recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp / forslag ved indkøb af 5.1 Højttaler setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp / forslag ved indkøb af 5.1 Højttaler setup

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Superbeszzz Superbeszzz skrev:

Hej Zulfo,
 
Vi kigger paa noejagtigt samme setup inkl. receiver - muntert nok. Spurgte du ind til om Dans Hifi mente at Onkyo'en kunne traekke XTZ'erne. Jeg har laest nogle steder at XTZ'erne er rimeligt tungt trukne. Jeg regner med at skulle handle hos Dan paa naeste fredag.
 
Skriv lige hvordan det hele gaar osv.

Jamen, ind til videre er det gået sådan at jeg har smidt en ordre hos Dan's - men 99.26'eren i piano er først på lager igen medio næste uge, så der går lige lidt ekstra tid.

Nu skal mine Argon så bare sælges Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:41
Så kom delene hjem - lækkert.

Desværre kom centeren i hvid, og ikke sort. Jeg har fået lovning på at jeg kan komme forbi Dans TV på torsdag og bytte den, og få lov at bruge den hvide ind til da.

Jørgen fra Dans kom selv forbi Horsens, og hjalp med at slæbe fronterne op på 2. sal - virkelig god service!

Jeg har fået lyttet en smule til højttalerne, jeg har nogle underboer at tage hensyn til, og er du gal det er en anderledes oplevelse end mine Argon højttalere.

Jeg lytter faktisk normalt ikke til ret meget musik. Jeg sætter lidt musik på når jeg skal rydde op, men ellers er det sjældent den kun står på musik - men det er jeg helt sikker på ændre nu!

Jeg har spillet lidt Ridin' Thumb (funkmusik, af den fede slags) og jeg har fået hørt Eagles - Hell Freezes Over (i DTS). Det er simpelthen smukt - og jeg glæder mig til i weekenden, hvor jeg kan tillade mig at hamre lidt mere til den, så kan de få lov at strække lidt ben - de skal jo spilles til.

Desværre har Hifi Klubben ikke fået mine standere til baghøjttalerne hjem, så de står på gulvet på nogle kasser, så jeg har ikke fået kalibreret højttalerne endnu - det må vente til fredag.

Centeren er lidt større end jeg havde troet - havde kun set fronterne i butikken. Den rager faktisk en smule op foran tv'et, dog ikke op i billedet, men jeg kommer nok til at hæve skærmen en smule.

Nå, et meget dårligt kamerabillede smider jeg lige på - når jeg får fat på et ordentligt kamera, må jeg oprette en tråd under "Mine hjemmebiograf".




Redigeret af zulfo - 23-Juni-2010 kl. 21:00
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:44
Hej zulfo, jamen det ser da elegant ud LOL Kender skam godt det med nye højtalere, og et øget musikforbrugLOL
 
Stort tillykke med alt det nye, og held og lykke med detTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej zulfo, jamen det ser da elegant ud LOL Kender skam godt det med nye højtalere, og et øget musikforbrugLOL
 
Stort tillykke med alt det nye, og held og lykke med detTongue

Mange tak. Jeg skal lige nævne at fronterne ER rykket lidt længere frem, så de ikke står op af muren - dog ikke længere frem end at fronten flugter med møblet....

Og John, hvornår får jeg mine havregryn?! LOL
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej zulfo, jamen det ser da elegant ud LOL Kender skam godt det med nye højtalere, og et øget musikforbrugLOL
 
Stort tillykke med alt det nye, og held og lykke med detTongue

Mange tak. Jeg skal lige nævne at fronterne ER rykket lidt længere frem, så de ikke står op af muren - dog ikke længere frem end at fronten flugter med møblet....

Og John, hvornår får jeg mine havregryn?! LOL
jamen du nævner bare det foretrukne produkt (selv foretrækker jeg SolgrynLOL), og fluks er der nogle pakker på vej til undsætningBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 13:54
Jeg tillader mig lige at genoplive tråden. Hvordan er subwooferen, zulfo? Jeg er på kanten af at købe den samme, men er dels i tvivl om, hvordan den lyder og dels, om W12'eren er for stor.

Den ser umiddelbart ret stor ud på dit billede. Tror du, at du ville have kunnet leve med en mindre, end den du har købt?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 16:59
[QUOTE=frugtkompot]Jeg tillader mig lige at genoplive tråden. Hvordan er subwooferen, zulfo? Jeg er på kanten af at købe den samme, men er dels i tvivl om, hvordan den lyder og dels, om W12'eren er for stor.

Den ser umiddelbart ret stor ud på dit billede. Tror du, at du ville have kunnet leve med en mindre, end den du har købt?
[/QUOTE]

Den er ret kraftig imho.

Til musik anvender jeg den slet ikke - og ved spil på PS3'en må jeg ind i mellem slukke den, ellers vælter tingene i stuen Smile

Jeg kunne sikkert godt have nøjes med en mindre.

Hvordan den lyder - hmmm... der er plugs med, som man kan putte i bass ports'ne, så man kan lidt tilpasse den til om den skal være åben eller lukket, selv om jeg ved at nogle skriver at en sub skal være enten eller fra starten...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 17:03
Tak for tilbagemeldingen! Jeg har fået den hjem nu, og den er i sandhed ret kraftig. Jeg bliver sandsynligvis også nødt til at slukke for den under musik, da den ellers fuldstændig dominerer det samlede indtryk :)

I film gør den sig indtil videre intet mindre end formidabelt dog. Har du leget med at skrue op og ned for den osv?

Nu kan jeg desuden se, at du også har en Onkyo 608, og i så fald kan du også lege lidt med sub-volumen i setup under "dynamic volume".
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
marcc05 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 20:57
Zulfo:
 
Nu da du vel efterhånden har fået lyttet lidt til sagerne, så kunne det være rart at vide, om du er 100% tilfreds med dit nye setup? Går selv med tanken om at købe et nærmest identisk system som dit. Dog uden lige umiddelbart at kunne høre XTZ'erne inden køb.  
 
Billede af 99.26 + standere ses også gerne som inspiration Tongue.  
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af marcc05 marcc05 skrev:

Zulfo:
 
Nu da du vel efterhånden har fået lyttet lidt til sagerne, så kunne det være rart at vide, om du er 100% tilfreds med dit nye setup? Går selv med tanken om at købe et nærmest identisk system som dit. Dog uden lige umiddelbart at kunne høre XTZ'erne inden køb.  

Jeg kunne heller ikke få dem at høre før køb, men mit udgangspunkt var, at de måtte være lidt bedre end dem jeg kom fra. Jeg har været tilfreds med mine Argon højttalere til det forbrug jeg havde, men nu ville jeg gerne lidt mere...

Og jeg må sige at jeg IKKE er blevet skuffet. De lever mere end op til mine forventninger!

Som skrevet, så er Sub'en nok lidt voldsom til min lille stue, og placeringen lige op af den venstre front er nok ikke optimal, da der opstår noget "mod-fase", altså det kan virke som om bassen dør, f.eks. ved noget musik... 

Ved film er det dog ikke så markant, og sub'en leverer det den skal, med virkelig fed dyb rumlen når der er behov for det.

Det er meget sjældent at jeg har sub'en tændt ved musik - hvis det er rigtig drum'n'bass musik kan jeg dog godt finde på det Smile

99.36'erne alene kan sagtens spille en god bund - som eksempel havde jeg forleden en kammerat på besøg, som går en del mere op i musik end jeg (han er også udøver, på et højere plan end mit klimperi) og vi startede ud med at høre lidt dance musik, med sub'en tændt. Det var ikke lige hans musiksmag, men han kunne da høre at højttalerne sagtens kunne levere.

I stedet smed vi noget Eagles i DTS på, og jeg slukkede sub'en - og da det begyndte at spille, spurgte han mig hvordan det mon lød med sub'en slukket - "Jamen, den slukkede jeg jo lige inden vi startede nummere !" Wink  - ingen tvivl om at han også var imponeret over deres performance, i sær til prisen!

Diskanten er jo en bånddiskant - det betyder også at man mister lidt (eller meget) hvis man står op i rummet og lytter til musik - f.eks. til en fest med mange mennesker. Sætter man sig ned, får man en meget bedre defineret diskant, f.eks. igen ved Eagles, der bliver akustisk guitar først rigtig guitar hvis lyttepositionen kommer ned diskantens højde - men så skal jeg også love for at den bliver præcis - alle instrumenter i lyden kan identificeres!

En anden ting der virkelig har givet et løft er centeren - det er tydeligt ved film, hvor meget det betyder at centeren er af en god kvalitet i forhold til resten af setuppet.

Jeg har altså ikke meget negativt at sige - ikke andet end at sub'en ind i mellem er for kraftig til mit lille rum, men så må man justere den en smule. 

Citér
Billede af 99.26 + standere ses også gerne som inspiration Tongue.  

Jeg er jo desværre handicappet af ikke at have et rigtigt kamera, og kun min mobil - men jeg har da lige prøve at knipse et billede...


Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Tak for tilbagemeldingen! Jeg har fået den hjem nu, og den er i sandhed ret kraftig. Jeg bliver sandsynligvis også nødt til at slukke for den under musik, da den ellers fuldstændig dominerer det samlede indtryk :)

I film gør den sig indtil videre intet mindre end formidabelt dog. Har du leget med at skrue op og ned for den osv?

Jeg har ikke rodet ret meget med de forskellige indstillinger direkte på sub'en, men vil på et tidspunkt her i min ferie rode lidt med fase indstillingerne - som skrevet ovenfor, så har jeg muligvis lidt "fase problemer" mellem front og sub.

Citér
Nu kan jeg desuden se, at du også har en Onkyo 608, og i så fald kan du også lege lidt med sub-volumen i setup under "dynamic volume".

Jeg kører ind til videre med en auto kalibrering, og så har jeg skruet en smule ned for sub'en på 608'eren fordi jeg synes det niveau som auto giver, er lige voldsom nok..

Jeg skal nok snart have prøvet en ny kalibrering, efter at de har fået spillet lidt flere timer.



Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 09:00
Helt samme tanker, jeg gør mig. Og så har jeg i øvrigt også min stående lige op af højre højtaler, hvilket sikkert heller ikke er den mest optimale position.

Jeg havde en række venner på besøg lørdag aften, og de skulle naturligvis lige høre monsteret. Satte Lord of the Rings: Fellowship på, og spillede scenen, hvor de er i minerne. Derudover tog jeg den ene skumfidus ud af subben og satte foran, og udover en vanvittig rumlen, der som kunne mærkes igennem hele sofaen, blev den lille skumfidus kastet rundt af lufttrykket. Sådan! :)

Jeg er dog enig i, at den "hurtige bas" fra højtalerne fungerer meget bedre under musik.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu