baghøjttalere senere, eller hvordan det nu er man kommer fra 5.1 til 7.1 Mulighederne er jo mange, inklusive at vælge nogle lidt andre højttalere, og derved få penge til lidt mere gejl i projektoren. Når man alligevel starter fra nul, så gør det nok ikke den store forskel om man fyrer 6 eller 9k af på fronthøjttalere. Men jeg er jo også vant til 'billig' lyd.

Nu kender vi heller ikke mandens rum, det kan være det slet ikke er fordel med 7.1. Og det kan jo også være, at det er ligegyldigt om systemet koster 50 eller måske 60 tusind.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu