recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp søges: Mit nye lydsystem med "blæsende lyd"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp søges: Mit nye lydsystem med "blæsende lyd"

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 16:38
Nej. Hvis jeg rører headshell så ændrer lyden sig ikke. Heller ikke når jeg løfter pickup fra pladen. 

Det stopper hvis jeg slukker anlægget. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 17:14
Jeg ville starte med at sætte pladespiller direkte til forstærker og bruge den indbyggede RIAA - bare et par plader eller tre, for at se om det ændrer noget.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 17:26
Det ændrer noget. Men jeg skal også skrue markant højere op. Det føles lidt ubehageligt at have sådan en stærk forstærker skruet så meget op. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Det ændrer noget. Men jeg skal også skrue markant højere op. Det føles lidt ubehageligt at have sådan en stærk forstærker skruet så meget op. 

Det skal man med langt de fleste forstærker det fordi f.eks en cdafspiller har så højt udgangssignal at den nærmeste spiller 100% før klokken 11 på volumen
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 17:35
Ja - som "Gasolin" skriver, så er det meget normalt. Dette vænner man sig til. Skru op, skru op, nu kommer drønet, når det er LPér, eller singler, som spilles.

Skru NED, når du sætter grammofonen i stå...... Og enten hører radio, CDér, eller andet.

Jeg har også grammofon, og skal skrue op, hvis det er den, der skal spille.


Redigeret af mnielsen - 01-November-2023 kl. 17:41
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Det ændrer noget. Men jeg skal også skrue markant højere op. Det føles lidt ubehageligt at have sådan en stærk forstærker skruet så meget op. 

Det er fordi din forstærker kun her MM input og ikke MC input.
Du har - så at sige - valgt den forkerte pickup, hvis du vil undgå at bruge ekstern RIAA.

Signalet ud af din Denon 103R, er 0,25 mV, hvor det ved en Ortofon red MM er 5,5 mV.
Ofte bruger man en step-up transformer for at tilpasse MC signalet til en MM indgang.

Men, hvis støjen forsvinder, når du ikke bruger din eksterne RIAA, så lugter det af at det er din RIAA der ikke er kompatibel med din pickup og/eller forstærker.

For øvrigt - det er en fin forstærker, meeeeen, så kraftig er den altså heller ikke. 2x75W er ikke voldsomt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 20:25
Det er en defekt i din RIAA, lån/køb en stepup til MC, og tilslut derefter til Phono på din forstærker. Eller køb/lån en ny RIAA, og tilslut til line indgang på forstærker.



Redigeret af JeTex - 01-November-2023 kl. 20:25
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Det ændrer noget. Men jeg skal også skrue markant højere op. Det føles lidt ubehageligt at have sådan en stærk forstærker skruet så meget op. 

Det skal man med langt de fleste forstærker det fordi f.eks en cdafspiller har så højt udgangssignal at den nærmeste spiller 100% før klokken 11 på volumen
Giv nu et helt korrekt svar på, hvorfor der skal skrues så højt op, når en MC PU tilsluttes en MM indgang.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 20:32
Bare generalt en pladespiller ikke har så højt output

Har ingen erfaringer emd en mc pick up
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Ja - som "Gasolin" skriver, så er det meget normalt. Dette vænner man sig til. Skru op, skru op, nu kommer drønet, når det er LPér, eller singler, som spilles.

Skru NED, når du sætter grammofonen i stå...... Og enten hører radio, CDér, eller andet.

Jeg har også grammofon, og skal skrue op, hvis det er den, der skal spille.
Stop nu det nonsens, og sørg for, at PU bruges og tilsluttes med det optimale udstyr. Med korrekt step up eller RIAA, skal der ikke skrues højere op. Med din forklaring er der stor risiko for skade på udstyr.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 20:50
Okay, tak for svar. Kan du anbefale en step up? 
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 20:58
Et hurtigt spørgsmål. Skader det mit system for nuværende med den lyd? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu